eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa › Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Date: Wed, 11 May 2022 16:29:47 +0200
    Subject: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.05.2022 o 16:10, A. Filip pisze:
    > W moim przypadku to był 10 minut szukania co się walnęło i zmiany
    > konfiguracji na moim laptopie żeby zapytania (tylko) o tą blokowaną
    > domenę omijały serwery DNS-resolver blokujące tą domenę.
    > Linux power rulez!;-)

    Nie mam zielonego pojęcia, co tam było takiego, że zaczęto to blokować.
    Oczywiście spokojnie na wiele sposobów da się te zabezpieczenia ominąć.
    Używanie nieblokujących syfu DNS ma jednak tę wadę, że trzeba uważać, w
    co się wchodzi. Zaletą polskich rządowych DNSów jest to, że CERT wycina
    fraudowe domeny.

    --
    Robert Tomasik