  • 1. Data: 2022-01-17 10:49:52
    Temat: Ile obecnie napraw z tytulu rekojmi / gwarnacji?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeszcze nie wczytywałem się w warunki sprzedawcy, ale ile wynika z ogólnych?
    Kupiłem urządzenie, które po kilku miesiącach oddałem do naprawy gwarancyjnej,
    jednakże znów wykazuje wadę (jedną ze zgłaszanych
    wcześniej) - chciałbym wymianę na nowe (inny egzemplarz), na inny model tego samego
    lub innego producenta lub zwrot zapłaconej ceny,
    a sprzedawca proponuje ponowny serwis, co jest bardzo uciążliwe, bo trzeba zawozić,
    odbierać (szczęśliwie w tym samym mieście,
    kurier to byłaby dodatkowa zwłoka w każdą stronę) i organizować urządzenie zastępcze.

  • 2. Data: 2022-01-17 11:09:14
    Temat: Re: Ile obecnie napraw z tytulu rekojmi / gwarnacji?
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 17 Jan 2022 10:49:52 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

> [...]
    odbierać (szczęśliwie w tym samym mieście,
    > kurier to byłaby dodatkowa zwłoka w każdą stronę) i organizować urządzenie

    Internety powiadają, że przy drugiej reklamacji sprzedawca nie może odmówić
    odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny:
    "Uprawnienia konsumenta zwiększają się, gdy mamy do czynienia z kolejną
    reklamacją dotyczącą tego samego towaru przez niego zakupionego, tzn. towar
    był już np. naprawiany lub wymieniany. W takiej sytuacji sprzedawca musi
    zachować się tak jak żąda tego klient, tj. obniżyć cenę towaru lub przyjąć
    jego odstąpienie od umowy. Nie może proponować kolejnej naprawy towaru,
    jeśli klient tego nie chce."

    Wymiany może odmówić, jeśli niemożliwa lub jest zbyt kosztowna.

    https://www.gofin.pl/firma/17,2,119,140968,kiedy-spr
    zedawca-musi-rzecz-wymienic-naprawic-a-kiedy-zwrocic
    .html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2022-01-17 11:24:40
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 17.01.2022 o 11:09, Olin pisze:

> [...]
    >
    > https://www.gofin.pl/firma/17,2,119,140968,kiedy-spr
    zedawca-musi-rzecz-wymienic-naprawic-a-kiedy-zwrocic

    To przy rękojmi.

    Przy gwarancji może być różnie, zależy co tam gwarant obieca.

    MJ

  • 4. Data: 2022-01-17 11:28:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 17 Jan 2022 11:24:40 +0100, Michał Jankowski napisał(a):

    > To przy rękojmi.
    > Przy gwarancji może być różnie, zależy co tam gwarant obieca.

    Słusznie, choć Ącki pisał, że problemy robi sprzedawca, co mnie zmyliło.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2022-01-17 11:30:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

  • 6. Data: 2022-01-17 12:26:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gwarantem i udzielającym rękojmi jest chyba ten sam podmiot (polski sprzedawca JDG
    importerem z Chin).
    Nie pamiętam, abym otrzymał gwarancję - nie ma jakichś ustawowych 2-letnich w PRL
    (UE)?
    W opisie produktu w sklepie internetowym: "- GWARANCJA 24 MIESIĄCE".

    "Regulamin sklepu internetowego
    Internetowy sklep ... ...
    § 9 REKLAMACJE
    W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego
    towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie
    cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
    Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w
    Kodeksie cywilnym:
    Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
    Przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy
    Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad
    Żądać usunięcia wady
    Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na na formularzu reklamacyjnym do pobrania ze
    strony sklepu lub z internetu i dołączenia go
    do odsyłanej paczki na adres zawarty w § 2 Regulaminu.
    Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie
    reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest
    zobowiązany do dostarczenia tego towaru na własny koszt na adres ul.Klasztorna 13a
    05-170 Zakroczym.
    Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o
    jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w
    Sklepie.
    Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2
    Regulaminu.
    Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.

    POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
    W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez
    Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in.
    z:
    Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji
    Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o
    mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się
    tutaj:
    www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
    Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy
    Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej,
    do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do
    zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów
    dostępny jest pod adresem: www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
    Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
    Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

    § 11 ZASTRZEŻENIA
    Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie
    ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z
    przepisów prawa."

    -----

  • 7. Data: 2022-01-17 14:07:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tradycyjnie dla JDG zaczęło się "kombinowanie" przez sprzedawcę.
    I dziwić się, że mały biznes upada :-((
    A nie chcę być dla nich niemiły skoro mają sklep w moim mieście.

    -----

  • 8. Data: 2022-01-17 14:23:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 17 Jan 2022 14:07:03 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Tradycyjnie dla JDG zaczęło się "kombinowanie" przez sprzedawcę.
    > I dziwić się, że mały biznes upada :-((

    A kto to pisał niedawno, że Polak sprzeda taniej i nie oszuka?

  • 9. Data: 2022-01-17 15:08:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.01.2022 o 10:49, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > zawozić, odbierać (szczęśliwie w tym samym mieście, kurier to byłaby
    > dodatkowa zwłoka w każdą stronę) i organizować urządzenie zastępcze.

    Kupiłeś to jako konsument, czy jako przedsiębiorca? Bo poza gwarancją,
    która jest umową i może zawierać "cokolwiek", mamy jeszcze "niezgodność
    towaru z umową" (konsument) albo "rękojmie" (przedsiębiorca). Albo sam w
    tym kierunku poszukaj, albo napisz dokąłdnie, to ktoś tu poszuka.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2022-01-17 15:12:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 17 stycznia 2022 o 14:07:30 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > A nie chcę być dla nich niemiły skoro mają sklep w moim mieście.

    O, przezornie, bo potem podczas wieczornego spacerku można dostać w łeb.
    Szczególnie jak się coś o UOKiKach czy innych Rzecznikach Klienta zacznie gadać.
    Cóż, nie pozostaje ci nic innego tylko zamknąć gębę i odwozić wiecznie do naprawy, aż
    ci się znudzi.
    No chyba że w końcu wspomnisz o rękojmi, zamiast o gwarancji.
    Tylko że też tak może być, że pan majster powie "zapisz Jasiu punkt 2 robota
    prywatna, po francusku travail privat".

    Bo raczej nie sądzę, że musisz jakieś niezbędne do życia urządzenia importować z
    Chin, a jedynym dostawcą jest jakaś JDG.