  • 1. Data: 2024-02-25 22:19:51
    Temat: Nadchodzą nareszcie czasy kiedy ZJEBY prawnicze zastąpi sztuczna inteligencja
    Od: _Master_ <...@...pl>

    I to BĘDZIE DOBRE ;-)

  • 2. Data: 2024-02-26 00:46:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.02.2024 o 22:19, _Master_ pisze:
    > I to BĘDZIE DOBRE ;-)
    Jeszcze chwila musi minąć. Ktoś tu pytał, czy można samodzielnie zwłoki
    z Niemiec do Polski sprowadzić. Zapytałem Gemini. Pierwsze podejście, to
    powymyślał jakieś nieistniejące ustawy. W drugim podejściu wskazałem mu
    ustawę (to akurat z głowy pamiętam), ale też powypisywał głupoty. W
    trzecim podejściu po prostu skopiowałem fragment tej ustawy, który
    dotyczy zagadnienia i kazałem streścić i też głupoty napisał.
    Ostatecznie musiałem to sam z palca napisać. Tak więc niestety do tego
    jeszcze sztuczna inteligencja nie dojrzała i odnoszę wrażenie, z jeszcze
    długo nie ogarnie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2024-02-26 08:12:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 26.02.2024 00:46, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > Ostatecznie musiałem to sam z palca napisać. Tak więc niestety do tego
    > jeszcze sztuczna inteligencja nie dojrzała i odnoszę wrażenie, z jeszcze

    A dane treningowe dla Gemini zawierały polskie ustawy i rozporządzenia?
    Bo jeżeli nie, to oceniać właściwie nie ma czego.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2024-02-26 10:31:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Feb 2024 22:19:51 +0100, _Master_ wrote:
    > I to BĘDZIE DOBRE ;-)

    No chyba, ze SI ciebie skaże, i nie będzie dyskusji.

    Albo przegrasz proces o pieniądze, które ci się należą.

    Ale nie martw sie - banda prawników jeszcze długo nie pozwoli :-)

    J.

  • 5. Data: 2024-02-26 10:36:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Feb 2024 08:12:46 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > A dane treningowe dla Gemini zawierały polskie ustawy i rozporządzenia?
    > Bo jeżeli nie, to oceniać właściwie nie ma czego.

    To powienien odpowiedziec "nie wiem".

    Tymczasem już bard generował odpowiedź, jakby wiedział, napisał
    wnioski, podał podstawę prawną ... tylko ze to niewłaściwe artykuły
    były.

    Podziwiam programistów za to co zrobili, bo juz samo to, to ciężkie
    zadanie, ale prawniczo to jest to kiepskie.

    I nie wiadomo, czy da się na polskich wyrokach czegoś nauczyć.
    Choc niby sedziowie się uczą :-)

    J.

  • 6. Data: 2024-02-26 11:54:26
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 26.02.2024 o 10:36, J.F pisze:

    > To powienien odpowiedziec "nie wiem".

    Nie powinien. Bo to nie jest sztuczna inteligencja, tylko model językowy
    - bardziej lub mniej złożony, ale na pewno nie sztuczna inteligencja.
    Już to tutaj tłumaczyłem, ale jak widać nie do wszystkich dotarło.

    Posługiwanie się pojęciami "wiem" i "nie wiem" w kontekście tych
    narzędzi nie ma żadnego sensu. Ani "wie", ani "nie wie".
    Nie może odpowiedzieć "wiem" - bo by "skłamał.
    Nie może też odpowiedzieć "nie wiem" - bo też by skłamał (bo to by
    sugerowało, że wie coś innego, a tylko akurat tego nie).

    Zapytaj kostkę do gry przed rzuceniem, czy _wie_ ile oczek wypadnie.
    Albo zapytaj po rzuceniu, czy _wiedziała_ ile oczek wypadnie.
    Rzucisz kostką, to kostka zrobi co powinna i wypadnie ileś tam oczek.
    A że spodziewałeś się innego wyniku... to nie znaczy, że wynik był zły,
    czy głupi, czy nieprawdziwy, czy bezwartościowy, czy może akurat wypadło
    tyle ile się spodziewałeś.

    Więc jak najbardziej zrobił to co powinien, czyli wypluł jakąś informację.
    Ogarnął to, do czego miał dostęp i w/g modelu, który został mu narzucony
    ("wyuczony"), przetworzył i wypluł wynik.
    Podał zlepek słów/fraz/zdań pozlepianych w/g jakichś tam zasad
    prawdopodobieństwa z kombinacją wynikającą ze statystyki i paru innych
    rzeczy z zasobu, którym dysponuje.
    A nie najbardziej prawidłowy.
    Zasób ma duży, model pieruńsko rozbudowany i skomplikowany, więc dlatego
    czasem ma się wrażenie, że dostaje się coś wartościowego, a czasem, że
    to głupoty.
    To tylko subiektywne wrażenie odbiorcy (tak jak z kostką do gry), a nie
    intencjonalne wypisywanie przez "sztuczną inteligencję" głupot i/lub
    wartościowych rzeczy. Tak jak kostka do gry nie losuje złośliwie ilości
    oczek, których akurat nie obstawiłeś.

    I to również tak, jakby mieć pretensje do "sztucznej inteligencji",
    która została zrobiona do generowania kreskówkowych obrazków, że nie
    wygenerowała fotorealistycznego zdjęcia pomimo, że została "poproszona"
    o fotorealistyczne zdjęcie.
    Od narzędzia do generowania kreskówkowych obrazków dostajesz w wyniku
    kreskówkowy obrazek i narzekasz, że słabo i do fotorealistycznych zdjęć
    to ta sztuczna inteligencja nie dojrzała...

    Przerażający jest ten brak zrozumienia w społeczeństwie czym jest i jak
    działa ta cała "sztuczna inteligencja".

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 7. Data: 2024-02-26 12:04:27
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > z jeszcze długo nie ogarnie.

    Postęp jest z miesiąca na miesiąc

    Ja to widzę 2-3 lata jak żadne biuro legislacyjne nie będzie potrzebne w
    sejmie a przepisy zaczną być spójne.

    Bo każda najgłupsza sztuczna inteligencja może być doszkolona a sekta
    prawnicza z natury rzeczy lepsza nie będzie.

  • 8. Data: 2024-02-26 12:14:33
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > A dane treningowe dla Gemini zawierały polskie ustawy i rozporządzenia?
    > Bo jeżeli nie, to oceniać właściwie nie ma czego.

    Wystarczy laptop i kilkadziesiąt giga miejsca na dysku aby wyszkolić i
    zagonić do roboty taki soft.

    Polskie czy unijne prawo nie jest materią której AI nie udźwignie

    Informację o sprzeczności z jakimś przepisem dostaniesz w 3 sekundy a
    nie w drugim czytaniu bo ktoś coś DOCZYTAŁ

    Prawnicy NA BRUK ;-)

    AI jeszcze nie ma świadomości. Może nigdy nie będzie mieć ale robić to
    co człowiek już POTRAFI i już robi to SZYBCIEJ

  • 9. Data: 2024-02-26 12:56:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 26.02.2024 o 11:54, Kviat pisze:
    > to nie jest sztuczna inteligencja, tylko model językowy

    A jest test, który rozstrzyga czy to AI czy model językowy?

    Robert

  • 10. Data: 2024-02-26 12:58:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 26.02.2024 o 10:31, J.F pisze:

    > No chyba, ze SI ciebie skaże, i nie będzie dyskusji.
    >
    > Albo przegrasz proces o pieniądze, które ci się należą.
    >
    > Ale nie martw sie - banda prawników jeszcze długo nie pozwoli :-)

    Podobnie z pilotami. Lądują ręcznie choć statystycznie samolot zrobi to
    lepiej/bezpieczniej.

    Robert