  • Data: 2002-06-18 15:53:22
    Temat: Re: Cenzura poczty w pracy
    Od: Gerard <g...@a...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    poreba napisał(a):
    > Wolno otworzyc?

    Nie. Napisałem, że należy zwrócić z powiadomieniem, że takiego adresata
    nie ma.

    > Wszystkie przychodzily zaadresowane: Jan Kowalski,Firma,adres?
    > W uwadze o dopisku (uwadze bardzo na marginesie) chodzilo mi o to
    > kiedy pracodawca MA PEWNOSC ze pomimo zaadresowania j.w. jest
    > korespondecja sluzbowa.

    W porządku - nadal nie wiem, jak to chcesz zastosować do e-mail...

    ><czepianie_sie> dalej widze niejednoznacznosc Twojego stanowiska

    Możliwe :) Strasznie dużo tu zależy od konkretnej sytuacji. Dopóki
    nie ma solidnie unormowanego prawa odnośnie poczty elektronicznej,
    to wątpliwości zawsze będą.

    > Ze ciekawy to fakt. A poniewaz nie latwych i prostych odpowiedzi w
    > przypadku e-mail (ja, pomijajac oczywiste trudnosci techniczno-
    > organizacyjne, o ktorych i Ty ponizej piszesz, nie mam sprecyzowanego
    > pogladu) nie ma, wole szukac analogii-sa bardziej "obmacalne"

    No cóż, ja wychodzę z prostego założenia - jeśli pracownik będzie
    robił, co do niego należy, i nie czytał/pisał prywatnej korespondencji
    w pracy, to pracodawca nawet nie będzie miał możliwości choćby
    przez przypadek jej przeczytać...

    > A przejrzec?

    Jeśli poczta firmowa - IMHO tak. A adresowana jest, jak napisałeś,
    nazwisko, _firma_, _adres_firmy_, a nie domowy. Co innego, jeśli
    listonosz wie, że dana osoba tam pracuje i przy okazji doręczenia
    poczty firmowej doręcza również pocztę prywatną, adresowaną na
    adres domowy - o ile pracodawca się na to zgadza. W takim przypadku
    nikt nie ma prawa jej czytać poza adresatem.

    > Mozliwosc!=Skorzystanie z mozliwosci.
    > "Mnie sie wydaje" ze prawidlowa reakcja byloby zwracanie takiej
    > prywatnej korespondencji, tak jaby byla pomylka w adresie.

    Jak to zrobić w przypadku e-maili ściąganych na firmową maszynę?

    > Nie zapominam. Napisz ze nie chcesz takiego przypadku rozpatrywac.

    Nie ustaliliśmy jeszcze dobrze jednej sprawy, a już wyciągasz
    następną ;) W dodatku pod moje odpowiedzi odnośnie konkretnej
    sytuacji podkładasz inną sytuację i mówisz: "O, a tu się to
    nie zgadza!" ;) To dosyć mocno utrudnia dyskusję ;P

    > Ja chcialbym zeby mi ktos sie ustosunkowal do opisanej przeze mnie
    > sytuacji. Na ochrzan za OT sie narazam-wiem.

    No dobra. Masz w tym przypadku sytuację bardzo specyficzną. I w takim
    przypadku zgodzę się, że pracodawca mógłby przeczytać jedynie doręczone
    (zwykłe, nie e-mail) listy _wyraźnie_ oznaczone jako służbowe. W dodatku
    nie mógłby mieć pretensji o ewentualną pocztę prywatną (chyba, że
    pracownik wysyła ją w czasie godzin pracy - tu za dużo zależy od
    formy umowy o pracę, zasad wykonywania pracy, itp. - nie znam
    dokładnie sytuacji) wysyłaną czy otrzymywaną przez pracownika (w końcu
    to jego dom, a nie tylko miejsce pracy).

    Pozdrawiam,
    Gerard

    --
    Idziesz przez świat i światu dajesz kształt przez Twoje czyny.
    Spójrz w świat, we świata kształt, a ujrzysz Twoje winy.