  • Data: 2007-01-12 17:57:32
    Temat: Re: Allegro, zagubiona paczka na poczcie - jak to w końcu jet?
    Od: "Czabu" <czabu_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:eo7ggo$nd5$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A to niby czemu ?? Licytujac w aukcji wiedziales jakie sposoby
    > dostarczenia
    > przewidzial Sprzedajacy bo jest to wyraznie napisane. Jezeli sie z nimi
    > zgodziles to nie mozesz miec do niego o to roszczen potem.
    Potrafisz czytać ze zrozumieniem? Napisałem wyraźnie - sprzedający w aukcji
    zaznaczył, że przesyłka jest na jego koszt.
    Owszem, biorąc udział w aukcji zgodziłem sie na takie warunki. Jednocześnie
    dla mnie to znaczy w sposób jasny, że sprzedający bierze _na siebie_
    odpowiedzialność za formę wysyłki, czyli również ewentualne ubezpieczenie
    lub jakąkolwiek inną formę zabezbezpieczenia, która gwarantuje skuteczne
    dostarczenie przesyłki.
    Pytanie nadal brzmi: czy jakikolwiek przepis (nie gdybanie, dobre zwyczaje,
    itp.) w tym szczególnym przypadku potwierdza twierdzenie, że w przypadku
    kiedy sprzedawca _sam_ wybiera formę przesyłki oraz ją opłaca jest
    odpowiedzialny za jej dostarczenie do momentu jej faktycznego doręczenia (a
    nie nadania jak mówi np. kodeks cywilny w przypadku, kiedy kupujący sam
    decyduje jak ma byc dostarczona).

    Pzdr
    Czabu