    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: poszukiwani
    Date: Thu, 29 Feb 2024 09:14:07 +0100

    On Wed, 28 Feb 2024 18:00:53 +0100, Shrek wrote:

    > To widocznie nie problem sądu - klient nie apelującny mniej awanturujący
    > się;) Będę apelował - a o wyroku wiem z portalu informacyjnego, ale
    > większość ludzi tam konta nie ma.

    Moze jest przepis, ze o uzasadnienie sie masz zwrocic na rozprawie po
    ogłoszeniu wyroku :-)

    > No właśnie nie wiem... Skoro nawet wyroku nie wysyłają to mam złe
    > przeczucia...

    > A od czego zależą - od zarobków skazanago? Znaczy jak?

    Art. 33. § 1. Grzywnę wymierza się w stawkach dziennych, określając
    liczbę stawek oraz wysokość jednej stawki; jeżeli ustawa nie stanowi
    inaczej, najniższa liczba stawek wynosi 10, zaś najwyższa 540.

    § 1a. Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, a przestępstwo jest zagrożone
    zarówno grzywną, jak i karą pozbawienia wolności, grzywnę wymierza się
    w wysokości nie niższej od:
    1) 50 stawek - w przypadku czynu zagrożonego karą pozbawienia wolności
    nieprzekraczającą roku;

    2) 100 stawek - w przypadku czynu zagrożonego karą pozbawienia
    wolności nieprzekraczającą 2 lat;

    3) 150 stawek - w przypadku czynu zagrożonego karą pozbawienia
    wolności przekraczającą 2 lata.

    [...]

    § 3. Ustalając stawkę dzienną, sąd bierze pod uwagę dochody sprawcy,
    jego warunki osobiste, rodzinne, stosunki majątkowe i możliwości
    zarobkowe; stawka dzienna nie może być niższa od 10 złotych, ani też
    przekraczać 2000 złotych

    Ale to KK ... w KW tego nie ma
    Art. 24. § 1. Grzywnę wymierza się w wysokości od 20 do 5000 złotych,
    chyba że ustawa stanowi inaczej. [...]

    § 3. Wymierzając grzywnę, bierze się pod uwagę dochody sprawcy, jego
    warunki osobiste i rodzinne, stosunki majątkowe i możliwości zarobkowe

    Art. 25. § 1. Jeżeli egzekucja grzywny okazała się bezskuteczna lub
    z okoliczności sprawy wynika, że byłaby ona bezskuteczna, sąd może
    zamienić grzywnę na pracę społecznie użyteczną, określając czas jej
    trwania. Praca społecznie użyteczna trwa najkrócej tydzień, najdłużej
    2 miesiące. Przepisy art. 20 § 2 i art. 21 § 1 stosuje się
    odpowiednio.

    § 2. Jeżeli egzekucja grzywny okazała się bezskuteczna lub z
    okoliczności sprawy wynika, że byłaby ona bezskuteczna, sąd zarządza
    wykonanie zastępczej kary aresztu, gdy:
    1) ukarany oświadczy, że nie wyraża zgody na podjęcie pracy społecznie
    użytecznej zamienionej na podstawie § 1 albo uchyla się od jej
    wykonania, lub
    2) zamiana grzywny na pracę społecznie użyteczną jest niemożliwa lub
    niecelowa.

    § 3. Zarządzając wykonanie zastępczej kary aresztu sąd przyjmuje, że
    jeden dzień zastępczej kary aresztu jest równoważny grzywnie od 20 do
    150 złotych; kara zastępcza nie może przekroczyć 30 dni aresztu.

    I juz bez wskazówek ile.

    I tak oto można miec niewolnika za 20zl/dzien.

    Ile tej pracy społecznie użytecznej to chyba nie napisali,
    ale jesli skazany i tego pisma nie dostanie/odbierze, to zgody nie
    wyrazi ...

    J.