  • 21. Data: 2022-02-03 15:36:29
    Temat: Re: Ćwiczenie praktyczne z "logiki" prawniczej i "nieskarżalności" - sprawa Whoopi G.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.02.2022 o 15:26, A. Filip pisze:
    > Są miliony, są wymordowani Żydzi (według jakiejś definicji) a sprawa
    > sprowadza się (być może) do "różnic w terminologii opisu".

    Ale to istotne różnice. Zamordowano - bez wątpienia - miliony ludzi. Ja
    jedynie twierdzę, że ich "inna rasa" była wymysłem, by uzasadnić
    morderstwo. Z wiedzą merytoryczną, czy logiką nie ma to nic wspólnego.

    --
    Robert Tomasik

  • 22. Data: 2022-02-03 15:37:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.02.2022 o 14:39, Olin pisze:
    > Ale ateistów i konwertytów z judaizmu A.H. mordował tak samo.

    Co potwierdza moją tezę, że wyznanie ofiar nie miało większego
    znaczenia. Stalin, jak mordował, to sobie kontrrewolucjonistów wymyślał.

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2022-02-03 15:38:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Aktorka Whoopi Goldberg.

    Czemu - Twoim zdaniem - powinna być jakimś autorytetem w dziedzinie ras
    ludzi? Po prostu pytam, bo może wiesz przez przypadek.

    --
    Robert Tomasik

  • 24. Data: 2022-02-03 15:56:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 02 Feb 2022 22:30:39 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]

    [....]
> [...]
    > system oparty na pseudonaukowych teoriach, ale oni uwazali to za podział
    > rasowy. Byli więc różnej czystości aryjczycy i inne rasy uważane za
    > podludzi. W tej drugiej kategorii m.in. Słowianie i Żydzi. Trudno więc
    > nie rozpatrywać tgo wszystkiego w kategoriach rasowych skoro uważano, że
    > to są rasy.
    >
    > Pobicie kogoś w przekonaniu, że bije się np. murzyna, bo się murzynów
    > uważa za gorszych, gdzie później murzyn okazał się np. hindusem, albo
    > pomalowanym farbą białym Norwegiem nie zmieni przecież faktu, że motyw i

    No ale widzisz ... jakbys pobil np katolików wychodzących z koscioła,
    to czy to by bylo dzialanie rasistowskie?

    A z Zydami od razu klopot.

    J.

  • 25. Data: 2022-02-03 16:00:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wyznawca religii, to raczej z małej litery - czyli katolik, muzułmanin, żyd,
    protestant.
    Narodowość z dużej, czyli Polak, Egipcjanin, Żyd.
    Łatwiej więc odróżnić Żyda od żyda i podobnie zdaje się po angielsku Jude vs. jude,
    niż (ang.) Indian (from India) od Indian
    (American).

    -----

  • 26. Data: 2022-02-03 16:01:58
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Nikt nie powiela wyobrażeń Hitlera odnośnie Żydów będących odrębną rasą
    > - ponownie, to nie ma znaczenia. Liczy się to, że motywy jego działań
    > były oparte na nienawiści rasowej. Jakby miał pod ręką więcej arabów,
    > murzynów, chińczyków to też zapewne by ich chciał wytępić.

    To dziwne, że swoich niemieckich Żydów nie ruszał.

    --
    animka

  • 27. Data: 2022-02-03 16:02:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Feb 2022 15:38:51 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Czemu - Twoim zdaniem - powinna być jakimś autorytetem w dziedzinie ras
    > ludzi? Po prostu pytam, bo może wiesz przez przypadek.

    Patrz pierwszy post - cos tam powiedziala i stad afera.

    Gdyby nie byla znaną osobą, to by nikt nie zwrocil uwagi.

    Choc z takim nazwiskiem ... Żydówa jak nic :-)

    J.

    P.S. https://en.wikipedia.org/wiki/Whoopi_Goldberg
    "One account recalls that her mother, Emma Johnson, thought the
    family's original surname was "not Jewish enough" for her daughter to
    become a star."

    Takie jaja, wot rasisci :-)

    Ale "Polański" tez jakos mało żydowsko brzmi :-)

  • 28. Data: 2022-02-03 16:04:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przecież istnieje rasa semicka, podobnie jak np. kaukaska, nordycka czy mongolska.
    I jakoś w Stanówku można dawać ogłoszenia 'looking for WASP to share a flat
    (interviews on Friday)'.

    -----

  • 29. Data: 2022-02-03 16:06:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 03 Feb 2022 04:56:18 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Nikt nie powiela wyobrażeń Hitlera odnośnie Żydów będących odrębną rasą
    > - ponownie, to nie ma znaczenia.

    Jakies tam genetyczne badania nie potwierdzaja obecnie tej rasy?
    Oni sie trzymali razem i slabo mieszali.
    Czy tez moze lepiej - ci, co sie odmieszali, to teraz nie sa Żydami

    > Liczy się to, że motywy jego działań
    > były oparte na nienawiści rasowej. Jakby miał pod ręką więcej arabów,
    > murzynów, chińczyków to też zapewne by ich chciał wytępić.

    Pewnie tak, choc akurat z Arabami Rzesza zyla dobrze - byc moze
    chwilowa zbieznosc interesow.
    Japonczykow tez nie chcial mordowac.

    A czym mu/im Zydzi podpadli ... chyba nie wiadomo.

    J.

  • 30. Data: 2022-02-03 16:16:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Feb 2022 14:17:46 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > To oficjalna wersja. Małżeństwa pomiędzy osobami z różnych kręgów
    > religijnych w okresie międzywojennym nie były szczególnie częste. I już
    > nie tyle chodzi o różnice wyznaniowe, co po prostu kulturowe. Tak więc
    > obecność Żydów niespecjalnie - moim zdaniem - zakłócała czystość rasową
    > Niemców.

    Mialo juz jednak miejsce spore "odszczepianie" od zydowskiej
    wspolnoty, mieszanie i moze rzeczywiste zagrozenie dla
    "czystosci rasowej".
    Musial miec jednak silne przekonanie o znaczeniu rasy ... no dobra,
    miał.

    >Po prostu jakiś tam odsetek społeczeństwa nie był Aryjski i tyle.

    No ale wiesz - co dalej?
    Zapaskudzą czystą rasę, czy uznamy, ze 90% "aryjskiej krwi" wystarcza?

    J.