  • 1. Data: 2020-11-12 19:41:41
    Temat: Zabawa a policjanta.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Jak wszyscy zapewne wiedzą członek antify przebrany za nieuzbrojony
    balkon sprowokował naszych patriotów, więc podpalili on mieszkanie dwa
    pietra niżej. Ci akurat prawdopodobnie bekną, bo są pionkami a potrzebny
    jest koziołek ofiarny, ale pobawmy się w kulsona piszącego odmowę
    wszczęcia postępowania - jakich argumentów powinien użyć kulson, co "nie
    popiera, ale rozumie" patriotów;)

    Zacznyjmy od najbardziej oczywistego - skoro coś podpalono, to
    wydawałoby się oczywiste, że 163 - więc dlaczego nie? Kulsony twierdzą,
    że 288.

    --
    Shrek

  • 2. Data: 2020-11-12 21:22:13
    Temat: Re: Zabawa a policjanta.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >Zacznyjmy od najbardziej oczywistego - skoro coś podpalono, to
    >wydawałoby się oczywiste, że 163 - więc dlaczego nie? Kulsony

    Tez pasuje. Moze sie boja, ze nieumyslnie bedzie. Albo nie pasuja
    "wielkie rozmiary" ?

    Ale ale ...
    -czy to kulsonow problem, czy sledztwo prowadzi prokurator ... i on
    dobiera zarzuty? A chyba moze postawic dwa?

    -zlapali sprawcow, czy przyjdzie umorzyc z powodu niewykrycia ?

    -dowody jakies sa, czy przyjdzie odszkodowanie wyplacic ?

    J.

  • 3. Data: 2020-11-12 22:19:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.11.2020 o 21:22, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Tez pasuje.  Moze sie boja, ze nieumyslnie bedzie. Albo nie pasuja
    > "wielkie rozmiary" ?

    163 stawia prokurator, bo to śledztwo. >
    > Ale ale ...
    > -czy to kulsonow problem, czy sledztwo prowadzi prokurator ... i on
    > dobiera zarzuty? A chyba moze postawic dwa?

    Ja sądzę, że ostatecznie pójdzie w stronę 163 kk, bowiem rzucanie racami
    w budynek bez wątpienia grozi pożarem.

    > -zlapali sprawcow, czy przyjdzie umorzyc z powodu niewykrycia ?

    Jeśli nagrano rzucających racami w budynek, to ustalenie która raca
    spowodowała pożar - moim zdaniem - nie jest konieczne. Każdy z nich co
    najmniej godził się na spowodowanie pożaru. Jeśli "z jajem" technik był,
    to z racy mógł zabezpieczyć ślady, które można dopasować do rzucającego
    - o ile ustalimy ich tożsamość.

    > -dowody jakies sa, czy przyjdzie odszkodowanie wyplacic ?

    Rozwiniesz tę myśl?

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2020-11-12 22:26:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tez pasuje.  Moze sie boja, ze nieumyslnie bedzie.

    Bez znaczenia - nieumyślne też wyszczególnione w tym paragrafie.

    > Albo nie pasuja
    > "wielkie rozmiary" ?

    Bo ja wiem - tam nie ma że spowodował szkodę wielkich rozmiarów a "Kto
    sprowadza zdarzenie, które zagraża". Pożar bloku mieszkalnego raczej to
    wypełnia.

    > i on
    > dobiera zarzuty? A chyba moze postawic dwa?

    Podobno stawia się z dupy - byle postawić;)

    > -zlapali sprawcow, czy przyjdzie umorzyc z powodu niewykrycia ?

    Znajdą się...

    > -dowody jakies sa, czy przyjdzie odszkodowanie wyplacic ?

    Nagrało się.

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2020-11-12 23:16:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Bez znaczenia - nieumyślne też wyszczególnione w tym paragrafie.

    I nawet kara podobna

    >Bo ja wiem - tam nie ma że spowodował szkodę wielkich rozmiarów a
    >"Kto sprowadza zdarzenie, które zagraża".

    "Kto sprowadza zdarzenie, które zagraża życiu lub zdrowiu wielu osób
    albo mieniu w wielkich rozmiarach"

    >Pożar bloku mieszkalnego raczej to wypełnia.

    No chyba, ze adwokat zacznie meczyc, ze wcale nie tak zagrazalo, bo
    zdaza opuscic lokal, ze jedno mieszkanie to straz powinna zdazyc
    ugasic, wiec to jeszcze wcale nie wielkie rozmiary :-)

    >Podobno stawia się z dupy - byle postawić;)

    Pierwszy. A na koniec to slysze ze prokurator postawil 40 zarzutow.
    Ale ... no mamy taki pozar, jedna raca a artykulu pasuja dwa ... to
    moze dwa zarzuty ?

    Ale co sie nagralo ?

    J.

  • 6. Data: 2020-11-12 23:28:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

    >163 stawia prokurator, bo to śledztwo. >

    A 288 to mozna bez sledztwa ?

> [...]

    >co
    >najmniej godził się na spowodowanie pożaru.

    Ale w 163 masz "kto sprowadza zdarzenie", a w 288 "kto niszczy".
    To znow ekwilibrystyka z zamiarem ewentualnym.
    To juz lepiej 164, gdzie jest "Kto sprowadza bezpośrednie
    niebezpieczeństwo zdarzenia"

    >Jeśli "z jajem" technik był,
    >to z racy mógł zabezpieczyć ślady, które można dopasować do
    >rzucającego

    moze ... o ile sie nie wypalily :-)

    >- o ile ustalimy ich tożsamość.

    A tu wszyscy w maseczkach :-)

    >Rozwiniesz tę myśl?

    Zakladajac, ze kogos aresztujecie dla przykladu, a sad potem oceni
    dowody jako niewystarczajace, to chyba odzszkodowanie sie
    aresztowanemu nalezy ...

    J.

  • 7. Data: 2020-11-13 00:59:44
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 12.11.2020 o 19:41, Shrek pisze:
    /...

    > Zacznyjmy od najbardziej oczywistego - skoro coś podpalono, to
    > wydawałoby się oczywiste, że 163 - więc dlaczego nie? Kulsony twierdzą,
    > że 288.

    Znikoma szkodliwość społeczna tzw czynu.
    A mówiąc poważnie to magazynier zawalił: gościu ma szalik Legii, kurtkę
    reprezentacji a kominiarkę Jagiellonii Białystok.

  • 8. Data: 2020-11-13 06:52:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.11.2020 o 23:28, J.F. pisze:

    > Ale w 163 masz "kto sprowadza zdarzenie", a w 288 "kto niszczy".
    > To znow ekwilibrystyka z zamiarem ewentualnym.

    Żadna tam ekwilibrystyka.

    " Art § 2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie,
    podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5."

    Zresztą czytając te problemy z zamiarami, to wychodzi na to, że tylko
    jakiś wyjątkowych leszczy można za wszystko skazać. Każdy kto ma iq
    powyżej 60 powie że nie on nie chciał:P

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2020-11-13 06:56:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.11.2020 o 23:16, J.F. pisze:

    > I nawet kara podobna

    Zwykle jest podobna.

> [...]
    > zdaza opuscic lokal, ze jedno mieszkanie to straz powinna zdazyc ugasic,
    > wiec to jeszcze wcale nie wielkie rozmiary :-)

    Wtedy należy adwokatowi podpalić jego mieszkanie. I w razie procesu
    puścić jego wypowiedź:P

    > Pierwszy. A na koniec to slysze ze prokurator postawil 40 zarzutow.
    > Ale ... no mamy taki pozar, jedna raca a artykulu pasuja dwa ... to moze
    > dwa zarzuty ?

    Ma razieszukają ze zniszczenia, a nie spowodowania pożaru, choć to
    drugie nasuwa się samo, że za spowodowanie pożaru ścigamy ze
    spowodowania pożaru. Więc pytam czemu tak?

    > Ale co sie nagralo ?

    Ludziki rzucające racami. Jeden nawet dość charakterystycznie ubrany.

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2020-11-13 07:47:32
    Temat: Re: Zabawa a policjanta [pożar od petardy co w cel nie trafiła]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:
> [...]
    >
    > Zacznyjmy od najbardziej oczywistego - skoro coś podpalono, to
    > wydawałoby się oczywiste, że 163 - więc dlaczego nie? Kulsony

    IMHO KK-288 (zniszczenie mienia) jest oczywisty i "bezproblemowy"
    choćby było nie zamierzonym efektem bo sprawcy z _jakimiś_ uszkodzeniami
    musieli/powinni się liczyć.
    IMHO KK-163 może nawet przejdzie w wyroku sądu ale _zaczynanie_
    postępowania/śledztwa od niego wyglądałoby jak Katastrofa w Ruchu
    Lądowym na Durczoka za "zwykły" wypadek drogowy.

    KK-288 : do pięciu lat _na wniosek pokrzywdzonego_
    KK-163 : do dziesięciu lat ale w wersji nieumyślnej bez ofiar w ludziach
    do pięciu

    IMHO To ze pożar był umyślny raczej+ przy kompetentnym obrońcy nie
    przejdzie w sądzie wiec bez przyszłej woli sądy do wlepienia sporo ponad
    pięć lat różnica sprowadza się teraz do "na wniosek pokrzywdzonego".
    Spodziewasz się że wniosku nie będzie? Jak nie będzie to mi prawa
    zacznie śmierdzieć pod niebiosa.

    https://statystyka.policja.pl/st/kodeks-karny/przest
    epstwa-przeciwko-1/63441,Niebezpieczenstwo-powszechn
    e-art-163.html
    https://statystyka.policja.pl/st/kodeks-karny/przest
    epstwa-przeciwko-16/63978,Zniszczenie-lub-uszkodzeni
    e-cudzej-rzeczy-art-288.html

    --
    A. Filip