  • 11. Data: 2022-01-17 16:34:16
    Temat: Re: Ile obecnie napraw z tytulu rekojmi / gwarnacji?
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Robert Tomasik w
    <news:61e5787c$0$537$65785112@news.neostrada.pl>:

    > W dniu 17.01.2022 o 10:49, ąćęłńóśźż pisze:
    > Kupiłeś to jako konsument, czy jako przedsiębiorca?

    Wy towarzyszu Tomsik już dawno powinniście to wiedzieć, że TW Ącki dyma Was
    na prawo i lewo, udaje grzecznego na komisariacie, a na usenecie szuka
    adwokata diabła

    --
    'Tom N'

  • 12. Data: 2022-01-17 17:41:14
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Kupiłeś to jako konsument, czy jako przedsiębiorca? Bo poza gwarancją,
    > która jest umową i może zawierać "cokolwiek", mamy jeszcze "niezgodność
    > towaru z umową" (konsument) albo "rękojmie" (przedsiębiorca). Albo sam w
    > tym kierunku poszukaj, albo napisz dokąłdnie, to ktoś tu poszuka.

    Od 2014 odpowiedzialność sprzedawcy w relacji z konsumentem określana
    jest mianem rękojmi.

    MJ

  • 13. Data: 2022-01-17 18:02:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.01.2022 o 16:34, TomN pisze:
> [...]
    > na prawo i lewo, udaje grzecznego na komisariacie, a na usenecie szuka

    Ja do Partii nigdy nie należałem. Nie wiem jak Ty, ale jeśli to była ta
    od "towarzyszy", to było to na tyle dawno, ze spokojnie można Ci
    wybaczyć tę głupotę. Z tym, że niezbyt pochlebnym jest, że się tym
    popisujesz.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2022-01-17 18:05:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.01.2022 o 12:26, ąćęłńóśźż pisze:
    > W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania
    > wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi
    > lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.

    A została ta gwarancja udzielona? Pytam, bo odwołujesz się do
    Regulaminu, zaś wcześniej piszesz, że "Nie pamiętam, abym otrzymał
    gwarancję". Nie ma obowiązku udzielania gwarancji.

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2022-01-17 18:23:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.01.2022 o 17:41, Michał Jankowski pisze:

    > Od 2014 odpowiedzialność sprzedawcy w relacji z konsumentem określana
    > jest mianem rękojmi.

    Chodzi Ci o zmianę dawnej polskiej ustawy o prawach konsumenta. Ale to
    wiąże się z wdrożeniem Dyrektywy 99/44/WE Parlamentu Europejskiego i
    Rady z dnia 25 maja 1999 r. w sprawie niektórych aspektów sprzedaży
    towarów konsumpcyjnych i związanych z tym gwarancji?

    Przedsiębiorstwa handlowe sprzedające towary konsumpcyjne na terenie
    Unii Europejskiej (UE) zobowiązane są do naprawy wad, które istnieją w
    chwili dostawy i które uwidocznią się w ciągu dwóch lat. Przepisy unijne
    gwarantują konsumentom minimalny poziom ochrony, w szczególności w
    przypadku gdy towary nie spełniają deklarowanych standardów.

    Sprzedawcy muszą dostarczać towary, które spełniają warunki umowy
    sprzedaży. Aby je spełniać, towary muszą:
    - być zgodne z opisem podanym przez sprzedawcę,
    - nadawać się do celów, do których zostały przeznaczone,
    - cechować się jakością i wykonaniem, jakich można w sposób uzasadniony
    oczekiwać.

    Sprzedawcy odpowiadają za nieprawidłowy montaż, jeżeli jest on ujęty w
    umowie. Ma to zastosowanie zarówno w sytuacji, gdy za montaż odpowiada
    sprzedawca, jak również w przypadku gdy nieprawidłowy montaż jest
    wynikiem sporządzenia niewłaściwej instrukcji dla konsumentów.

    Konsumenci mają prawo żądać dokonania naprawy lub wymiany wadliwych
    towarów w rozsądnym czasie i bez istotnej niedogodności. Jeżeli naprawa
    lub wymiana nie zostaną dokonane w rozsądnym czasie lub bez istotnej
    niedogodności, konsumenci mogą zażądać odpowiedniej obniżki ceny.

    Sprzedawcy, którzy są odpowiedzialni przed konsumentem za sprzedawane
    towary, mogą podjąć kroki przeciwko producentom, jeżeli to oni
    odpowiadają za powstanie wady. Sprzedawcy odpowiadają za wszelkie wady
    towarów, które uwidocznią się w ciągu dwóch lat od ich sprzedaży. Kraje
    UE mogą jednak nalegać, aby konsumenci zgłaszali ujawnienie się wad
    sprzedawcom w ciągu dwóch miesięcy od ich wykrycia.

    Gwarancje handlowe muszą informować o uprawnieniach konsumenckich
    posiadanych przez kupującego oraz muszą być sporządzone w prostym i
    zrozumiałym języku. Konsumenci mogą nalegać, aby gwarancja została
    udostępniona na piśmie. Kraje UE mogą zdecydować o wyłączeniu spod
    prawodawstwa towarów używanych sprzedawanych na aukcjach.

    Dyrektywa nie ma zastosowania do wody, gazu, energii elektrycznej ani
    towarów sprzedawanych w drodze egzekucji lub przez władze sądowe.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2022-01-17 18:24:57
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Robert Tomasik w

    > Ja do Partii nigdy nie należałem.

    Tym gorzej dla ciebie, bo oszukiwałeś waadze, albo jej jako TW slużywłeś..

    [...]

    > Z tym, że niezbyt pochlebnym jest

    Czyli TW jak ącki! Tyle, że ty zaczynasz rozumieć, a on się mota...

    Oj panie kutasij, słabo u was w tej miliciji z rozpoznaniem w boju było,
    jest, i będzie.

    --
    'Tom N'

  • 17. Data: 2022-01-17 18:47:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tych co nie lubię traktowałem bardzo prosto: nie chce przyjąć zwrotu to jego problem,
    pozew o zapłatę w nakazowym
    No ale takie postepowanie trwa - jedni płacą w dniu otrzymaniu odpisu powództwa (duże
    firmy, gdzie sprzedawca na etacie był
    szatniarzem, a księgowość się przejęła pozwem), inni migają się ponad trzy lata - w
    przypadku np. sprzętu elektronicznego to
    praktycznie starość urządzenia.
    Mam sentyment do stacjonarnych sklepików w moim mieście, odchodzą podobnie jak
    usenetowcy.

    -----

  • 18. Data: 2022-01-17 19:37:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ponieważ nie pamiętam.
    Żadnego dokumentu gwarancji mi nie wręczono.
    Na stronie sklepu internetowego także niczego nie widzę poza 'gwarancja - 24
    miesiące'.

    -----

  • 19. Data: 2022-01-17 20:49:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.01.2022 o 19:37, ąćęłńóśźż pisze:

    > Ponieważ nie pamiętam. Żadnego dokumentu gwarancji mi nie wręczono.
    > Na stronie sklepu internetowego także niczego nie widzę poza
    > 'gwarancja - 24 miesiące'.

    A jest szansa, że odpowiesz na pytanie co do szczegółów transakcji? Bo
    wiele wskazuje na to, ze gwarancji tu nie ma żadnej i mają zastosowanie
    przepisy europejskie, o ile jesteś konsumentem.

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2022-01-17 21:14:25
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Chodzi Ci o zmianę dawnej polskiej ustawy o prawach konsumenta.

    No właśnie o to chodzi, że w latach 2002-2014 była osobna ustawa
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, która definiowała
    odpowiedzialność za "niezgodność towaru z umową" i wyłączała działanie
    Kodeksu Cywilnego w tym zakresie.

    Od 2014 ponownie obowiązują przepisy Kodeksu Cywilnego opisujące rękojmię.

    Zatem nie ma już rozróżnienia, że dla konsumenta "niezgodność z umową" a
    dla przedsiębiorcy "rękojmia". Zawsze jest rękojmia, aczkolwiek prawa z
    rękojmi dla przedsiębiorcy i konsumenta się różnią.

    MJ