eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCenzura poczty w pracy › Re: Cenzura poczty w pracy
  • Data: 2002-06-10 08:29:54
    Temat: Re: Cenzura poczty w pracy
    Od: Gerard <g...@a...eu.org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    poreba napisał(a):
    > Czy uwazasz ze ktos nie moze przegladac tego co napisano jego
    > dlugopisem, na jego papierze, zapakowano do jego koperty i wczasie
    > przez niego oplaconym?

    O ile może założyć, że jest to poczta firmowa, to tak. Bezsensowna
    byłaby sytuacja, kiedy pracodawca nie ma możliwości przeczytania
    listu wysyłanego przez pracownika _w imieniu firmy_ lub też
    dostarczonego do konkretnego działu (choćby nawet jednoosobowego)
    firmy. A jeśli nie zezwolił na czytanie i wysyłanie poczty
    prywatnej w czasie pracy, to może spokojnie uznać, że cała
    poczta przychodząca/wychodząca dotyczy spraw firmy. A więc ma
    do niej wgląd.
    Poza tym, zwracam uwagę, że poczta elektroniczna, o ile nie jest
    zaszyfrowana choćby z użyciem PGP, przypomina raczej kartkę
    pocztową niż list w kopercie.

    > To oczywiste, tylko co to ma wspolnego z prawem do grzebania w
    > poczcie?

    U providera przechowujesz _swoją_ pocztę. Na komputerach pracodawcy
    zaś powinna znajdować się tylko poczta _firmowa_. Jeśli jest inaczej,
    a regulamin nie zezwala na czytanie/wysyłanie prywatnej poczty, to
    pracownik łamie regulamin i nie wypełnia swoich obowiązków wynikających
    z prawa pracy.

    Pozdrawiam,
    Gerard


    --
    Idziesz przez świat i światu dajesz kształt przez Twoje czyny.
    Spójrz w świat, we świata kształt, a ujrzysz Twoje winy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1