  • 1. Data: 2022-01-14 11:03:52
    Temat: prePegasus?
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    GW opublikowała wywiad z Kościelnikiem, a tam takie coś:

    <<- Pegasus, szpiegowski system, dzięki któremu w Polsce inwigilowane były
    - z tego, co wiemy - do tej pory trzy osoby: mec. Giertych, prokuratorka
    Wrzosek i senator Brejza. Osoby publiczne, znane, ale i tak dyskredytowane
    przez instytucje i przedstawicieli państwa. Coś to panu przypomina?

    - W 2017 roku jeszcze nie mieliśmy Pegasusa... (śmiech), ale w bardzo
    krótkim czasie po wypadku również miałem założony podsłuch. Założony był w
    moim telefonie, u mojego mecenasa i u innych osób związanych z tą sprawą.
    Inny przykład: przez trzy, cztery miesiące na moim osiedlu bardzo często
    parkowało auto na warszawskich numerach. Widziałem je także przed szkołą,
    jeżdżono za mną. Mało się z tym ukrywali.

    Nikt jednak oficjalnie nie był w stanie potwierdzić, czy to przypadek, czy
    byłem śledzony. Może czekano, aż mi się powinie noga.

    Po wypadku była jeszcze jedna bardzo dziwna sytuacja, dotycząca już samego
    miejsca zdarzenia. W momencie gdy osoby, które chciały je nagrać, zrobić
    zdjęcie, podchodziły, a ich telefony się wyłączały. Moje wątpliwości co do
    tych przypadków prokuratura odrzuciła na etapie śledztwa. Nikt się tym nie
    zajmował. Wiem też o kilkunastu sytuacjach, gdy ktoś był 30-40 metrów od
    miejsca zdarzenia, a nagle jego telefon przestawał działać albo zdjęcie,
    które mu się udało zrobić, zniknęło z telefonu.>>

    https://wyborcza.pl/7,82983,27995231,wypadek-szydlo-
    sebastian-koscielnik-o-przeoraniu-przez.html#a=190&c
    =8000

    To jak oni to robią, że znika zdjęcie z telefonu? Jakieś czary-mary?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2022-01-14 11:15:31
    Temat: Re: prePegasus?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jan 2022 11:03:52 +0100, Olin wrote:
> [...]
    > moim telefonie, u mojego mecenasa i u innych osób związanych z tą sprawą.

    A skad wie?

    > Inny przykład: przez trzy, cztery miesiące na moim osiedlu bardzo często
    > parkowało auto na warszawskich numerach. Widziałem je także przed szkołą,
    > jeżdżono za mną. Mało się z tym ukrywali.

    Terrorysta w koncu, co dokonal zamachu na pania premier :-)

> [...]
    > miejsca zdarzenia, a nagle jego telefon przestawał działać albo zdjęcie,
    > które mu się udało zrobić, zniknęło z telefonu.>>

    Byloby ciekawe, gdyby bylo prawdziwe.
    A czy jest prawdziwe ... dziwne by bylo gdyby bylo prawdziwe :-)

    > https://wyborcza.pl/7,82983,27995231,wypadek-szydlo-
    sebastian-koscielnik-o-przeoraniu-przez.html#a=190&c
    =8000
    > To jak oni to robią, że znika zdjęcie z telefonu? Jakieś czary-mary?

    teraz modna synchronizacja z kontem/chmurą np google ... moze da sie
    usunac na serwerze i zniknie tez z telefonu.

    Nie ciepie tych synchronizacji wlasnie z tego powodu - palec sie
    omsknie, dane sie skasuja ... ze wszystkich miejsc.

    Jakis RCS/CVS by sie przydal np do konkaktow.

    J.

  • 3. Data: 2022-01-14 11:22:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 14 Jan 2022 11:15:31 +0100, J.F napisał(a):

    > teraz modna synchronizacja z kontem/chmurą np google ... moze da sie
    > usunac na serwerze i zniknie tez z telefonu.

    No to jestem uratowany, bo się nie zsynchronizowałem.
    Ale żeby aż tak daleko się posuwać w kłamstwie. Tymek pewnie dał im
    rozgrzeszenie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 4. Data: 2022-01-14 11:54:55
    Temat: Re: prePegasus? [Atak GW na zaufanie do smartfonów (Android/IOS)]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:
> [...]
    sebastian-koscielnik-o-przeoraniu-przez.html

    > To jak oni to robią, że znika zdjęcie z telefonu? Jakieś czary-mary?

    Normalnie. Smartfon to kupa skomplikowanego "względnie taniego"
    oprogramowania wiec dziury "tym bardziej muszą" być.
    Podejrzenia że USA zostawia (także) celowe dziury dla NSA.gov nie są
    IMHO *całkiem* bezzasadne. Tyle że takie oprogramowanie/hakowanie w kombinacji
    "z warszawskimi numerami" to albo partactwo albo celowe podstraszanie.
    "Jakieś tam zainteresowanie służb" po linii wykluczania że to był zamach
    na premier RP udający wypadek IMHO będzie trudno udupić/ukarać po
    *bezstronnych* sądach dopóki dość ostro nie przegięli pały.

    A co do opisywanych przypadków wyłączenia smartfonu i skasowania zdjęć:
    Jak to ma być prawda więcej niż raz lub dwa razy to IMHO mamy
    samooskarżenia jełopa który nie zaczął nosić cyfrowego aparatu
    fotograficznego luzem (nie w kombinacji ze smartfonem). Ja to zacznę
    traktować poważniej jak jełopozycja zacznie hurmem nosić takie aparaty w
    do końca przyszłego tygodnia :-)

    "Twoje oskarżenia świadczą *TEŻ* o tobie".
    "Raz to przypadek. Dwa zbieg okoliczności. Trzy to wrogie działanie"

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2022-01-14 12:41:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 14 stycznia 2022 o 11:55:44 UTC+1 A. Filip napisał(a):

> [...]
    > fotograficznego luzem (nie w kombinacji ze smartfonem). Ja to zacznę
    > traktować poważniej jak jełopozycja zacznie hurmem nosić takie aparaty w

    Jakiego "cyfrowego"?
    Przecież to też komputer z kupą taniego oprogramowania.
    A skąd wiesz, co to naprawdę siedzi w takiej karcie SD, CF czy XD?
    A żeby zgrać zdjęcia to trzeba podłączyć do "prawdziwego" komputera, ten to już
    będzie podłączony do tzw. internnetu zapewne, więc zdjęcia też znikną.
    Warunek konieczny to noszenie zorki-5.
    Oj, spisek, filmu się nie da kupić - no ale już samo noszenie będzie odstraszające ;P

  • 6. Data: 2022-01-14 14:41:35
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Olin napisał(a):
    > prePegasus?

    Grzejesz widzę mocno temat:)

    CBA kupiło system RCS za 178k EUR w 2012 roku
    https://niebezpiecznik.pl/wp-content/uploads/2015/07
    /Fattura-087_2012-CBA_Poland_pdf-600x527.png

  • 7. Data: 2022-01-14 15:11:21
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 14 Jan 2022 05:41:35 -0800 (PST), alojzy nieborak napisał(a):

    > CBA kupiło system RCS za 178k EUR w 2012 roku

    I?
    Kościelnik był inwigilowany w związku z korupcją?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2022-01-14 15:41:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 14 stycznia 2022 o 14:41:37 UTC+1 alojzy nieborak napisał(a):

    > Grzejesz widzę mocno temat:)
    >
    > CBA kupiło system RCS za 178k EUR w 2012 roku
    > https://niebezpiecznik.pl/wp-content/uploads/2015/07
    /Fattura-087_2012-CBA_Poland_pdf-600x527.png

    No i widzisz, drogi idioto - za PO można było kupić taki system za kasę na waciki, a
    pisiorskie debile musiały wypierniczyć miliony - i jeszcze 8 milionów poszło na lewo.
    Ale tą inflację dowalili - 5000%.

  • 9. Data: 2022-01-14 16:17:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.01.2022 o 11:03, Olin pisze:
    > To jak oni to robią, że znika zdjęcie z telefonu? Jakieś czary-mary?

    Informacja wydaje mi się nieprawdopodobna z technicznego punktu
    widzenia. Jakieś tajemnicze oprogramowanie musiałoby być instalowane w
    telefonach wszystkich, którzy tamtędy potencjalnie przechodzą, bowiem
    nigdy nie wiadomo, czy któraś tych osób akurat nie będzie chciała robić
    zdjęcia.

    Istnieje możliwość wymazania pamięci urządzeń w danym rejonie poprzez
    wysłanie silnego impulsu elektromagnetycznego, ale to by usunięto dane
    ze wszystkich urządzeń w danym rejonie, i to wszystkich, a nie tylko
    zdjęć obejmujących dane miejsce.

    Co z aparatami? O ile komórka ma połączenie z siecią, to taki aparat
    nie. Oczywiście może być coś, o czym nie wiem, ale jedynym realnym
    sposobem wydaje mi się umieszczenie jakiegoś silnego światła w
    niewidzialnej dla człowieka, a widzialnej dla aparatu cyfrowego strefie
    widma, co powodowałoby "prześwietlenie" zdjęcia. Ale nie mam zielonego
    pojęcia, czy to w praktyce możliwe.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2022-01-14 16:51:49
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    a pisiorskie debile musiały wypierniczyć miliony - i jeszcze 8 milionów poszło na

    Nie twierdzę że było inaczej. Tak, pisy wydały więcej na szpiegotrona niż wydała
    peło.
    Co nie zmienia tego, że dziś GWno bajdurzy. Ile se popierdolą to ich, oczywiście
    dowodów brak.