  • 91. Data: 2022-02-07 17:27:03
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.02.2022 o 11:20, jureq pisze:

    > Tak w najbardziej ogólnym przypadku to poziom służby zdrowia nie ma wpływu
    > na ilość zgonów. Ma na nią wpływ tylko ilość urodzin.

    Więc w najogólniejszym przypadku nie ma co zastanawiać się nad zgonami.
    P.o.remier to jednak fachowiec jest!

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 92. Data: 2022-02-07 18:17:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.02.2022 o 15:42, J.F pisze:

    > Np schodzi pacjent na zawal serca, a wirusa ma, przyczynil sie ten
    > wirus do zawalu, czy nie ?

    Powiem jeszcze dosadniej. Przyjeżdza pacjent z zawałem albo "jeszcze
    lepiej" udarem. Test na wejściu - kowit. Zanim go przeniosą na kowidowy
    to trochę minie, jak ma pecha to postoi jeszcze kilka godzin na
    podjeździe w karetce. Trafia na odział minęło parę godzin. Zanim
    przyjdzie neurolog z normalnego, zanim mu tomografię zrobią... No i po
    człwieku bo liczy się każda chwila. No i sobie zejdzie na kowidowym, bez
    żadnego skutecznego leczenia w zakresie tego dlaczego się w szpitalu
    znalazł. I co - w kartę zgonu na kowidowym nie wpiszą o kowidzie? Umarł
    na udar bo nie dostał leczenia na udar? Raczej będzie kolejny zgon na
    kowid "z chorobami współistniejącymi". Choć wcale nie kowid go zabił.

    Także ani statystyki "nowych przypadków" nie są miarodajne bo dodatni
    test to wcale jeszcze nie kowid jak nie ma objawów, ani zgonów bo jak
    ktoś wpisze co innego niż kowid na oddziale kowidowym to proszenie się o
    prokuratora.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 93. Data: 2022-02-07 18:37:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.02.2022 o 11:49, Olin pisze:

    > Nie mam, żadnych danych, dlatego nie stawiam żadnej tezy. Ty wyskoczyłeś,
    > że szczepieni częściej chodzą bez masek, ale nie umiesz tego niczym
    > podeprzeć, poza obserwacjami kolegów.

    No tak właśnie się to odbywa. Widzisz co widzisz i na podstawie tego
    wyciągasz wnioski, bo innych danych na ten temat nie ma. Jak nie masz
    recenzowanego artykułu jaka pogoda jest za oknem, to nie wysuwasz
    własnej tezy, tylko piszesz, że jest nieokreślona i nie idzie sprawdzić?

    > A współczynnik korelacji ile wynosi?

    Współczynnik korelacji nie znaczy nic więcej poza tym, ze zachodzi. Jest
    strona z głupimi koreleacjami. Ja ze swojej strony podam, że większość
    ofiar uderzeń pioruna miała na sobie gacie. Ale nie posuwałbym się na
    tej podstawie do hipotezy, że na zwodzie poziomym od piorunachronu
    należy wieszać elementy bielizny w celu poprawy skuteczności. Tak
    zachodzi _jakaś_ korelacja między stopniem wyszczepienia a zgonami. Jest
    to rozsądny przyczynek do tego, żeby stwierdzić że jest tam związek
    przyczynowo skutkowy i zapewne taki jest. Natomiast na tą grafikę wpływa
    tak wiele zmiennych (jakość służby zdrowia, różne fazy fal pandemii w
    różnych krajach), że potrafią mieć znacznie większy wpływ niż same
    szczepienia. Co dobrze widać w dolnej strefie - jakbyś podzielił ją na
    dwie to powyżej litwy widać zdecydowanie korelację a poniżej praktycznie
    żadnej. Więc tylko zwracam uwagę, że wyciąganie wniosków na podstawie
    jednej grafiki, bez brania pod uwagę co jeszcze na to może wpłynąć jest
    po prostu nienaukowe. Choćby czasem możesz wszystko zmienić, bo w
    różnych krajach fala jest w innej fazie i za dwa tygodnie może to
    wyglądać zupełnie inaczej - wcześniej fala zaczęła się na zachodzie na
    przykład.

    > Jest większy od korelacji zgony vs szczepienia?

    No dla dolnej połówki nie ma żadnego sensownego współczynnika korelacji,
    więc tak. Jakieś czynniki miały większy wpływ.

    > To są dane obejmujące okres, kiedy już szczepią. Dlaczego do końca 2020
    > żadnej korelacji nie było, a nagle się pojawiła po roku wakcynacji?

    A nie było? Skąd wiesz? Sprawdzałeś - ja nie. Ty rzucasz jeden obrazek i
    wyciągasz z niego bardzo daleko idące wnioski. Nie mówie, że fałszywe.
    Mówię, że na podstawie tego obrazka to nadużycie. Ale może się trafić że
    wypadnie dobrze. Kiedy to było robione i za jaki okres?

    > Znowu mylisz zachorowania z zakażeniami.

    Nie, nie mylę. Podawane statystyki mylą podając dodatni test jako "new
    case" w rubryce covid.

    > Nie ma korelacji między PKB a zgonami. O tym świadczą dane dla UE z 2020,
    > kiedy jeszcze nie szczepiono. -0.06 to raczej słabo.
    > https://docs.google.com/spreadsheets/d/1vyGm_zdue2aP
    IyuNiV-0oVboBgS11XE1/edit?usp=sharing&ouid=115622087
    514474757554&rtpof=true&sd=true

    Uczciwość nakazywałby sprawdzić dla tego samego okresu co gradika. I w
    zasadzie to nakłady na służbę zdrowia.

    > Z jakichś względów ludzie w bogatych krajach mają więcej oleju w głowie,
    > więc chętniej się szczepią, dlatego po rozpoczęciu szczepień maja mniej
    > zgonów niż w foliarskich krajach.

    To w końcu jest korelacja między bogactwem czy nie? Bo raz twierdzisz że
    nie ma, a teraz że jest bo jak bogaty to się szczepią:P

    > Co właściwie może zaoferować wypasiona służba zdrowia na kowida poza
    > respiratorem? Są jakieś lekarstwa?

    Może pomoc medyczną dla ludzi którzy jej potrzebują bo mają inne choroby
    a lądują na odziale kowidowym i umierają na swoje choroby lądująć w
    rubryczce "covid + choroby towarzyszące"? To jest prawdziwa twarz tej
    pandemii. Poddałes dobry pomysł, tylko nie wiem skąd dane wziąć. Ludzie
    którzy umarli pod respiratorem.

    > No to jakie są współczynniki korelacji "zgony vs PkB" i "zgony vs
    > szczepienia"? który jest większy?

    Nie ma specjalnie znaczenia - ważne że widać, że i jeden i drugi
    istnieje, i trzeba naprawdę złej woli, żeby tego nie zauważyć.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 94. Data: 2022-02-07 18:50:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.02.2022 o 11:51, Olin pisze:

    > A tymczasem w styczniu 89.47% 43-latków zmarłych na kowid było
    > nieszczepionych.
    > Coś ta folia słabo chroni przed wirusem.

    Nikt temu nie przeczy - choć nie sprawdzałem. Chodzi o ochronę przed
    zachorowaniem dwudawkową szczepionką (tak stało napisane w ulotce). Po
    sześciu miesiącach na wariat omikron wynosi ona... 10%.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 95. Data: 2022-02-07 18:51:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.02.2022 o 11:59, Kviat pisze:

    > To, że mało sprawdzone, jest bzdurą powielaną przez foliarzy
    > uprawiających propagandę zaprzeczającą faktom.

    Możesz przypomnieć ilu dawkowa jest ta szczepionka wedle badań
    dopuszczających?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 96. Data: 2022-02-07 18:52:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.02.2022 o 12:49, Kviat pisze:

    > Te szczepionki i ten wirus są najbardziej przebadanymi i sprawdzonymi w
    > historii.
    > IDIOTO

    To słabo świadczy o najlepiej sprawdzonej szczepionce przeciwko
    _zachorowaniu_ na kowid, skoro przestała działać po pół roku. Inne były
    mniej sprawdzone a działają lepiej:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 97. Data: 2022-02-07 19:45:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.02.2022 o 15:42, J.F pisze:
    > Np schodzi pacjent na zawal serca, a wirusa ma, przyczynil sie ten
    > wirus do zawalu, czy nie ?

    Ponieważ nie da się tego stwierdzić, zatem jaki sens jest liczyć?

    --
    Robert Tomasik

  • 98. Data: 2022-02-07 19:47:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.02.2022 o 15:56, J.F pisze:
    > No nie, przeciez obecnie ozdrowiency maja zero wirusa, czy jak kto
    > woli - ilosc niewykrywalnie małą.
    > Zdrowy ludzki organizm radzi sobie z tym wirusem.

    Co nie znaczy, że wirusem nie jest zakażony. Wirusy są wszędzie. Z
    większością z nich człowiek sobie po prostu radzi bez większego wysiłku.

    --
    Robert Tomasik

  • 99. Data: 2022-02-07 22:16:37
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 07.02.2022 o 18:51, Shrek pisze:

    > Możesz przypomnieć ilu dawkowa jest ta szczepionka wedle badań
    > dopuszczających?

    Mogę.
    Tyle dawkowa, ile badania wskazują, że potrzeba.

    https://www.mp.pl/szczepienia/przeglad/przeglad-covi
    d-19/257701,jakie-wnioski-plyna-z-badan-klinicznych-
    szczepionek-przeciwko-covid-19
    25.01.2021
    dr n. med. Jacek Mrukowicz
    Polski Instytut Evidence Based Medicine w Krakowie,
    Redaktor Naczelny ,,Medycyny Praktycznej - Szczepienia"

    "Zmodyfikowany, skuteczniejszy schemat szczepienia preparatem ChAdOx1
    nCoV-19 (1. mniejsza dawka i 2. standardowa) odkryto przypadkowo,(...)"

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 100. Data: 2022-02-07 23:20:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Feb 2022 22:16:37 +0100, Kviat wrote:

> [...]
    >
    > "Zmodyfikowany, skuteczniejszy schemat szczepienia preparatem ChAdOx1
    > nCoV-19 (1. mniejsza dawka i 2. standardowa) odkryto przypadkowo,(...)"

    Ale sa tam jeszcze ciekawostki:

    -"Wydaje się, że skuteczność w profilaktyce cięższych zachorowań,
    które wymagają hospitalizacji, jest nieco większa niż wobec lżejszych
    przypadków, szczególnie w odniesieniu do szczepionki wektorowej
    ChAdOx1 nCoV-19 (AstraZeneca"
    A teraz? Znacznie wieksza, skoro skutecznosc dla lzejszych przypadkow
    spadla w okolice zera.
    Co sie stalo?

    -"Mankamentem tej wstępnej oceny skuteczności we wszystkich 3
    badaniach jest krótki, średnio 2-3-miesięczny okres obserwacji.
    Zgodnie z protokołem badań pełna ocena skuteczności nastąpi po
    1,5-2-letnim okresie obserwacji i to - a nie ocena hipotetycznych
    ,,odległych zdarzeń niepożądanych" - jest głównym celem tej
    przedłużonej obserwacji."
    Gratulujemy dobrze przebadanej szczepionki, fachowcy wiedza co robią?

    -autor czesto wspomina ChAdOx1 czyli szczepionke AZ ... a ona chyba
    zostala wycofana, bo za czesto zakrzepice powodowala ?

    J.