  • 91. Data: 2022-02-07 18:25:23
    Temat: Re: Ćwiczenie praktyczne z "logiki" prawniczej i "nieskarżalności" - sprawa Whoopi G.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Feb 2022 20:09:37 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Nie widzę żadnego racjonalnego powodu, by istniała koreacja
    > jakiejkolwiek rasy z Judaizmem. W drugą stronę (bo wbrew pozorom to nie
    > jest symetryczne) może istnieć o tyle, że Judaizm nie jest zbyt

    Matematyczna korelacja jest symetryczna.

    > popularny w Azji, czy wśród Indian rdzennych. Ale to coś, jak badanie
    > korelacji czarnego koloru nadwozia i marki samochodu WOŁGA :-)

    Tym niemniej - inne religie dbaja o popularyzacje, a judaizm to raczej
    dba o czystosc etniczna.
    Wiec jest korelacja z rasą ... tylko by trzeba przyjac, ze jest jakas
    "rasa żydowska".

    > Moim zdaniem, ani jednym, ani drugim, choć tym drugim bardziej. Hitler
    > mordował ludzi wszelkiej rasy będących potomkami Żydów. Wydaje mi się,
    > że to najbardziej ścisłe matematycznie określenie.

    I znow wracamy do definicji rasy ... ale przyjmujac np te 11, to ani
    wyznawcow judaizmu nie ma wielu wsrod innych ras, ani Hitler nie mial
    do nich dostepu.
    W dodatku wiemy, ze sam uwazal, ze jest jakas "rasa zydowska", ktorą
    postanowil zlikwidowac.

    J.

  • 92. Data: 2022-02-07 19:42:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.02.2022 o 18:25, J.F pisze:

    > Tym niemniej - inne religie dbaja o popularyzacje, a judaizm to
    > raczej dba o czystosc etniczna. Wiec jest korelacja z rasą ... tylko
    > by trzeba przyjac, ze jest jakas "rasa żydowska".

    Dostrzegasz bezsens tego kierunku rozumowania? Jak mogą dbać o "czystość
    etniczną", skoro nie wiadomo, czy jest taka rasa?

> [...]
    > mial do nich dostepu. W dodatku wiemy, ze sam uwazal, ze jest jakas
    > "rasa zydowska", ktorą postanowil zlikwidowac.

    Hitler nie był zbyt mądry, wiec opieranie jakiś poważniejszych założeń
    na tym, co On uważał wydaje się niezbyt sensowne.

    --
    Robert Tomasik

  • 93. Data: 2022-02-07 19:44:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.02.2022 o 16:04, J.F pisze:
    > Skoro sie zaczailem na osoby wychodzace z kosciola,
    > to mozna chyba zalozyc, ze wiedzialem jakie ma wyznanie.

    Ale by przestępstwo miało podłoże rasistowskie, to nie wystarczy wiedza
    sprawcy co do rasy ofiary. Konieczne jest wykazanie, ze to owa rasa była
    powodem napaści.

    > No i zalozenie, ze chcialem praktykujących katolikow pobic.

    Założenie niezłe. Tylko to trzeba udowodnić.

    > Ale dlaczego rasistowskie ?

    Też nie wiem :-)

    --
    Robert Tomasik