  • 11. Data: 2022-02-03 07:41:12
    Temat: Re: Ćwiczenie praktyczne z "logiki" prawniczej i "nieskarżalności" - sprawa Whoopi G.
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Nikt nie powiela wyobrażeń Hitlera odnośnie Żydów będących odrębną rasą
    > - ponownie, to nie ma znaczenia. Liczy się to, że motywy jego działań
    > były oparte na nienawiści rasowej. Jakby miał pod ręką więcej arabów,
    > murzynów, chińczyków to też zapewne by ich chciał wytępić.

    "Wyższość rasowa" nie ma być podstawą do _wyzysku_ "niższych ras"?
    "Fizyczna eliminacja" sugeruje bardzie eliminacja (groźnej) konkurencji.
    Jeśli eliminowana "przyczyna zła narodu" miała być rasą niższą to naród
    wychodzi na "rasę niespecjalnie najwyższą".

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2022-02-03 08:10:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-03, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

> [...]
    > Jeśli eliminowana "przyczyna zła narodu" miała być rasą niższą to naród
    > wychodzi na "rasę niespecjalnie najwyższą".

    Poniekąd. ZCW chodziło chyba o Lebensraum i czystość rasową. Czy mieli
    aspiracje aby tępić poza Europą, nie wiem.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2022-02-03 14:12:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.02.2022 o 01:28, A. Filip pisze:
    > Czy Whoopi G. "powieliła dyrdymały" że Żydzi to osobna rasa?

    Kto to?

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2022-02-03 14:13:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > były oparte na nienawiści rasowej. Jakby miał pod ręką więcej arabów,
    > murzynów, chińczyków to też zapewne by ich chciał wytępić.

    O ile zgadzam się z tym, że motywem była nienawiść do Żydów, to nadal
    sprzeciwiam się nazywaniem tego nienawiścią rasową. To była nienawiść
    religijna.

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2022-02-03 14:14:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.02.2022 o 07:41, A. Filip pisze:
> [...]
    > Jeśli eliminowana "przyczyna zła narodu" miała być rasą niższą to naród
    > wychodzi na "rasę niespecjalnie najwyższą".

    Tylko Hitlerowi nikt o tym nie powiedział.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2022-02-03 14:17:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Poniekąd. ZCW chodziło chyba o Lebensraum i czystość rasową. Czy mieli
    > aspiracje aby tępić poza Europą, nie wiem.

    To oficjalna wersja. Małżeństwa pomiędzy osobami z różnych kręgów
    religijnych w okresie międzywojennym nie były szczególnie częste. I już
    nie tyle chodzi o różnice wyznaniowe, co po prostu kulturowe. Tak więc
    obecność Żydów niespecjalnie - moim zdaniem - zakłócała czystość rasową
    Niemców. Po prostu jakiś tam odsetek społeczeństwa nie był Aryjski i tyle.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2022-02-03 14:23:55
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > O ile zgadzam się z tym, że motywem była nienawiść do Żydów, to nadal
    > sprzeciwiam się nazywaniem tego nienawiścią rasową. To była nienawiść
    > religijna.

    Bredzisz. Jak zwykle.
    Nie zgadzam się na zatrudnianie nieuków w policji.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Untermensch
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rassenschande

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 18. Data: 2022-02-03 14:39:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 3 Feb 2022 14:13:39 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > O ile zgadzam się z tym, że motywem była nienawiść do Żydów, to nadal
    > sprzeciwiam się nazywaniem tego nienawiścią rasową. To była nienawiść
    > religijna.

    Ale ateistów i konwertytów z judaizmu A.H. mordował tak samo.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 19. Data: 2022-02-03 14:39:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 3 Feb 2022 14:12:20 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Kto to?

    Aktorka Whoopi Goldberg.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 20. Data: 2022-02-03 15:26:58
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Tylko Hitlerowi nikt o tym nie powiedział.

    A niby jesteśmy skazani *tylko* na "perspektywę Hitlera"?

    A mówiąc inaczej: Jak ktoś powie że nazi-Niemcy wymordowały
    (>4) miliony Żydów twierdząc że (*dla niego/niej*) nie z powodów
    rasowych to niby zaprzecza Holocaustowi?
    [ Nie chodzi konkretnie o Whoopi G. ]
    Są miliony, są wymordowani Żydzi (według jakiejś definicji) a sprawa
    sprowadza się (być może) do "różnic w terminologii opisu".

    https://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-60209527

    --
    A. Filip