    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ile obecnie napraw z tytulu rekojmi / gwarnacji?
    Date: Mon, 17 Jan 2022 11:09:14 +0100

    Dnia Mon, 17 Jan 2022 10:49:52 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Kupiłem urządzenie, które po kilku miesiącach oddałem do naprawy gwarancyjnej,
    jednakże znów wykazuje wadę (jedną ze zgłaszanych
    > wcześniej) - chciałbym wymianę na nowe (inny egzemplarz), na inny model tego samego
    lub innego producenta lub zwrot zapłaconej ceny,
    > a sprzedawca proponuje ponowny serwis, co jest bardzo uciążliwe, bo trzeba zawozić,
    odbierać (szczęśliwie w tym samym mieście,
    > kurier to byłaby dodatkowa zwłoka w każdą stronę) i organizować urządzenie
    zastępcze.

    Internety powiadają, że przy drugiej reklamacji sprzedawca nie może odmówić
    odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny:
    "Uprawnienia konsumenta zwiększają się, gdy mamy do czynienia z kolejną
    reklamacją dotyczącą tego samego towaru przez niego zakupionego, tzn. towar
    był już np. naprawiany lub wymieniany. W takiej sytuacji sprzedawca musi
    zachować się tak jak żąda tego klient, tj. obniżyć cenę towaru lub przyjąć
    jego odstąpienie od umowy. Nie może proponować kolejnej naprawy towaru,
    jeśli klient tego nie chce."

    Wymiany może odmówić, jeśli niemożliwa lub jest zbyt kosztowna.

    https://www.gofin.pl/firma/17,2,119,140968,kiedy-spr
    zedawca-musi-rzecz-wymienic-naprawic-a-kiedy-zwrocic
    .html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek