  • 1. Data: 2024-02-28 17:27:42
    Temat: poszukiwani
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Taki link

    https://24jgora.pl/artykul/mezczyzni-ze-zdjec/152821
    7

    poszukiwany listem gończym wyd. przez Sąd Rejonowy w Jeleniej Górze
    celem odbycia kary zastępczej 2 miesięcy pozbawienia wolności za karę
    grzywny w wysokości 2400 złotych.

    poszukiwany listem gończym, wyd. przez Sąd Rejonowy w Jeleniej Górze
    celem odbycia kary zastępczej 99 dni pozbawienia wolności za karę
    grzywny w wysokości 1980 złotych.

    no coż, mozna by rzec - Duralex, ale czy to aby na pewno właściwe,
    aby czlowieka sadzac na 2-3 miesiace, za 2-tygodniową pensje
    minimalną?

    I jeszcze nie wiadomo, jak to było, sąd im w ogóle dostarczył jakies
    pismo, czy się nie udało?

    A dwóch pozostałych, z podobnymi karami - za coś poważniejszego,
    czy tez za grzywny/mandaty, tylko sie sądowi pisać nie chciało ?

    J.

  • 2. Data: 2024-02-28 17:41:24
    Temat: Re: poszukiwani
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.02.2024 o 17:27, J.F pisze:

> [...]
    > minimalną?
    >
    > I jeszcze nie wiadomo, jak to było, sąd im w ogóle dostarczył jakies

    Ci to może nawet i bezdomni żule. Ale z moich doświadczeń wynika że z
    sądu warszawskiego tak mniej więcej 30% nie dochodzi - mimo że w portalu
    są wzmianki o dokumentach które powinny zostać wysłane - na przykład
    byłem na rozprawie na którą nie zostałem wezwany - to znaczy nie
    dostałem wezwania, sędzia spytała skąd w takim razie wiem - z poratlu i
    dalej bez zdziwienia.

    I teraz ciekawostka - jak masz wyrok w wkroczeniach, to obecność na
    ogłoszeniu jest nieobowiązkowa... ale wyroku nie wysyłają (o czym sedzia
    uprzejmie poinformowała, jak się pytałem czy obecność obwinionego jest
    obowiązkowa). Pewnie zanim by do mnie przyszli za niezapłaconą grzywnę
    żeby do aresztu zabrać to by się może i ktoś odezwał... a może nie - nie
    wiem. Zobaczymy wysłałem wniosek o uzasadnienie i będę apelował:P W
    sumie nawet nie wiem gdzie to zapłacić;)
    > A dwóch pozostałych, z podobnymi karami - za coś poważniejszego,
    > czy tez za grzywny/mandaty, tylko sie sądowi pisać nie chciało ?

    Ja na razie dostałem 500 PLN - jaki to przelicznik bo widzę że drugi
    mniej wisiał a więcej dostał...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2024-02-28 17:56:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Feb 2024 17:41:24 +0100, Shrek wrote:
> [...]
    > ogłoszeniu jest nieobowiązkowa... ale wyroku nie wysyłają (o czym sedzia
    > uprzejmie poinformowała, jak się pytałem czy obecność obwinionego jest

    A jakbyś chciał apelować?

    > Pewnie zanim by do mnie przyszli za niezapłaconą grzywnę
    > żeby do aresztu zabrać to by się może i ktoś odezwał... a może nie - nie
    > wiem.

    Kiedys sąd jeszcze specjalne pisemko o tej grzywnie przysyłał, podając
    gdzie wpłacic. No i w ogole grzywna jest zasadna dopiero po
    uprawomocnieniu wyroku.

    > Zobaczymy wysłałem wniosek o uzasadnienie i będę apelował:P W
    > sumie nawet nie wiem gdzie to zapłacić;)

    > Ja na razie dostałem 500 PLN - jaki to przelicznik bo widzę że drugi
    > mniej wisiał a więcej dostał...

    Bo sąd grzywny okresla podając ilość dni i stawkę dzienną.
    Stawki są rózne.

    Ale nie wiem czy to za wykroczenia tez ... Robert może z pamięci cos
    napisze :-)

    J.

  • 4. Data: 2024-02-28 18:00:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.02.2024 o 17:56, J.F pisze:

    > A jakbyś chciał apelować?

    To widocznie nie problem sądu - klient nie apelującny mniej awanturujący
    się;) Będę apelował - a o wyroku wiem z portalu informacyjnego, ale
    większość ludzi tam konta nie ma.

    > Kiedys sąd jeszcze specjalne pisemko o tej grzywnie przysyłał, podając
    > gdzie wpłacic. No i w ogole grzywna jest zasadna dopiero po
    > uprawomocnieniu wyroku.

    No właśnie nie wiem... Skoro nawet wyroku nie wysyłają to mam złe
    przeczucia...

    > Bo sąd grzywny okresla podając ilość dni i stawkę dzienną.
    > Stawki są rózne.

    A od czego zależą - od zarobków skazanago? Znaczy jak?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2024-02-28 18:04:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.02.2024 o 18:00, Shrek pisze:

    > No właśnie nie wiem... Skoro nawet wyroku nie wysyłają to mam złe
    > przeczucia...

    Z drugiej strony zaoczny przesłali. Choć chyba nie było jak zapłacić -
    ale mogłem nie zapamiętać, bo i tak od razu wiedziałem że będę pisał
    sprzeciw, więc nie miało to dla mnie specjalnego znaczenia.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2024-02-29 07:45:25
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 28-02-2024 o 17:27, J.F napisał:
> [...]
    >
    > A dwóch pozostałych, z podobnymi karami - za coś poważniejszego,
    > czy tez za grzywny/mandaty, tylko sie sądowi pisać nie chciało ?

    Kary wskazują, ze to jakieś wykroczeniówki zapewne, możliwe, ze sprawy
    się odbyły bez ich wiedzy - spotkałem się już kilka razy z tym, ze osoba
    skazana dowiadywała się przypadkiem, ze jakakolwiek sprawa się odbyła.
    Niby PiS miał poprawić, to, ale jak widać zrobił to po PiS-iemu i dalej
    mamy fikcję doręczeń. Co ciekawe znam sprawy, gdzie sąd specjalnie robił
    takie wałki - gość, który jest częstym bywalcem sądu, znają jego adres,
    znają adres doręczeń, a w jakiejś pojedynczej sprawie wysyłają na adres
    pod którym mieszkał kilkanaście lat wcześniej (i nie nie ma tam
    meldunku) i nie widzą w tym problemu.

    http://zrzeda.pl

  • 7. Data: 2024-02-29 09:14:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Feb 2024 18:00:53 +0100, Shrek wrote:

    > To widocznie nie problem sądu - klient nie apelującny mniej awanturujący
    > się;) Będę apelował - a o wyroku wiem z portalu informacyjnego, ale
    > większość ludzi tam konta nie ma.

    Moze jest przepis, ze o uzasadnienie sie masz zwrocic na rozprawie po
    ogłoszeniu wyroku :-)

    > No właśnie nie wiem... Skoro nawet wyroku nie wysyłają to mam złe
    > przeczucia...

    > A od czego zależą - od zarobków skazanago? Znaczy jak?

    Art. 33. § 1. Grzywnę wymierza się w stawkach dziennych, określając
    liczbę stawek oraz wysokość jednej stawki; jeżeli ustawa nie stanowi
    inaczej, najniższa liczba stawek wynosi 10, zaś najwyższa 540.

    § 1a. Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, a przestępstwo jest zagrożone
    zarówno grzywną, jak i karą pozbawienia wolności, grzywnę wymierza się
    w wysokości nie niższej od:
    1) 50 stawek - w przypadku czynu zagrożonego karą pozbawienia wolności
    nieprzekraczającą roku;

    2) 100 stawek - w przypadku czynu zagrożonego karą pozbawienia
    wolności nieprzekraczającą 2 lat;

    3) 150 stawek - w przypadku czynu zagrożonego karą pozbawienia
    wolności przekraczającą 2 lata.

    [...]

    § 3. Ustalając stawkę dzienną, sąd bierze pod uwagę dochody sprawcy,
    jego warunki osobiste, rodzinne, stosunki majątkowe i możliwości
    zarobkowe; stawka dzienna nie może być niższa od 10 złotych, ani też
    przekraczać 2000 złotych

    Ale to KK ... w KW tego nie ma
    Art. 24. § 1. Grzywnę wymierza się w wysokości od 20 do 5000 złotych,
    chyba że ustawa stanowi inaczej. [...]

    § 3. Wymierzając grzywnę, bierze się pod uwagę dochody sprawcy, jego
    warunki osobiste i rodzinne, stosunki majątkowe i możliwości zarobkowe

    Art. 25. § 1. Jeżeli egzekucja grzywny okazała się bezskuteczna lub
    z okoliczności sprawy wynika, że byłaby ona bezskuteczna, sąd może
    zamienić grzywnę na pracę społecznie użyteczną, określając czas jej
    trwania. Praca społecznie użyteczna trwa najkrócej tydzień, najdłużej
    2 miesiące. Przepisy art. 20 § 2 i art. 21 § 1 stosuje się
    odpowiednio.

    § 2. Jeżeli egzekucja grzywny okazała się bezskuteczna lub z
    okoliczności sprawy wynika, że byłaby ona bezskuteczna, sąd zarządza
    wykonanie zastępczej kary aresztu, gdy:
    1) ukarany oświadczy, że nie wyraża zgody na podjęcie pracy społecznie
    użytecznej zamienionej na podstawie § 1 albo uchyla się od jej
    wykonania, lub
    2) zamiana grzywny na pracę społecznie użyteczną jest niemożliwa lub
    niecelowa.

    § 3. Zarządzając wykonanie zastępczej kary aresztu sąd przyjmuje, że
    jeden dzień zastępczej kary aresztu jest równoważny grzywnie od 20 do
    150 złotych; kara zastępcza nie może przekroczyć 30 dni aresztu.

    I juz bez wskazówek ile.

    I tak oto można miec niewolnika za 20zl/dzien.

    Ile tej pracy społecznie użytecznej to chyba nie napisali,
    ale jesli skazany i tego pisma nie dostanie/odbierze, to zgody nie
    wyrazi ...

    J.

  • 8. Data: 2024-02-29 09:44:55
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 29-02-2024 o 09:14, J.F napisał:

    > Moze jest przepis, ze o uzasadnienie sie masz zwrocic na rozprawie po
    > ogłoszeniu wyroku :-)

    nie, kiedyś (jeszcze liczyć w miesiącach można) można było się zwrócić
    na rozprawie po ogłoszeniu wyroku, teraz już trzeba osobno pismo
    złożyć... Przepisy PiS zmienił....

    --
    http://zrzeda.pl

  • 9. Data: 2024-02-29 09:54:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Feb 2024 09:44:55 +0100, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > nie, kiedyś (jeszcze liczyć w miesiącach można) można było się zwrócić
    > na rozprawie po ogłoszeniu wyroku, teraz już trzeba osobno pismo
    > złożyć... Przepisy PiS zmienił....

    Jesteś w sądzie, to mozesz od razu złożyc.
    Chyba, ze sekretariat już nieczynny :-)

    Nie wydaje mi się to istotnym utrudnieniem.

    Raczej bym o sędziach pomyślał - czy nie powinni pisac uzasadnienia
    zaraz po wyroku? A nie po miesiącu, gdy trzeba na nowo czytać akta i
    przypominac sobie sprawę.

    J.

  • 10. Data: 2024-02-29 10:01:20
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 29-02-2024 o 09:54, J.F napisał:

    > Jesteś w sądzie, to mozesz od razu złożyc.
    > Chyba, ze sekretariat już nieczynny :-)
    >
    > Nie wydaje mi się to istotnym utrudnieniem.

    wcześniej można było do protokołu taką prośbę złożyć po ogłoszeniu
    wyroku sędziemu, więc utrudnienie jest.

    > Raczej bym o sędziach pomyślał - czy nie powinni pisac uzasadnienia
    > zaraz po wyroku? A nie po miesiącu, gdy trzeba na nowo czytać akta i
    > przypominac sobie sprawę.

    a to inna kwestia

    --
    http://zrzeda.pl