  • 1. Data: 2022-02-02 08:16:57
    Temat: Ćwiczenie praktyczne z "logiki" prawniczej i "nieskarżalności" - sprawa Whoopi G.
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    1. Whoopi G. został opierdolona za powiedzenie że Holocaust
    (Nazi-Niemiec) nie był rasistowski ("not about race") [A]
    2. Definicja Żyda według prawa Nazi-Niemiec była oparta
    *na wyznawaniu Judaizmu* przez rodziców/dziadków [B]

    W1: IMHO z "1" wynika że w Holocauście chodziło o rasę (Żydowską)
    W2: Czy z "W1" i "2" wynikałoby że Judaizm jest religią rasistowską?

    W tym ćwiczeniu prawniczym chodzi *także* o sprawdzenie czy jest w tobie
    tyle Giertycha by powiedzieć (niemal) co chcesz tak by nie wystawiać się
    (za bardzo) na pozwy :-)

    [A] https://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-60225196

    [B] https://pl.wikipedia.org/wiki/Ustawy_norymberskie

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2022-02-02 15:07:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.02.2022 o 08:16, A. Filip pisze:
> [...]
    >
    > W tym ćwiczeniu prawniczym chodzi*także* o sprawdzenie czy jest w tobie
    > tyle Giertycha by powiedzieć (niemal) co chcesz tak by nie wystawiać się

    Logika uczy, ze z fałszywych założeń może być i prawda i fałsz. Żydzi,
    to wyznawcy Judaizmu i nie jest to żadna rasa. Jeśli Indianin przyjmie
    Judaizm, to zmieni się jego rasa?

    Co do definicji Judaizmu przyjętej w niemieckim prawie, to jest to po
    prostu definicja i tyle. W ten sam sposób pomidor będący owocem z
    biologicznego punktu widzenia podatkowo jest jarzyną. Podobnych
    rozwiązać pewne - jak się społem weźmiemy - to wynajdziemy wiele. Dla
    mnie Żyd, to wyznawca religii Judaistycznej. To, w co wierzą jego
    rodzice, albo dziadkowie schodzi jakby na dalszy plan. Niemcy
    wprowadzając taką definicję chcieli uniknąć konieczności udowadniania, w
    co dana osoba wierzy.

    Rasizm, to dyskryminacja rasowa (z fr. racisme od race ,,ród, rasa, grupa
    spokrewnionych") i jest to zespół poglądów opartych na pseudonaukowej
    teorii przyjmującej wyższość jednych ras nad drugimi. W odniesieniu do
    hitlerowców błędnym założeniem było, że istnieje rasa żydowska. W
    odniesieniu do Twojego wywodu - moim zdaniem - błądzisz próbując
    wywieść, że religia Judaistyczna w jakikolwiek sposób odnosi się do rasy
    człowieka.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-02-02 15:50:22
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > żydowska. W odniesieniu do Twojego wywodu - moim zdaniem - błądzisz
    > próbując wywieść, że religia Judaistyczna w jakikolwiek sposób odnosi

    Nie istnieje _silna_ korelacja Judaizmu z rasą?
    NIE => Holocaust nie był raso-bójstwem a wiaro-bójstwem.

    Ja mało co twierdzę, zasadniczo ciekawi mnie kto się tylko "zapieni i
    zapluje" a kto zaprezentuje spójne poglądy z konsekwencjami w innych
    sprawach nawet jeśli się z nimi nie zgodzę.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2022-02-02 16:43:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    >Nie istnieje _silna_ korelacja Judaizmu z rasą?

    Istnieje, Zydzi byle kogo do wiary nie przyjmą.
    Najlepiej jakby mial matkę Żydówke, a to juz jakby rasa.

    >NIE => Holocaust nie był raso-bójstwem a wiaro-bójstwem.

    Hm, patrz wyzej.
    Nie wazne w co czlowiek wierzy, ważne w co wierzyli rodzice i
    dziadkowie.

    Sporo takich przypadkow u nas bylo - Żydzi zasymilowani, nawet
    chrzescijanskiego wyznania,
    a dzieciom Niemcy każą sie stawic do getta, bo dziadkowie sie liczą.

    Przy czym
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Getto_warszawskie#Dysk
    ryminacja_spo%C5%82eczna_i_ekonomiczna

    "Późniejszym rozporządzeniem Generalnego Gubernatora uściślono pojęcie
    Żyda w rozumieniu przepisów okupacyjnych.
    Według odpowiedniego aktu z 24 lipca 1940, Żydem była każda osoba,
    będąca byłym obywatelem polskim lub osobą bez przynależności
    państwowej,
    jeżeli posiadała co najmniej troje dziadków ,,pochodzenia czysto
    żydowskiego" (za Żyda ,,pochodzenia czysto żydowskiego" uznano
    bezwzględnie każdego z dziadków, który należał do żydowskiej gminy
    wyznaniowej).
    Osoba, której dwoje dziadków było ,,pochodzenia czysto żydowskiego",
    również była uważana za Żyda,
    o ile spełniała jeden z dodatkowych warunków wyszczególnionych w
    rozporządzeniu, tj. jeżeli należała do żydowskiej gminy wyznaniowej 1
    września 1939 lub po tej dacie albo pozostawała w związku małżeńskim z
    Żydem, albo urodziła się po 31 maja 1941 z obcowania pozamałżeńskiego
    z Żydem.
    Ponadto za Żyda uważano każdego, kto był Żydem według przepisów
    prawnych obowiązujących w Rzeszy[25]. "

    Troje dziadkow ... silna rasa.

    P.S. Musze odszukac jak to teraz jest - silna emigracja do Izraela z
    Rosji i troche z Polski, a osoby mieszane przez pokolenia i raczej nie
    praktykuja judaizmu ... a co z dziecmi?

    J.

  • 5. Data: 2022-02-02 20:09:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.02.2022 o 15:50, A. Filip pisze:

    > Nie istnieje _silna_ korelacja Judaizmu z rasą?

    Nie widzę żadnego racjonalnego powodu, by istniała koreacja
    jakiejkolwiek rasy z Judaizmem. W drugą stronę (bo wbrew pozorom to nie
    jest symetryczne) może istnieć o tyle, że Judaizm nie jest zbyt
    popularny w Azji, czy wśród Indian rdzennych. Ale to coś, jak badanie
    korelacji czarnego koloru nadwozia i marki samochodu WOŁGA :-)

    > NIE => Holocaust nie był raso-bójstwem a wiaro-bójstwem.

    Moim zdaniem, ani jednym, ani drugim, choć tym drugim bardziej. Hitler
    mordował ludzi wszelkiej rasy będących potomkami Żydów. Wydaje mi się,
    że to najbardziej ścisłe matematycznie określenie.

    > Ja mało co twierdzę, zasadniczo ciekawi mnie kto się tylko "zapieni i
    > zapluje" a kto zaprezentuje spójne poglądy z konsekwencjami w innych
    > sprawach nawet jeśli się z nimi nie zgodzę.

    I...?

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2022-02-02 23:30:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-02, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Hm, patrz wyzej.
    > Nie wazne w co czlowiek wierzy, ważne w co wierzyli rodzice i

    Przede wszystkim Niemcy stworzyli system podziału rasowego. Był to
    system oparty na pseudonaukowych teoriach, ale oni uwazali to za podział
    rasowy. Byli więc różnej czystości aryjczycy i inne rasy uważane za
    podludzi. W tej drugiej kategorii m.in. Słowianie i Żydzi. Trudno więc
    nie rozpatrywać tgo wszystkiego w kategoriach rasowych skoro uważano, że
    to są rasy.

    Pobicie kogoś w przekonaniu, że bije się np. murzyna, bo się murzynów
    uważa za gorszych, gdzie później murzyn okazał się np. hindusem, albo
    pomalowanym farbą białym Norwegiem nie zmieni przecież faktu, że motyw i
    działanie było rasistwowskie.

    Więc MZ rozpatrywanie ile żyda w Żydzie i czy to ma jakiekolwiek rasowe
    podstawy w świetle współczesnej nauki i obyczajów kulturowych to nie ta
    droga.

    System rasowy nazistowskich Niemiec był podstawą Holokaustu jako element
    starań nazistów o czystość rasową.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2022-02-03 00:51:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-02, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]

    MZ tak.

    MZ nie, bo wydaje się, że kwestia przynalezności religijnej była wtórna.

    > Nie istnieje _silna_ korelacja Judaizmu z rasą?
    > NIE => Holocaust nie był raso-bójstwem a wiaro-bójstwem.

    Ta korelacja z wiarą wynikała MZ raczej z aspektów praktycznych.
    Pseudonaukowe badania nazistów koncetrowały się m.in. na cechach
    antropologicznych. Typ nordycki, typ semicki, te sprawy. A, że większość
    tych, których chcieli się pozbyć wyznawała Judaizm a nikt nie kazał się
    w tej kwestii rozdrabniać i być fair no to leciało po tym haśle.

    > Ja mało co twierdzę, zasadniczo ciekawi mnie kto się tylko "zapieni i
    > zapluje" a kto zaprezentuje spójne poglądy z konsekwencjami w innych
    > sprawach nawet jeśli się z nimi nie zgodzę.

    Ja tam tylko jestem z lekka zniesmaczony kim, jak się wydaje, okazała
    się Łópi, którą dość w sumię lubię. Przy czym nie ma to znaczenia, że są
    w to wmieszani żydzi.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2022-02-03 00:59:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > System rasowy nazistowskich Niemiec był podstawą Holokaustu jako element
    > starań nazistów o czystość rasową.

    Tu masz oczywiście rację, co nie mienia faktu, że pomysł był w założeniu
    kretyński. To, że Hitler myślał, ze Żydzi, to osobna rasa nie powinno
    być powodem do powielania tych dyrdymałów.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2022-02-03 01:28:37
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Tu masz oczywiście rację, co nie mienia faktu, że pomysł był w
    > założeniu kretyński. To, że Hitler myślał, ze Żydzi, to osobna rasa
    > nie powinno być powodem do powielania tych dyrdymałów.

    Czy Whoopi G. "powieliła dyrdymały" że Żydzi to osobna rasa?

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2022-02-03 05:56:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-02, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Tu masz oczywiście rację, co nie mienia faktu, że pomysł był w założeniu
    > kretyński. To, że Hitler myślał, ze Żydzi, to osobna rasa nie powinno
    > być powodem do powielania tych dyrdymałów.

    Nikt nie powiela wyobrażeń Hitlera odnośnie Żydów będących odrębną rasą
    - ponownie, to nie ma znaczenia. Liczy się to, że motywy jego działań
    były oparte na nienawiści rasowej. Jakby miał pod ręką więcej arabów,
    murzynów, chińczyków to też zapewne by ich chciał wytępić.

    --
    Marcin