  • Data: 2002-06-12 15:00:10
    Temat: Re: Cenzura poczty w pracy
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Gerard <g...@a...eu.org> niebacznie popelnil
    news:slrnag8omp.1jc.gerard@pb187.bielsko.sdi.tpnet.p
    l:

    > O ile może założyć, że jest to poczta firmowa, to tak.
    Nie, nie mozna. Adresat, nadawca - osoby "prywatne".
    taki przypadek podsuwam pod uwage.

    > Bezsensowna byłaby sytuacja, kiedy pracodawca nie ma możliwości
    > przeczytania listu wysyłanego przez pracownika _w imieniu firmy_
    Masz racje! Ale mowie o innym przypadku-jak wyzej
    > Poza tym, zwracam uwagę, że poczta elektroniczna, o ile nie jest
    > zaszyfrowana choćby z użyciem PGP, przypomina raczej kartkę
    > pocztową niż list w kopercie.
    200% zgody
    > Na komputerach
    > pracodawcy zaś powinna znajdować się tylko poczta _firmowa_.
    > Jeśli jest inaczej, a regulamin nie zezwala na
    > czytanie/wysyłanie prywatnej poczty, to pracownik łamie
    > regulamin i nie wypełnia swoich obowiązków wynikających z prawa
    > pracy.
    Znowu 200%zgody. Moje pytania i watpliwosci obejmuja takie
    zgadnienie: Czy niestosowanie sie przez pracownika do ustalonych
    regul i ich lamanie w stosunku do poczty (e-mail i "listowka")
    utomatycznie zdejmuje z pracodawcy odium bezprawnosci dzialan
    zwiazanych z naruszeniem tajemnicy korespondencji niesubordynowanego
    pracownika.
    BTW Czy za spoznienie do pracy pracodawca moze mnie przykuc na godz.
    do kaloryfera? (zamiast: dac nagane, obciac premie, wywalic z
    roboty)?
    pozdro
    poreba