  • 81. Data: 2023-10-15 12:38:08
    Temat: Re: zniszczenie mienia
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Każdy pomnik może stać się polityczny.

    Dokładnie. To głównie zależy od tego, co się pod nim dzieje.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 82. Data: 2023-10-15 12:39:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Kto jest właścicielem podarowanych Tobie kwiatów?

    Prawnik z Ciebie byłby dobry.
    Tylko czy można podarować osobie zmarłej?
    Było kilka spraw w mediach jak to hieny cmentarne dorwali. Tylko tam był
    jawny zamiar z chęci zysku.

    Robert

  • 83. Data: 2023-10-15 12:43:21
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 15.10.2023 o 11:54, Shrek pisze:
    > temat pomnika ofiar katastrofy smoleńskiej został skompromitowany przez
    > comiesięczne cyrki

    Ktoś by o tych wizytach pod pomnikiem wiedział, gdyby druga strona nie
    prowokowała?

    Robert

  • 84. Data: 2023-10-15 12:45:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Ja, ale ja żyję i można mi coś podarować. Takoż podarowując mi kwiaty,
    > chce mi się zwykle sprawić przyjemność.
    >
    > Można to też MZ rozważyć patrząc co się dzieje z tymi kwiatami jako
    > właśnością. Ktoś je kupił, są więc jego. Dalej kładzie je w jakimś
    > miejscu, nie z intencją pozbycia się ich, miejscu innym niż śmietnik i
    > podobne, i co, nagle przestają być jego?

    Dochodzimy do absurdu. Jak długo kwiaty mogą leżeć, dopóki nie staną się
    śmieciem? I można będzie je usunąć.

    Robert

  • 85. Data: 2023-10-15 13:00:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-15, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Dochodzimy do absurdu. Jak długo kwiaty mogą leżeć, dopóki nie staną się
    > śmieciem? I można będzie je usunąć.

    Serio masz tu problem z oceną? To nie usuwaj, a za jakiś czas oceń ponownie.

    Nb. jak już mówimy o absurdach, to można się też zacząc zastanawiać do kogo
    należy transparent na manifestacji.

    --
    Marcin

  • 86. Data: 2023-10-15 15:34:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Wyjaśniałem dlaczego nie i wierzę, że nie widzisz różnicy między dobrem
    > trwałym a nietrwałym. Póki są świeże to ich nikt przecież nie rusza.

    Ale czyją własność stanowią? Do uszkodzenia mienia konieczny jest
    wniosek o ściganie od pokrzywdzonego.

    > Ale to jest kompletnie odrębne zagadnienie.

    Oczywiście, że masz rację. I co do zasady należałoby się zastanowić, czy
    jak już ów składając wniosek o ściganie za zniszczenie złoży, to po
    umorzeniu nie znalazł by się przepis karny na niego. W końcu pomawia
    Prezydenta RP o przestępstwo. Fakt, że zmarłego, ale urząd jako taki
    przecież istnieje. I by ukrócić dyskusję - nie chce mi się szukać.

    > No przecież znasz odpowiedź. Ktoś te kwaity przecież kupił (np.).

    Jeśli rodzice kupili mi rower i mi go dali, a ja nim jeżdżę, to kto jest
    właścicielem? (Zakładam, że obdarowany jest pełnoletni).

    > Dlaczego?

    Bo ma znikomą wartość materialną. Uważam, że wchodziłoby w grę ściganie
    za jej zniszczenie jako ogłoszenia, ale już przywołałem przepis, że w
    tym konkretnym wypadku nie.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 87. Data: 2023-10-15 15:36:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ktoś by o tych wizytach pod pomnikiem wiedział, gdyby druga strona nie
    > prowokowała?

    Bardzo celna uwaga. Nie możemy mieć pretensji do kogoś, że składa kwiaty
    pod pomnikiem. Zwłąszcza, ze jedną z ofiar jest jego brat. Również, że
    się "denerwuje", jeśli imię zmarłego jest szkalowane. Zresztą publiczne
    pomawianie zmarłego, który już bronić się nie może nie świadczy
    najlepiej o autorze pomysłu, ale nie mnie to oceniać.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 88. Data: 2023-10-15 15:38:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > miejscu, nie z intencją pozbycia się ich, miejscu innym niż śmietnik i
    > podobne, i co, nagle przestają być jego?

    Trochę chyba źle zrozumiałeś moje intencje. nie domagam się, by z grobu
    wstała którakolwiek z ofiar katastrofy i broniła podarowanych jej
    kwiatów. Natomiast uważam, że nie należą one do darczyńcy. Skłaniam się,
    że z chwilą złożenia stają się własnością administratora terenu.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 89. Data: 2023-10-15 15:39:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Dochodzimy do absurdu. Jak długo kwiaty mogą leżeć, dopóki nie staną się
    > śmieciem? I można będzie je usunąć.
    Kto i w jakim trybie ma to stwierdzić? Jakaś norma na poziom wilgotności
    kwiatków?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 90. Data: 2023-10-15 15:40:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nb. jak już mówimy o absurdach, to można się też zacząc zastanawiać do
    > kogo należy transparent na manifestacji.

    Transparentów nie wręczasz nikomu.
    --
    (~) Robert Tomasik