eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoAllegro, zagubiona paczka na poczcie - jak to w końcu jet? › Re: Allegro, zagubiona paczka na poczcie - jak to w końcu jet?
  • Data: 2007-01-11 20:33:43
    Temat: Re: Allegro, zagubiona paczka na poczcie - jak to w końcu jet?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 11.01.2007 Czabu <czabu_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_op.pl> napisał/a:
    > Witam,
    >
    > Zakupiłem miesiąc temu na Allegro kartę pamięci. Przesyłka zaginęła.
    > Sprzedający na razie zachowuje się ok., tzn. jest z nim kontakt, przysłał
    > dowód nadania, dowód złożenia reklamacji, itd. Przejrzałem wątki na ten
    > temat oraz kodeks cywilny i wniosek mam taki, że w momencie nadania
    > sprzedający dopełnił zobowiązania i jego odpowiedzialność się na tym kończy
    > (ewentualnie powinien przekazać mi odszkodowanie od poczty).

    Jest to niestety kuriozalne rozwiązanie prawne w połączeniu z regulaminem
    Poczty Polskiej. KC mówi, że sprzedawca spełnił świadczenie po nadaniu.
    Regulamin PP mówi, że reklamację składa NADAWCA i to NADAWCA otrzymuje
    odszkodowanie. Zatem sprzedawca ma nagrodę za zgubienie przesyłki przez
    pocztę, a nabywca może się co najwyżej zesrać z żalu. I ew. iść sądzić z
    Pocztą Polską, bo chyba to, że jej regulamin wobec odbiorcy niczego nie
    przewiduje, to nie znaczy, że odbiorca ma być poszkodowany. Ciekawe, jak to
    wygląda od strony prawa pocztowego.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1