    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Były policjant
    <62a78a09$0$553$65785112@news.neostrada.pl> <t884q0$23a$2@gioia.aioe.org>
    <62a79ac0$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <t89cr0$1crt$1@gioia.aioe.org>
    <62a897eb$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <62a89b77$0$484$65785112@news.neostrada.pl>
    <62a8d646$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <62a8d9aa$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@4...net>
    <62a99035$0$471$65785112@news.neostrada.pl>
    <amph3o1aeo9k$.2hbzt0ljd1to.dlg@40tude.net>
    <62a9a33f$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <k560on77nh26$.1e7744g5n4ygn$.dlg@40tude.net>
    <XXjqK.398521$d21.289456@fx09.ams1>
    <62aa0c56$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <7TtqK.894530$e21.412692@fx10.ams1>
    <62aacbfc$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <%H9rK.256868$D41.206057@fx07.ams1>
    <62ad5c5e$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 19 Jun 2022 00:54:53 GMT

    On 2022-06-18, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No że na przykład pojechał tam bo lubi bezkarnie zabijać, albo że
    > rabował czy gwałcił. Dopóki nie, to jest winny tylko służby w armii
    > ukrainy. A szkodliwość społeczna tego jest... no powiedzmy że do oceny
    > przez sąd.

    Myślę, że to chodzi głównie aby nie robiły tego osoby w wątpliwych
    intecjach. Stąd wymóg uzyskania zgody. Coś po lini warunków, które
    nalezy spełnić jeśli chce się posiadać broń.

    > Ale go będą sądzić za służbę a nie zabójstwo.

    Ze 3 posty wstecz mieliśmy rozgraniczenie, ale Ty coś wtedy parłeś na
    walkę, a nie na brak formalnego pozwolenia.

    > Przyznam, że nie rozumiem co chciałeś napisać. Ja miałem na myśli, że
    > skoro daliśmy tam czołgi, to widocznie uznaliśmy, że w naszym interesie
    > jest, żeby tymi czołgami zabijano ruskich sołdatów. Czyli państwo
    > uznało, że zabijanie ruskich sołdatów jest korzystne i chwalebne.

    Ja nie kwestionuję interesu, a jedynie wrzucanie jakiegokolwiek
    zabójstwa do kategorii społecznie nieszkodliwe. Mówimy o prawie, nie o
    sentymentach. Dlatego tak jak wczesniej napisałem, widzę to dużo
    bardziej w kategorii pomocy przy ochronie wyższego dobra i
    nieszkodliwości społecznej w ogóle bym w to nie mieszał.

    > NIe - różnica jest choćby taka, że agersja na ukrainę trwa i jest to
    > pomoc w jej odparciu a nie zemsta po czasie.

    A skąd tu jakaś zemsta? Pomoc niewydolnemu systemowi. Siłę Magnum
    (Magnum Force) z Brudnym Harrym znasz? :)

    > Dlatego piszę, że to co innego.

    > I byś nie dostał, i potem byś miał problem bo by cię mieli na oku i w
    > razie czego dla sądu argument że z premedytacją źle robiłeś. Błędnie

    Nic by to MZ w oczach sądu nie zmieniło. Mogłoby wręcz być argumentem
    za, bo w nieznajomość prawa nikt tu nie uwierzy, a w chęć pomocy, po
    wyczerpaniu drogi formalnej, owszem.

    > zakładasz, że tam odpowiada ktoś, kto się zastanawia nad sprawą i ma na
    > tapecie jakieś wyższe dobro. Tam jest urzędnik i po prostu cię uwali.

    No to sąd weźmie to też pod uwagę.

    --
    Marcin