  • Data: 2003-02-05 14:54:00
    Temat: Re: Boje sie - nawiązanie do pewnego posta:(
    Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > HaNkA ReDhUnTeR <hanka.redhunter@(usun-to)interia.pl> wrote:
    > [...]
    > >
    > Doskonale rozumiem problem i dylemat jaki stoi przed autorka orginalnego
    > listu
    > Co jest lepsze zabraz babcie do domu i traktowac jak jakis zawadzajacy
    > przedmiot, czy zostawic babcie w miejscu gdzie ma sie o nia kto
    > zatroszczyc.

    Jednak prawnie, nie sublokatorka decyduje, gdzie właścicielka mieszkania ma
    mieszkać. O ile dobrze zrozumiałam - chce dziedziczyć połowę mieszkania po
    dziadku /lub ma spadek obejmujący 1/3 mieszkania/ ale uniknąć obciążeń
    związanych ze spadkiem, czyli trwale wykopsać aktualną właścicielkę. Z drugiej
    strony wujek /syn babci/ ma prawo zabrać ją do tego mieszkania, a mieszkanie
    przekazać za opiekę osobie, która będzie jednak zajmowała się staruszką przez
    24 godz. na dobę.

    > odwiedza, to Twoj list jest nie na miejscu.

    Byle wynajęła sobie coś na mieście, albo kupiła własne mieszkanie. Inaczej
    moralnie dwuznaczna staje się obecna sytuacja.

    > sie opiekowac starsza babcia?
    > A Ty bedziesz tak dobra, i zaplacisz jej czynsz media itp??

    Dokładnie. Tak stanowi prawo. Albo opiekuje sie babcią, uiszczając z mężem bądź
    konkubinem 2/3 wysokości czynszu, gazu, światła, TV i innych mediów, albo fora
    z cudzego dwora. Kupić własne mieszkanie lub wynająć. Sama zainwestowała w nie
    swoje mieszkanie, w sposób podstępny pozbywając się jego właścicielki, to i jej
    strata. Żaden sąd nie nakaże babci bądź wujkowi zwrócić jej tych pieniedzy.

    > sprawy.

    Najlepiej, żeby babcia zachowała się elegancko, i zdechła w tym szpitalu jak
    najprędzej, o co nie będzie trudno, znając warunki panujące w takich
    placówkach :))). Poza tym szpital jest od leczenia, a PDPS od sprawowania
    funkcji opiekuńczo-pielegnacyjnych. Za ten pierwszy się nie płaci, za drugi 80%
    emerytury a na miejsce czeka 5-6 lat.
    Leda