  • 31. Data: 2020-11-16 14:53:34
    Temat: Re: Prezes pilnuje
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.11.2020 o 01:38, J.F. pisze:

    > Hm ... ciekawe, jest to uzasadnione ?
    > Ratownictwem, czyli czym ?
    > Bo tak trzymac ... tysiace ... tylko dla gotowosci ... jakos glupio ...

    Poszukaj, co tą jednostki "skadrowane". Po za tym prościej utworzyć
    centrum szkoleniowe i przywozić tam żołnierzy, niż szkolić ich po całóej
    Polsce.

    --
    Robert Tomasik

  • 32. Data: 2020-11-16 15:19:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.11.2020 o 13:11, RadoslawF pisze:

    > Z tego co wiem aby zostać szeregowym w armii wystarczy podstawówka
    > lub gimnazjum. Co chciałbyś im dać do roboty?

    I z tego że szeregowy może być po podstawówce to wynika, że nic do
    roboty wojsko już nie ma? Szpitale polowe, głupie namioty przed izbami
    przyjęć postawić, transport sanitarny skoro karetki utknęły, medyków tam
    chyba jakiś kurwa mają, nawet powinni być ogranięci w sytuacjach
    kryzysowych to do roboty. To może niech myśliwce oddadzą, bo na co
    szeregowemy po powszechniaku samolot?

    > Listonosze mają własne obowiązki a ormo już chyba nie istnieje.

    Da się reaktywować. A listonosz to pracownik wielofunkcyjny. Wybory
    przeprowadzi, telewizor wyśledzi, kredyt wciśnie...

    > A tutaj to już jestem ciekawy do czego są powołani w związku z pandemią?
    > Wyjaśnisz?

    Dostałeś wyżej.

    > Samochód pojechał po poszkodowanego z urazem mechanicznym a w trakcie
    > dołożyli kobietę z wirusem. Więc z wzmiankowanego transportu nie wrócili
    > z koronką tylko wróciła jedna kobieta zarażona. Badania wykazały
    > jeszcze jedną osobę zarażoną.
    > Przestań pisać co ci się wydaje, pisz prawdę.

    Czyli już dwie osoby i cholera wie ile innych bo sprawie ukręcono łeb:P

    --
    Shrek

  • 33. Data: 2020-11-16 15:22:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.11.2020 o 12:16, J.F. pisze:

    > IMO - dziwne troche, ale moze uzasadnione.
    > Co sie maja kontenery marnowac, gdy łóżek w szpitalach brak.

    Nie dziwne, tylko wiedzą, że chuj warte są te na stadionach i dla siebie
    chcieli prawdziwy.

    > Co do stylu mam mieszane uczucia - zero za tę żenadę, czy max za te
    > grubą rurę oskarzen :-)
    >
    > Ale w tym centrum zarzadzania maja cos oprocz zarzadu ? Nie mozna bylo
    > zrobic testu na miejscu ?

    Zabawna sprawa - pomyliłem się - to jest centrum reagowania a nie
    zarządzania. No to zareagowali - o kurwa wirus - za bramę!

    --
    Shrek

  • 34. Data: 2020-11-16 16:41:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Nie dziwne, tylko wiedzą, że chuj warte są te na stadionach i dla
    >siebie chcieli prawdziwy.

    Mowisz, ze ten ich kontererowy lepszy?
    No to chyba pierwsze zdziwienie - mial byc rozstawiony i gotowy, a tu
    ciagle cos nosic trzeba :-)

    >Zabawna sprawa - pomyliłem się - to jest centrum reagowania a nie
    >zarządzania. No to zareagowali - o kurwa wirus - za bramę!

    No, skoro szpital jeszcze niegotowy, to moze rozsadnie :-)

    Albo - rozkaz byl przygotowac szpital do uzytku, a nie od razu zająć
    :-)

    Posmialismy sie - ale maja w tym "centrum" jakies laboratorium ?

    J.

  • 35. Data: 2020-11-16 18:07:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.11.2020 o 16:41, J.F. pisze:

    > Mowisz, ze ten ich kontererowy lepszy?

    Jak będzie prawdziwy, to nawet w stodole będzie lepszy;)

    > No, skoro szpital jeszcze niegotowy, to moze rozsadnie :-)

    Dobrze, że to nie był wydział propagandy, bo by wirusowi tvp ouścili aż
    sam by uciekł;)

    > Albo - rozkaz byl przygotowac szpital do uzytku, a nie od razu zająć :-)
    >
    > Posmialismy sie - ale maja w tym "centrum" jakies laboratorium ?

    Ze zdjęć wynika, że coś jest:

    https://creszrp.wp.mil.pl/pl/galleries/fotogaleria-f
    otop/centrum-reagowania-epidemiologicznego-sz-rp-a-e
    pidemia-covid-19-e/

    --
    Shrek

  • 36. Data: 2020-11-17 00:01:26
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-11-16 o 15:19, Shrek pisze:

> [...]
    > chyba jakiś kurwa mają, nawet powinni być ogranięci w sytuacjach
    > kryzysowych to do roboty. To może niech myśliwce oddadzą, bo na co

    Ale to ty twierdzisz że nic do roboty nie ma.
    Ja twierdzę że wykonuje swoje normalne obowiązki.

    > Da się reaktywować. A listonosz to pracownik wielofunkcyjny. Wybory
    > przeprowadzi, telewizor wyśledzi, kredyt wciśnie...

    Teoretycznie.
    W praktycy mój kredytu nie wciska, telewizora nie szuka, a wybory
    to miała organizować jednak jego firma a nie on sam.

    > Dostałeś wyżej.

    Nie dostałem. No chyba że utożsamiasz zadania listonosza w z zadaniami
    żołnierza. Więc w dalszym ciągu czekam na wyjaśnienia do czego jest
    powołany żołnierz w czasie pandemii. Poza służbą w wojsku oczywiście.

    > Czyli już dwie osoby i cholera wie ile innych bo sprawie ukręcono łeb:P

    Czyli dopiero dwie osoby z czego w grupie przewiezionych była aż jedna.

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2020-11-17 06:42:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.11.2020 o 00:01, RadoslawF pisze:

    > Ale to ty twierdzisz że nic do roboty nie ma.

    Że co? Przecież ty tak twierdzisz - zostawiłem cytata na samej górze. Ja
    napisałem co wojsko powinno obecnie robić - w przypadku zapaści systemu
    ochrony zdrowia wydaje się to w miarę oczywiste.

    > Ja twierdzę że wykonuje swoje normalne obowiązki.

    Normalne (czyli niec nie robienie) może i tak, natomiast nie robi tego
    do czego zostało powołane w czasie pokoju.

    > Teoretycznie.
    > W praktycy mój kredytu nie wciska, telewizora nie szuka, a wybory
    > to miała organizować jednak jego firma a nie on sam.

    To jeszcze raz zapytam jakie podstawy prawne ma wot do szarpania ludzi i
    co się dzieje jak kogoś "nie zastanie".

    > Nie dostałem. No chyba że utożsamiasz zadania listonosza w z zadaniami
    > żołnierza. Więc w dalszym ciągu czekam na wyjaśnienia do czego jest
    > powołany żołnierz w czasie pandemii. Poza służbą w wojsku oczywiście.

    Szpitale polowe, transport sanitarny, pomoc przy dystrybucji miału a
    agencji, "korpusy dla seniorów" to chyba o nich. Coś się znajdzie.

    > Czyli dopiero dwie osoby z czego w grupie przewiezionych była aż jedna.

    Za to budujących 1/3 testowanych. Twierdzisz, że ten drugi został
    pochowany na budowie i niegdzie z niej już nie wrócił?

    --
    Shrek

  • 38. Data: 2020-11-17 14:21:53
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-11-17 o 06:42, Shrek pisze:

    > Że co? Przecież ty tak twierdzisz - zostawiłem cytata na samej górze. Ja
    > napisałem co wojsko powinno obecnie robić - w przypadku zapaści systemu
    > ochrony zdrowia wydaje się to w miarę oczywiste.

    To były drwiny a nie propozycje.
    No chyba że chcesz nam udowodnić że jesteś idiotą który uważa
    że wojsko ma kilkadziesiąt szpitali polowych w magazynach.

    > Normalne (czyli niec nie robienie) może i tak, natomiast nie robi tego
    > do czego zostało powołane w czasie pokoju.

    Poważnie?
    Przestali na misje jeździć i prowadzić ćwiczenia w tym także
    na poligonie?

    > To jeszcze raz zapytam jakie podstawy prawne ma wot do szarpania ludzi i
    > co się dzieje jak kogoś "nie zastanie".

    Zgłaszają że nie zastali.
    A na jakich podstawach prawnych to wprawdzie się domyślam ale
    jak jest naprawdę nie wiem na pewno.
    Ale rozumiem że robią nie to co byś chciał więc się przypierdalasz.
    Przeszkadza to w głoszeniu twojej gówno prawdy że nic nie robią?

    > Szpitale polowe, transport sanitarny, pomoc przy dystrybucji miału a
    > agencji, "korpusy dla seniorów" to chyba o nich. Coś się znajdzie.

    To ile tych szpitali polowych twoim zdaniem mają?
    I wyjaśnisz jaka jest tego podstawa prawna? :)
    Bo tego że karetek w całym kraju mają mniej niż byle wojewódzki
    ośrodek transportu sanitarnego to powinieneś sam wiedzieć.

    > Za to budujących 1/3 testowanych. Twierdzisz, że ten drugi został
    > pochowany na budowie i niegdzie z niej już nie wrócił?

    Twierdzę że mógł trafić do miejscowego szpitala, czyli z budowy
    jeszcze nigdzie nie wrócił.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2020-11-17 17:59:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.11.2020 o 14:21, RadoslawF pisze:

    > To były drwiny a nie propozycje.

    NIe - to nie były drwiny.

    > No chyba że chcesz nam udowodnić że jesteś idiotą który uważa
    > że wojsko ma kilkadziesiąt szpitali polowych w magazynach.

    Kilkadziesiąt raczej nie. Natomiast zdolności do "medycyny polowej"
    raczej powinno mieć. Sanitarek do przewozu rannych też. Namioty żeby
    zrobić strefy "niewiadomo jaki wynik" też. Środki transportu do
    rozwożenia sprzętu z agencji rezerw miałowych takoż.

    Problem w tym, że wojsko ma przyzerowe zdolności operacyjne w czasie
    pokoju, o wojnie nie wspominająć (choć paradoksalnie mogą mieć większe),

    > Zgłaszają że nie zastali.

    Komu? No i równie dobrze listonosz może zgłosić. No i kontynując twoją
    światłą myśl - powinni siedzieć na misjach lub na poligonie a nie
    wpierdalać sie w nieswoje sprawy:P

    > Ale rozumiem że robią nie to co byś chciał więc się przypierdalasz.

    Z grubsza - uważam, że większy z nich byłby pożytek jakby się wzięli za
    pomoc przy systemie opieki zdrowotnej niż na cieciowaniu.

    > To ile tych szpitali polowych twoim zdaniem mają?

    A ile mieć twoim zdaniem powinni? Zero?

    > Twierdzę że mógł trafić do miejscowego szpitala, czyli z budowy
    > jeszcze nigdzie nie wrócił.

    Skoro nie został na budowie, to znaczy że wrócił.

    --
    Shrek

  • 40. Data: 2020-11-17 19:08:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]

    >Ze zdjęć wynika, że coś jest:
    >https://creszrp.wp.mil.pl/pl/galleries/fotogaleria-
    fotop/centrum-reagowania-epidemiologicznego-sz-rp-a-

    Czy to nie jest "mobilne" ?

    https://creszrp.wp.mil.pl/pl/articles6-aktualnosci/2
    020-04-204-wspopraca-cre-sz-rp-i-wsse-w-warszawie-w-
    zakresie-zwalczania-trwajacej-epidemii/
    http://wsse.waw.pl/aktualnosci-i-komunikaty/aktualno
    sci/wspolpraca-wojewodzkiej-stacji-sanitarno-epidemi
    ologicznej-w-warszawie-z-mobilnym-laboratorium-diagn
    ostycznym-centrum-reagowania

    Przeniesli pod sanepid, a zolnierze to sie przetestuja w Bydgoszczy ?
    :-)

    Aczkolwiek
    https://creszrp.wp.mil.pl/pl/pages/rys-historyczny-2
    020-01-24-u/

    "W tym celu w CRE SZ RP opracowano, wykonano i wdrożono nowoczesne
    laboratoria kontenerowe, laboratorium stacjonarne, moduł łóżkowy
    szpitala zakaźnego, zestaw do dekontaminacji rannych i ich ewakuacji.
    Obecnie Centrum to nowoczesna jednostka medyczna wyspecjalizowana w
    przeciwdziałaniu zagrożeniom biologicznym. Jej zakres działania tworzy
    logiczny łańcuch odpowiedzialności. Począwszy od pobrania próbek (od
    pacjentów lub środowiskowych), ich identyfikacji polowej,
    potwierdzeniu w laboratorium stacjonarnym, poprzez równoczesne
    postępowanie z pacjentem to jest dekontaminację, segregację, ewakuację
    po pomoc medyczną w specjalnych izolowanych warunkach dla pacjentów
    zakaźnych. Dodatkowo działania te wsparte są elementami wywiadu
    medycznego (MEDINT)."

    J.