eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa › Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
  • Data: 2022-05-31 14:03:12
    Temat: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 31 May 2022 13:12:15 +0200, Shrek napisał(a):

    > I to ostatnie miałem na myśli. Nie wiadomo gdzie sie znajduje
    > "partyznat" na osi między terrorystą a bojownikem, dopóki ktoś nie
    > dokona "obserwacji". A po dokonaniu ocenia ją subiektywnie w zależności
    > od tego czy on nasz czy wrogi.

    Zasada nieoznaczoności powiada, że są pary wielkości, których nie można
    jednocześnie określić z dowolną dokładnością. Przykładowo, jeśli dokładnie
    znamy położenie cząstki (załóżmy, że to możliwe), to nic nie wiemy o jej
    pędzie.
    Przechodząc do 'partyzanta', jeśli obserwator powiada, że ów jest
    terrorystą, to powinniśmy tracić wiedzę o jakimś innym parametrze (jakim?).

    Mnie bardziej pasuje dualizm, bo ta sama osoba może być nazwana bandytą
    albo bohaterem. Tu jest - przynajmniej dla mnie - całkowicie zrozumiała
    analogia z fotonem, który przy przechodzeniu przez szczelinę zachowuje się
    jak fala, a w efekcie fotoelektrycznym jak cząstka. To samo dotyczy innych
    cząstek.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek