  • 41. Data: 2020-11-17 19:27:58
    Temat: Re: Prezes pilnuje
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.11.2020 o 19:08, J.F. pisze:

    >> Ze zdjęć wynika, że coś jest:
    >> https://creszrp.wp.mil.pl/pl/galleries/fotogaleria-f
    otop/centrum-reagowania-epidemiologicznego-sz-rp-a-e
    pidemia-covid-19-e/

    > Czy to nie jest "mobilne" ?

    Wszystko da się wynieść - nie takie rzeczy w wojsku ginęły;) Aczkolwiek
    rzeczywiście podejrzanie ciasno. Inna możeliwość, że to "Zdjecia pogladowe"

    > https://creszrp.wp.mil.pl/pl/articles6-aktualnosci/2
    020-04-204-wspopraca-cre-sz-rp-i-wsse-w-warszawie-w-
    zakresie-zwalczania-trwajacej-epidemii/

    > http://wsse.waw.pl/aktualnosci-i-komunikaty/aktualno
    sci/wspolpraca-wojewodzkiej-stacji-sanitarno-epidemi
    ologicznej-w-warszawie-z-mobilnym-laboratorium-diagn
    ostycznym-centrum-reagowania

    > Przeniesli pod sanepid, a zolnierze to sie przetestuja w Bydgoszczy ? :-)
    >
    > Aczkolwiek
    > https://creszrp.wp.mil.pl/pl/pages/rys-historyczny-2
    020-01-24-u/

    > "W tym celu w CRE SZ RP opracowano, wykonano i wdrożono (...)Jej zakres działania
    tworzy
    > logiczny łańcuch odpowiedzialności. Począwszy od pobrania próbek (od
    > pacjentów lub środowiskowych), ich identyfikacji polowej, potwierdzeniu
    > w laboratorium stacjonarnym, poprzez równoczesne postępowanie z
    > pacjentem to jest dekontaminację, segregację, ewakuację po pomoc
    > medyczną w specjalnych izolowanych warunkach dla pacjentów zakaźnych.

    Widać, że z tego wszystkiego najlepiej opracowali procedurę ewakuacji za
    brame. Dodałbym emotek ale to już nie jest zabawne.

    --
    Shrek

  • 42. Data: 2020-11-17 19:37:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >Wszystko da się wynieść - nie takie rzeczy w wojsku ginęły;)
    >Aczkolwiek rzeczywiście podejrzanie ciasno. Inna możeliwość, że to

    Raczej podejrzanie wykadrowano fotke, tak ze nie widac co obok - i
    czy to stacjonarne, czy mobilne :-)

    J.

  • 43. Data: 2020-11-17 19:53:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.11.2020 o 19:37, J.F. pisze:

    > Raczej podejrzanie wykadrowano fotke, tak ze nie widac co obok  - i czy
    > to stacjonarne, czy mobilne :-)

    Ale tak czy inaczej rzeczywiście nad wyraz ciasno.

    --
    Shrek

  • 44. Data: 2020-11-17 22:36:32
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-11-17 o 17:59, Shrek pisze:

    > NIe - to nie były drwiny.

    Były.

    > Kilkadziesiąt raczej nie. Natomiast zdolności do "medycyny polowej"
    > raczej powinno mieć. Sanitarek do przewozu rannych też. Namioty żeby
    > zrobić strefy "niewiadomo jaki wynik" też. Środki transportu do
    > rozwożenia sprzętu z agencji rezerw miałowych takoż.

    "Raczej powinno" oznacza ze nie wiesz o czym piszesz.
    Mamy dwa szpitale polowe, za komuny mieliśmy sprzęt na wyposażenie
    szpitali tymczasowych organizowanych w budynkach szkół.
    Dziś ten sprzęt ma kilkadziesiąt lat i nie wiadomo czy
    jeszcze istnieje.

    > Problem w tym, że wojsko ma przyzerowe zdolności operacyjne w czasie
    > pokoju, o wojnie nie wspominająć (choć paradoksalnie mogą mieć większe),

    Problem w tym że nie masz pojęcia o funkcjonowaniu wojska.
    O ile broni i czołgów armia musi mieć tyle ile potrzebuje
    to już samochodów (w tym karetek) czy szpitali ma mniej
    niż potrzebuje. Na wypadek W następuje mobilizacja sprzętu
    czyli wojsko rekwiruje potrzebny im sprzęt z rynku cywilnego.

    > Komu? No i równie dobrze listonosz może zgłosić. No i kontynując twoją
    > światłą myśl - powinni siedzieć na misjach lub na poligonie a nie
    > wpierdalać sie w nieswoje sprawy:P

    Wojsko nie siedzi cały czas na misjach czy poligonach.
    A robi to co im każą więc to ty nie wpierdalaj się w nie swoje
    sprawy.

    > Z grubsza - uważam, że większy z nich byłby pożytek jakby się wzięli za
    > pomoc przy systemie opieki zdrowotnej niż na cieciowaniu.

    Nie mają wykształcenia ani przeszkolenia do pracy w systemie
    opieki zdrowotnej, poza "cieciowaniem".

    > A ile mieć twoim zdaniem powinni? Zero?

    Moje zdanie jest nie ważne, ważne jest ile faktycznie mają.

    > Skoro nie został na budowie, to znaczy że wrócił.

    Idiota czy fanatyk?
    Nie spodobało mi się na budowie, zachorowałem i zawieźli mnie
    do szpitala w którym jeszcze nie byłem. Uważasz że wróciłem?

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2020-11-18 00:21:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.11.2020 o 22:36, RadoslawF pisze:

    > Były.

    Nie byly. Drwiną jest twierdzenie, że wojsko nie powinno mieć zdolności
    do uprawiania medycyny polowej.

    > "Raczej powinno" oznacza ze nie wiesz o czym piszesz.
    > Mamy dwa szpitale polowe,

    I co z nimi? Po ponad pół roku pandemii jeszcze nie zdążyli się zebrać?

> [...]
    > niż potrzebuje. Na wypadek W następuje mobilizacja sprzętu
    > czyli wojsko rekwiruje potrzebny im sprzęt z rynku cywilnego.

    Most tymczasowy na szczęście jeszcze dają radę postawić nie kradnac go
    cywilom:P

    > Wojsko nie siedzi cały czas na misjach czy poligonach.
    > A robi to co im każą więc to ty nie wpierdalaj się w nie swoje
    > sprawy.

    Dopóki płacę na to podatki to jest to moja sprawa. Ale co do jednego
    masz racje - robią co im każą. To że każą imn robić za cieciów oznacza,
    że po prostu wiedzą, że do niczego innego się nie nadają. Moze i dobbrze
    - ostatnio jak im kazali granicy pilnować to próbowali przypomnieć sobie
    operację dunaj.

    > Nie mają wykształcenia ani przeszkolenia do pracy w systemie
    > opieki zdrowotnej, poza "cieciowaniem".

    Tutaj się z grubsza zgadzamy, że d niczego się nie nadają.

    > Idiota czy fanatyk?
    > Nie spodobało mi się na budowie, zachorowałem i zawieźli mnie
    > do szpitala w którym jeszcze nie byłem. Uważasz że wróciłem?

    No właśnie - idiota jesteś czy udajesz? Tego drugiego to z budowy
    ściągnęli bo mu się wojsko znudziło i do cywila odszedł, czy mu test
    pozytywny wyszedł?

    --
    Shrek

  • 46. Data: 2020-11-18 07:26:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > szpitali tymczasowych organizowanych w budynkach szkół.
    > Dziś ten sprzęt ma kilkadziesiąt lat i nie wiadomo czy

    Zabawna sprawa:

    https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/koronawiru
    s-mon-buduje-czwarty-szpital-zaden-nie-przyjmuje-pac
    jentow/8w54j0c

    Wygląda na to, że masz rację - wojsko nie potrafi zbudować nawet dwóch
    szpitali polowych. Próbuje już czwarty raz. W samej stolicy.

    --
    Shrek

  • 47. Data: 2020-11-18 10:36:16
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-11-18 o 00:21, Shrek pisze:

    > Nie byly. Drwiną jest twierdzenie, że wojsko nie powinno mieć zdolności
    > do uprawiania medycyny polowej.

    Ja nie twierdziłem że nie powinno mieć zdolności, ja stwierdziłem
    w jakim zakresie ma.

    > I co z nimi? Po ponad pół roku pandemii jeszcze nie zdążyli się zebrać?

    A były powody aby je zebrać?

    > Most tymczasowy na szczęście jeszcze dają radę postawić nie kradnac go
    > cywilom:P

    Podejrzewam że zapasy części mają jeszcze z poprzedniego ustroju.
    Do tego cywile takich nei mają więc wojsko musie mieć swoje.

> [...]
    > że po prostu wiedzą, że do niczego innego się nie nadają. Moze i dobbrze
    > - ostatnio jak im kazali granicy pilnować to próbowali przypomnieć sobie

    Pieprzysz.
    Podatki płacisz bo musisz a nei dlatergo żeby mieć wpływy
    na ustalani zadań armii.
    A co do pilnowania granicy to skoro postawili ich pod gołym niebem
    to sobie kapliczkę zaanektowali. Właściciele nie protestowali.
    Problem z tym mieli internetowi krzykacze, jak ty.

    > Tutaj się z grubsza zgadzamy, że d niczego się nie nadają.

    Nadają się, do tego do czego zostali powołani.
    Nie nadają się do tego do czego ty byś chciał ich wykorzystać.

    > No właśnie - idiota jesteś czy udajesz? Tego drugiego to z budowy
    > ściągnęli bo mu się wojsko znudziło i do cywila odszedł, czy mu test
    > pozytywny wyszedł?

    Ty jesteś idiotą, bo ty twierdziłeś że ten drugi wrócił.
    Wreszcie dotarło że jednak nie wrócił?
    Za jakiś czas zrozumiesz i kilka innych spraw.
    Szybszego dorastania życzę.

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2020-11-18 10:38:44
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-11-18 o 07:26, Shrek pisze:

> [...]
    >

    > Wygląda na to, że masz rację - wojsko nie potrafi zbudować nawet dwóch
    > szpitali polowych. Próbuje już czwarty raz. W samej stolicy.

    Wygląda na to że nie jesteś w stanie zrozumieć kto i dlaczego
    wstrzymywał poprzednie budowy.

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2020-11-18 12:08:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 18 Nov 2020 10:36:16 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > A co do pilnowania granicy to skoro postawili ich pod gołym niebem
    > to sobie kapliczkę zaanektowali. Właściciele nie protestowali.
    > Problem z tym mieli internetowi krzykacze, jak ty.

    Jak nie protestowali, kiedy protestowali.
    Ekspert od konserwacji zabytków a potem wolontariusze zostali przegonieni
    przez tych bogów wojny, a sprawa była załatwiana na szczeblu
    ministerialnym.

    "Jak donosi czeska gazeta Denik, do czeskiego Pelhrimova przyjechał
    ekspert, aby skontrolować prace konserwatorskie kapliczki, stojącej tuż
    przy granicy. Według dziennika, wojskowi z Polski zabronili mu fotografować
    zabytkowy obiekt.

    Kilka dni później do Pelhromova przyjechali wolontariusze stowarzyszenia
    Hnuti Duha, które od wielu lat remontuje opuszczony miejscowy kościół. Też
    chcieli przy okazji obejrzeć kapliczkę, ale nie pozwolono im podejść bliżej
    niż 10 metrów do obiektu.

    - To okropne doświadczenie, gdy rozkazywał mi żołnierz z karabinem
    maszynowym w mundurze zagranicznej armii - opowiadał Denikowi Ivo Dokoupil,
    koordynator Hnuti Duha.

    Po tych zdarzeniach starosta Slezkich Rudoltic zawiadomił czeską policję o
    obecności polskich wojsk w jego gminie. Sprawa została poruszona na
    szczeblu ministerialnym między rządami."

    https://polskatimes.pl/polsko-czeski-incydent-granic
    zny-nasze-wojsko-zajelo-czeska-kapliczke/ar/c1-15020
    579

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 50. Data: 2020-11-18 17:36:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.11.2020 o 10:36, RadoslawF pisze:

    > Ja nie twierdziłem że nie powinno mieć zdolności, ja stwierdziłem
    > w jakim zakresie ma.

    Skoro powinno mieć a nie ma, to znaczy to że jednak nie robi tego co
    robić powinno - prawda?

    > A były powody aby je zebrać?

    Nie no - ogólnoświatowa pandemia i wywrotka z telemarkiem systemu służby
    zdrowia nie są powodem żeby jakiś szpital polowy otworzyć. Chociaż może
    to i dobrze, bo rzeczywiście jak się za to wezmą, to efekt może być
    przeciwny do zamierzonego - jak na przykład ze szpitalem tylko dla
    zdrowych narodowym.

    > Podejrzewam że zapasy części mają jeszcze z poprzedniego ustroju.
    > Do tego cywile takich nei mają więc wojsko musie mieć swoje.

    Czyli wynika z tego, że wojsko jedyne co umi to po komunie? Szpitali
    polowych cywile też nie mają.

    > Pieprzysz.
    > Podatki płacisz bo musisz a nei dlatergo żeby mieć wpływy
    > na ustalani zadań armii.

    Skoro tak twierdzisz... To pewnie nie mam też powodu do narzekań, że
    służba zdrowia nie działa, bo przecież nie dlatego pacę podatki żeby
    mieć wpływ. I ogólnie można pójść dalej - nie ma powodu żeby obywatele
    mieli wpływ na to jak działa państwo. Niezły aparat(czyk) z ciebie...

    > Ty jesteś idiotą, bo ty twierdziłeś że ten drugi wrócił.
    > Wreszcie dotarło że jednak nie wrócił?

    Ty jesteś idiotą czy udajesz - został na tej budowie, czy z niej wrócił?

    > Za jakiś czas zrozumiesz i kilka innych spraw.
    > Szybszego dorastania życzę.

    U ciebie to już za późno - wygląda na to że dorosłeś na trepa...

    --
    Shrek