  • Data: 2002-06-14 12:57:48
    Temat: Re: Cenzura poczty w pracy
    Od: Gerard <g...@a...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    poreba napisał(a):
    > Drazmy dalej. Adresat NIE-pracownik firmy. Np. pomylka w adresie.
    > Jan Kowalski, ul.Dluga 15, 00-950 Pcim - J.Kowalski-nie pracuje
    > firma przy ul.Dlugiej 15,

    Zatem błąd dostarczenia poczty. Odbiorca nie istnieje, przesyłka
    powinna zostać zwrócona poczcie z adnotacją. Ten temat był już
    poruszany niedawno w innym wątku (ktoś odbierał wyciągi z konta
    adresowane do osoby poprzednio mieszkającej w danym lokalu).
    Jednak ten przypadek nie ma zastosowania do listu, który zaczął
    wątek. A my odpowiadamy na tą konkretną sytuację, a nie na jakieś
    inne.

    > Moze tak zakladac jak znajdzie dopisek: korespondencja sluzbowa

    Ciekawe. Zatem przez półtora roku do firmy w której pracowałem
    nie przyszedł ani jeden list służbowy. Zatem wszystkie e-maile
    kierowane do mnie mogłem spokojnie wykasować, bo była to według
    Ciebie korespondencja prywatna. Tak?
    Swoją drogą, GDZIE w liście e-mail powinien Twoim zdaniem znaleźć się
    taki dopisek?

    > Jak nie jak tak ;))) Piszesz ze firma ma prawo otworzyc list
    > zaadresowany do J.Kowalskiego a teraz ze nie ???

    Opisałem w tamtym poście, jak ja widzę tą sytuację.

    > A poniewaz w tej bardzo-niejednoznacznej-i-nowej-dla-prawa sprawie
    > poniosly sie glosy ze w stosunku do poczty zwyklej dzialaja podobne
    > zasady, usiluje ustalic podstawe do _dalszej_ dyskusji (jesli
    > masz/macie chec).

    W porządku :) Temat ciekawy. Chociaż akurat to nie ja wskazywałem
    analogie do zwykłej poczty i średnio się z nimi zgadzam.

    > W biurokracji przyjela sie niepisana (a wynikajaca
    > z dobrego tonu) zasada:
    > Firma, Imie nazwisko, adres - korespondencja sluzbowa, ukierunkowana
    > Imie nazwisko, firma, adres (bez stanowiska) korespondencja prywatna
    > na adres firmy. Zasady te jesne ale moze wreszcie ktos sie wypowie o
    > prawnych aspektach.

    No i pokaż mi, jak to zrealizować w przypadku korespondencji
    elektronicznej. Zwracam uwagę, że nieraz wysyła się pocztę
    na adres: k...@f...com.pl, a nie na
    "Jan Kowalski" <k...@f...com.pl>. A już ani razu nie
    spotkałem się z adresowaniem:
    "Jan Kowalski, księgowy, Firma TakaOwaka" <k...@f...com.pl>.

    > Przegnijmy nieco [;)]. Przesylka adresowana Nazwisko,firma,adres
    > za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Szef ma prawo podpisac?

    Na podobnej zasadzie, jak sąsiad czy członek rodziny mieszkający
    pod tym samym adresem lub w sąsiedztwie. Poczta dopuszcza takie
    praktyki.

    > Dlaczego odnosze wrazenie ze twierdzisz?;)))
    > Pracownik naruszenie regulamin>Pacodawca narusza prawo

    Zwróć uwagę, że gdyby pracownik nie naruszył regulaminu, to pracodawca
    nie miałby możliwości naruszyć prawa. Przegląda sobie w najlepszej
    wierze pocztę firmową, nagle czyta, coś mu nie pasuje... A to Kowalski
    sobie wykorzystuje firmowy sprzęt do flirtowania z panienką
    z konkurencyjnej firmy...

    > I jeszcze jedno. Dosc istotne. Nikt nie bierze pod uwage takiej
    > mozliwosci ze adres firmy=adres prywatny pracownika. A w przypadku
    > mojej firmy dosc czesty to przypadek.

    Znów zapominasz, że odnosimy się do konkretnej sytuacji. Nie będziemy
    przecież na konkretnie zadane pytanie dodawać do niego masy innych
    możliwości, prawda? Nie o to chodziło zadającemu pytanie.

    Pozdrawiam,
    Gerard

    --
    Idziesz przez świat i światu dajesz kształt przez Twoje czyny.
    Spójrz w świat, we świata kształt, a ujrzysz Twoje winy.