  • 11. Data: 2024-02-29 10:23:11
    Temat: Re: poszukiwani
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    7

    > Kary wskazują, ze to jakieś wykroczeniówki zapewne, możliwe, ze sprawy
    > się odbyły bez ich wiedzy - spotkałem się już kilka razy z tym, ze osoba
    > skazana dowiadywała się przypadkiem, ze jakakolwiek sprawa się odbyła.
    > Niby PiS miał poprawić, to, ale jak widać zrobił to po PiS-iemu i dalej
    > mamy fikcję doręczeń. Co ciekawe znam sprawy, gdzie sąd specjalnie robił
    > takie wałki - gość, który jest częstym bywalcem sądu, znają jego adres,
    > znają adres doręczeń, a w jakiejś pojedynczej sprawie wysyłają na adres
    > pod którym mieszkał kilkanaście lat wcześniej (i nie nie ma tam
> [...]

    Jak piszesz - częsty klient, i sugerujesz, ze sąd móglby sięgnąc
    do archiwum i wziąc stamtąd adres ... no to widać sięgnął i wziął.
    Tylko sprawa była stara i adres stary :-)

    Nie - adres powinien być w aktach sprawy, i pisma wysyłane pod adres
    ze sprawy.

    Gorzej, jak się ktos przeprowadzi ...

    J.

  • 12. Data: 2024-02-29 17:43:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.02.2024 o 09:54, J.F pisze:

    > Jesteś w sądzie, to mozesz od razu złożyc.
    > Chyba, ze sekretariat już nieczynny :-)

    Niekoniecznie jesteś. W moim wypadku wyrok zawsze był ogłaszany w innym
    terminie niż rozprawa główna i obecność na nim nie była obowiązkowa dla
    nikogo.

    > Raczej bym o sędziach pomyślał - czy nie powinni pisac uzasadnienia
    > zaraz po wyroku? A nie po miesiącu, gdy trzeba na nowo czytać akta i
    > przypominac sobie sprawę.

    W popularnych sprawach mają przygotowane kopyto. Nawet mam podejrzenie
    graniczące z pewnością, że wyroki wydają tak żeby do uzasadnienia pasowały:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2024-02-29 18:16:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Feb 2024 17:43:02 +0100, Shrek wrote:

    > Niekoniecznie jesteś. W moim wypadku wyrok zawsze był ogłaszany w innym
    > terminie niż rozprawa główna i obecność na nim nie była obowiązkowa dla
    > nikogo.

    I wyrok nikogo nie interesuje? :-)

    A te twoje sprawy to jakies jednodniowe?

    > W popularnych sprawach mają przygotowane kopyto. Nawet mam podejrzenie
    > graniczące z pewnością, że wyroki wydają tak żeby do uzasadnienia pasowały:P

    Popularne sprawy pewnie pasują do kopyta, no i do popularnego schematu
    ..

    Niedawno to chyba nawet sąd poszedl na całość i skomasował sprawy
    frankowiczów w jedną ... i słusznie, skoro taka sama umowa z jednego
    banku ...
    choc z drugiej strony mógłby się wykazać wydajnoscią i statystyki
    poprawic - tyle spraw załatwionych, tyle uzasadnien szybko napisanych
    :-)

    J.

  • 14. Data: 2024-02-29 18:42:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.02.2024 o 18:16, J.F pisze:

    > I wyrok nikogo nie interesuje? :-)

    No interesuje - dlatego stronom powinno się go dostarczyć.

    > A te twoje sprawy to jakies jednodniowe?

    Nie. Nawet ta o parkowanie to trzy posiedzenia były - trochę z mojej
    "winy" - pierwsze nieobecność usprawiedliwiona, drugie rozprawa, trzecią
    ogłoszenie. Na ogłoszeniu nie było nikogo. Wyrok poznałem z portalu
    informacyjnego. BTW - to jakieś upośledzone jest - w sumie o terminach
    też się dowiadywałem z portalu a na pocztę muszę iść (jak wyślą, bo nie
    zawsze wysyłają) po wezwanie...

    > Niedawno to chyba nawet sąd poszedl na całość i skomasował sprawy
    > frankowiczów w jedną ... i słusznie, skoro taka sama umowa z jednego
    > banku ...

    Słusznie albo i nie słusznie, bo umowa może i jedna, ale reszta może się
    w szczegółach różnić. Tak samo większość spraw o wykroczenia się jednak
    różni mimo tego samego paragrafu i mam wrażenie że w masówce sędziowie
    po prostu pomijają "niewygodne" szczegóły żeby im uzasadnienia nie psuły.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2024-02-29 18:48:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Feb 2024 18:42:02 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > informacyjnego. BTW - to jakieś upośledzone jest - w sumie o terminach
    > też się dowiadywałem z portalu a na pocztę muszę iść (jak wyślą, bo nie

    U mnie sędzia poszedl na łatwizne - nie trzeba wysyłac zawiadomienia o
    drugim terminie, bo wyznaczyl i ogłosil na pierwszym.

    W dobie internetu moze i nie trzeba ..

    > Słusznie albo i nie słusznie, bo umowa może i jedna, ale reszta może się
    > w szczegółach różnić.

    W zasadzie nie - umowa to umowa :-)

    > Tak samo większość spraw o wykroczenia się jednak
    > różni mimo tego samego paragrafu i mam wrażenie że w masówce sędziowie
    > po prostu pomijają "niewygodne" szczegóły żeby im uzasadnienia nie psuły.

    Pewnie tak, ale z drugiej strony, w popularnych sprawach - jest
    przepis, jest wykroczenie, ukarać trzeba jest dowód, jest jakiś
    pieniacz ... i kogo interesuje, co on mówi, ukarać trzeba :-)

    J.

  • 16. Data: 2024-02-29 19:07:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.02.2024 o 18:48, J.F pisze:

    > U mnie sędzia poszedl na łatwizne - nie trzeba wysyłac zawiadomienia o
    > drugim terminie, bo wyznaczyl i ogłosil na pierwszym.

    To normalna praktyka, tylko na pierwszym mnie nie było, bo wysłałem
    usprawiedliwienie. Swoją droga to po tym ile się pomyliła w straż
    miejska i i sąd nie dopatrzył teminów, to niezależnie od stanu
    faktycznego powinni powiedzieć - wszyscy się mylimy, pouczenie proponujemy;)

    > W dobie internetu moze i nie trzeba ..

    No właśnie trzeba - mimo że czytam na portalu to dostaję listy z sądu i
    muszę łazić. Co ciekawe części korespondencji nie ma na portalu, część
    jest na portalu ale nie wysłano fizycznie choć powinni - ogólnie burdel
    nieziemski.

    > W zasadzie nie - umowa to umowa :-)

    Ale okoliczności faktyczne mogą się różnić - na przykład ktoś mógł być
    niepoczytalny, komuś mógł nagrać jak mu mówili że żadnego ryzyka nie ma.
    Różnie rzeczy mogły się po drodze zdarzyć, łącznie z tym że może się
    okazać że na przykład zaginęła część dokumentów w bankui bardzo nie na
    rękę byłoby żądać dostarczenia kopii wszystkich:P

    > Pewnie tak, ale z drugiej strony, w popularnych sprawach - jest
    > przepis, jest wykroczenie, ukarać trzeba jest dowód, jest jakiś
    > pieniacz ... i kogo interesuje, co on mówi, ukarać trzeba :-)

    No mniej więcej. Tylko po ten okazuje się że strażnik zeznał że
    oznakowanie pionowe było a nie było, albo strażniczka przed nałożeniem
    mandatu nie zapytała w ogóle o to czy to ja kierowałem i wpisałe że
    złożyłem wyjasnienia, tylko numer wezwania się nie zgadza, bo byłem
    wezwany w innej sprawie i to do niej złożyłem wyjaśnienia (zresztą
    uznane) a nie do przedmiotowej;) Czekam na uzasadnienie czy o tym
    wspomną czy po prostu pominą bo w kopycie wątpliwości nie było:)

    No i jak pisał w sąsiednim wątku Marcin, jeszcze trzeba przypisać winę,
    bo samo złamanie przepisu to ponoć za mało żeby była wina:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2024-02-29 22:05:56
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2024-02-28 o 17:41, Shrek pisze:

> [...]
    > dostałem wezwania, sędzia spytała skąd w takim razie wiem - z poratlu i
    > dalej bez zdziwienia.
    >
    > I teraz ciekawostka - jak masz wyrok w wkroczeniach, to obecność na
    > ogłoszeniu jest nieobowiązkowa... ale wyroku nie wysyłają (o czym sedzia
    > uprzejmie poinformowała, jak się pytałem czy obecność obwinionego jest
    > obowiązkowa). Pewnie zanim by do mnie przyszli za niezapłaconą grzywnę
    > żeby do aresztu zabrać to by się może i ktoś odezwał... a może nie - nie
    > wiem. Zobaczymy wysłałem wniosek o uzasadnienie i będę apelował:P W
    > sumie nawet nie wiem gdzie to zapłacić;)

    Czy to chodzi o ten portal:
    https://portal.wroclaw.sa.gov.pl/

    ????

    Co zobaczę po utworzeniu konta i zalogowaniu przez login gov?
    Tylko sprawy w których figuruję? Czy jest tam coś jeszcze?

  • 18. Data: 2024-02-29 22:19:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Prawie https://portal.waw.sa.gov.pl/

    > ????
    >
    > Co zobaczę po utworzeniu konta i zalogowaniu przez login gov?
    > Tylko sprawy w których figuruję? Czy jest tam coś jeszcze?

    Zobaczysz sprawy w których figurujesz, postanowienia o terminach
    rozpraw, postanowienia o dostarczenie informacji o niekaralności,
    postanowienia o wezwaniu kogoś na świadka itp, protokoły z rozpraw
    (nawet audio), oraz wyrok. Ale już pism procesowych albo samych
    informacji o karalności, uzasadnienia wyroku, samego wniosku o ukaranie
    już nie. Jak się coś pojawia to dostaniesz maila. Generalnie chyba
    trochę loteria co się pojawia a czego nie ma. Pewnie jest jakaś zasada
    co tam ma być a czego nie ma, ale ja jej nie znam. Dodatkowo generalnie
    musisz złożyć wniosek od dostęp do sprawy, ale jeden odrzucono a mimo to
    miałem dostęp, do innej nie składałem a dostęp uzyskałem z automatu -
    może jest tak że masz z automatu a jak złożyłem wniosek po
    zarejestorwniu to odrzucono bo i tak miałem dostęp automatycznie.
    Ogłólnie to mało intuicyjne jest i chyba nie ma żadnego oficjalnego
    znaczenia - i tak korespondencja idzie pocztą, choć ostatnio widziałem
    przycisk z możliwością złożenia pisma procesowego - wcześniej go nie
    było - nie wiem czemu... Rozbudowali funkcjonalność albo może wnioski
    możesz składać po pierwszej rozprawie (co byłoby bez sensu ale...).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2024-03-01 11:27:34
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 29.02.2024 o 22:19, Shrek pisze:

> [...]
    > było - nie wiem czemu... Rozbudowali funkcjonalność albo może wnioski
    > możesz składać po pierwszej rozprawie (co byłoby bez sensu ale...).

    Wybrałem apelację wrocławską, więc taki link wyszedł, ale jak się
    wybierze warszawską, to wychodzi link który podałeś.

    Mógłbyś uściślić? Czy zobaczę tylko sprawy w których ja figuruję, czy
    całą listę różnych spraw?
    Sprawy o wykroczenia też widać?

  • 20. Data: 2024-03-01 16:38:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.03.2024 o 11:27, Krzysztof 'kw1618' pisze:

> [...]
    > wybierze warszawską, to wychodzi link który podałeś.
    >
    > Mógłbyś uściślić? Czy zobaczę tylko sprawy w których ja figuruję, czy

    Tylko te w które jesteś stroną (jak świadkiem to _chyba_ nie).
    Wykroczenia również.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!