  • Data: 2018-03-16 06:15:07
    Temat: Re: Abonament RTV i zmiana mieszkania
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 15 Mar 2018 19:55:45 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Państwo to toleruje, bowiem to zaszłość historyczna i nie ma pomysłu,
    > jak to mądrze rozwiązać.

    Ale czemu "toleruje" - panstwu, czyli aktualnej wladzy, propaganda
    jest potrzebna jak chleb.

    > Kiedyś na terenie Polsko poza nielicznymi
    > wyjątkami można było oglądać tylko TVP. Jak nam w stanie wojennym
    > wyłączyli TVP, to u mnie nadal telewizja działała. Oglądaliśmy
    > Czechosłowacką.

    Wow, mowili cos o Polsce, czy puszczali krecika ?

    > Ale wracając do tematu były książeczki i płacono na TVP.
    > TVP było wówczas jedyną telewizją. Nie każdy miał telewizor, więc
    > sensownym było unormowanie tego w ten sposób, że płaci się za posiadanie
    > telewizora. I tak do niczego innego służyć nie mógł.

    Tak w ogole to pomysl jeszcze przedwojenny - podatek od radia.

    > Ale świat się
    > zmienił. Telewizji jest wiele. Oglądać ją można nie tylko przy użyciu
    > telewizora. I teraz jest następujący dylemat.
    > Za pieniądze publiczne pochodzące z podatku, można finansować jedynie
    > podmioty publiczne, a te muszą stosować tzw. dyscyplinę finansową. Czyli
    > przykładowo nie dałoby się kupić z "wolnej ręki" programu "Koło
    > Fortuny", tylko trzeba by było ogłosić przetarg, albo stosować wskazane
    > w ustawie różne tryby.

    Albo tak jak przez 50 lat - produkowac samemu.

    Lub po nowemu - przetarg na koncepcje programu, a potem przetarg na
    realizacje. Albo bez pierwszego, bo przeciez prezes Kurski koncepcje
    rozne ma :-)

    Tylko ... to przeciez jest podmiot publiczny. Nie musi ?

    > Po za tym nikt nie chce się przyznać do tego, że oglądanie TVP jest
    > przymusowe. A jak ktoś nie ma ochoty?

    To i tak trzeba placic, bo jest "mozliwosc" :-)

    > Wszak kanałów jest multum.
    > Oczywiście można by zakombinować z płatnymi platformami, ale coś
    > podejrzewam, że choćby przez przekorę ludzie by nie chcieli płatnego
    > TVP. Nikt nie chce ryzykować wypuszczenia z ręki takiego medium.

    Bo tuba propagandowa jest politykom niezbedna :-)

    Jest jeszcze jedna mozliwosc - po zlotowce od kazdego kanalu od
    kablowek.

    Za "mozliwosc" :-)

    J.