  • 11. Data: 2022-02-03 10:39:16
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 2 Feb 2022 18:55:26 +0100, Shrek napisał(a):

    > To weź szkiełko i spojrzyj okiem na dane.

    Istnieją dane, jaki procent zaszczepionych i nieszczepionych chodzi bez
    masek i zaraża?
    Twierdzisz, że szczepieni bardziej beztroscy, ale na jakiej podstawie, poza
    własnym przekonaniem?

    IyuNiV-0oVboBgS11XE1/edit?usp=sharing&ouid=115622087
    514474757554&rtpof=true&sd=true

    > A porównałeś te zgony z tamta grafiką?

    Nie bardzo rozumiem, jak to porównywać, bo grafika dotyczyła IV fali, a ja
    zajmowałem się zgonami do końca 2020.

    Mogę za to policzyć współczynniki korelacji zgony vs % szczepionych dla
    danych z grafiki, tylko trzeba kogoś sumiennego, żeby je wklepał do
    tabelki, a ja zajmę się resztą. Na pewno pali Cię ciekawość, więc chętnie
    to zrobisz w kolumnach B i C. Ja zajmę się resztą.
    Mamy już dane o PBK, więc łatwo będzie sprawdzić, jak korelują się zgony z
    PKB i czy lepiej niż ze szczepieniami.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 12. Data: 2022-02-03 10:56:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 03.02.2022 o 10:39, Olin napisał:

> [...]
    > masek i zaraża?
    > Twierdzisz, że szczepieni bardziej beztroscy, ale na jakiej podstawie, poza

    czyli Shrek chciał złagodzić przekaz, że ilość pozytywnych testów
    ponadreprezentatywna wśród zaszczepionych może wynikać z ich
    luźniejszego podejścia, a tu widzę sprzeciw. Czyżby Olin stał się szurem
    i zaczął twierdzić, że to szczepionka powoduje, że częściej mają
    dodatkowy wynik (pomimo, że są rzadziej testowani)?

    --
    http://zrzeda.pl

  • 13. Data: 2022-02-03 11:02:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 3 Feb 2022 10:56:42 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > ilość pozytywnych testów
    > ponadreprezentatywna wśród zaszczepionych

    Jakieś źródło?

  • 14. Data: 2022-02-03 11:08:41
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 03.02.2022 o 11:02, Olin napisał:

    > Jakieś źródło?

    np tu:
    https://basiw.mz.gov.pl/index.html#/visualization?id
    =3761

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 15. Data: 2022-02-03 11:39:58
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 3 Feb 2022 11:08:41 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > np tu:
    > https://basiw.mz.gov.pl/index.html#/visualization?id
    =3761

    Wzionem zakażenia 1-1-2022 do 31-1-2022
    ogółem: 805 037
    zaszczepieni: 458 735 (56.98%)

    Zaszczepionych w Polsce 57.32%

    W czym rzecz?

  • 16. Data: 2022-02-03 12:00:17
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 03.02.2022 o 10:39, Olin pisze:

> [...]
    > masek i zaraża?
    > Twierdzisz, że szczepieni bardziej beztroscy, ale na jakiej podstawie, poza

    Ja twierdzę coś wręcz przeciwnego, na podstawie własnego przekonania, że
    jak ktoś jest szurem i się nie szczepi to tym bardziej chodzi bez
    maseczki i na sylwestry marzeń. Demonstracyjnie nie zakładają maseczek
    przed wejściem do sklepu i tylko wypatrują kto ma chęć im zwrócić uwagę
    i dostać w ryja.

    U znajomego w pracy dopiero od kilku dni szurstwo zaczęło zakładać
    maseczki podczas przemieszczania się od pokoju do pokoju w sprawach
    służbowych i tylko dlatego, że kierownictwo postawiło sprawę na ostrzu
    noża. Wcześniej, kiedy nie zakładali, "bo nie", było łatwiej. Od razu
    niezaszczepionego szura można było rozpoznać i wiadomo było kogo omijać
    z daleka.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 17. Data: 2022-02-03 12:02:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 03.02.2022 o 11:39, Olin napisał:

    =3761

> [...]

    jak już od 1 stycznia, to wtedy zaszczepionych było 56.1%... Tu masz
    opracowanie kiedy nastąpiło przebicie:
    https://pbs.twimg.com/media/FKoLXpiXEAs8Vra?format=j
    pg&name=large

    --
    http://zrzeda.pl

  • 18. Data: 2022-02-03 13:18:36
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 3 Feb 2022 12:02:54 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > jak już od 1 stycznia, to wtedy zaszczepionych było 56.1%... Tu masz
    > opracowanie kiedy nastąpiło przebicie:
    > https://pbs.twimg.com/media/FKoLXpiXEAs8Vra?format=j
    pg&name=large

    Coś ten Robert nie bardzo z rachunkami, bo z danych ministerstwa wynika, że
    od 24.01.2022 do 31.01.200 mamy 59.06% zaszczepionych wśród zakażonych, a
    nie 60.8%.
    2 pkt. % między 59% i 57% to nie żadna przepaść, a jest jeszcze kwestia,
    kto chadza się testować, bo szury raczej nie są nadreprezentowane, gdyż
    ufają folii oraz św. Andrzejowi Boboli.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 19. Data: 2022-02-03 13:42:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Feb 2022 12:00:17 +0100, Kviat wrote:

> [...]
    > maseczki i na sylwestry marzeń. Demonstracyjnie nie zakładają maseczek
    > przed wejściem do sklepu i tylko wypatrują kto ma chęć im zwrócić uwagę

    Pewnie tak.
    Z drugiej jednak strony - jak mowisz ludziom, ze szczepienia chronią,
    to co sie dziwic, ze potem sie zastanawiaja "zaszczepilem sie, to po
    co ta maseczka".
    Czy chocby limit osob na weselu ... niezaszczpionych.
    I sie gromadzi 10 nieszczepionych i 100 zaszczepionych.

    Na razie mam dwa przypadki wsrod znajomych.
    Jednym dziecko zachorowalo ... i nikogo nie zarazilo.
    Wszyscy starsi szczepieni.

    U drugich cala rodzina chora. I tez szczepieni.
    Tym razem omikron.

> [...]
    > noża. Wcześniej, kiedy nie zakładali, "bo nie", było łatwiej. Od razu
    > niezaszczepionego szura można było rozpoznać i wiadomo było kogo omijać

    A wszyscy szczepieni to tacy rozsadni, czy po prostu masz klasyfikacje
    - bez maseczki to "niezaszczepiony szur".

    J.

  • 20. Data: 2022-02-03 14:28:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 03.02.2022 o 13:18, Olin pisze:

> [...]
    > 2 pkt. % między 59% i 57% to nie żadna przepaść, a jest jeszcze kwestia,
    > kto chadza się testować, bo szury raczej nie są nadreprezentowane, gdyż

    pewnie zależy jak zakwalifikuje niektóre dane tu od 25-31 (7 dni)
    skumulowane dane:

    295 "Astra Zeneca" "jedna_dawka"
    16533 "Astra Zeneca" "pelna_dawka"
    50 "brak danych" "pelna_dawka"
    4 "brak danych" "przypominajaca"
    12 "brak danych" "-"
    18720 "Johnson&Johnson" "pelna_dawka"
    170 "Moderna" "jedna_dawka"
    9769 "Moderna" "pelna_dawka"
    3120 "Moderna" "przypominajaca"
    46 "Moderna" "uzupełniająca"
    5306 "Pfizer" "jedna_dawka"
    99731 "Pfizer" "pelna_dawka"
    51781 "Pfizer" "przypominajaca"
    1590 "Pfizer" "uzupełniająca"
    133789 "-" "-"

    dane stąd:
    https://dane.gov.pl/pl/dataset/2582,statystyki-zakaz
    en-i-zgonow-z-powodu-covid-19-z-uw/resource/36277/ta
    ble

    żeby uzyskać tą samą wartość co przy GUI jako niezaszczepieni mamy:
    295 "Astra Zeneca" "jedna_dawka"
    12 "brak danych" "-"
    170 "Moderna" "jedna_dawka"
    5306 "Pfizer" "jedna_dawka"
    133789 "-" "-"

    czy zasadnie - nie wiem zapytaj Roberta jak łączy. Moim zdaniem osobno
    liczy osoby zaszczepione 1 dawką, ale po prostu zapytaj.
    szybko policzyłem - tak - wychodzi tak gdy zsumuje się jakkolwiek
    zaszczepionych.

    --
    http://zrzeda.pl