  • 1. Data: 2003-04-07 18:04:47
    Temat: zdenerwowali mnie...
    Od: "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl>

    Witam,

    Znowu dostalam niezwykla super oferte. Mam ochote zawiadomic prokurature
    tylko nie wiem na jakiej podstawie :))
    Poswiece sie i przepisze - moze ktos sie poswieci i przeczyta, a moze nawet
    poda mi jakis paragraf.... Byc moze uda sie im choc troche uprzykrzyc
    zycie...

    Przychodzi mi na mysl:
    - poslugiwanie sie takimi nazwami jak notariusz, czek bankowy, itp.
    Wszystko pisane z duzej litery jak nazwa wlasna. Rysunki przedstawiajace
    jakies abstrakcyjne czeki z nazwami typu "BANK CENTRALNY"
    - wykorzystywanie bazy danych osobowych (nigdy nigdzie nie wyrazalam
    zgody na umieszczenie mnie w takiej bazie - a oni pisza ze maja moje dane
    "zostaly im udostepnione") poza tym posiadam w ich bazie numer:
    FB3D6901-04739817240605
    - proba wyludzenia. (wyludzenie znaczkow pocztowych, oplaty i danych
    osobowych w zamian za jakas obietnice).
    - proba oszustwa (sugerowanie ze pieniazki dostaje kazdy, a czasem
    poslugiwanie sie slowem "zwyciezca")

    Czekam na odpowiedzi z niecierpliwoscia :)

    <<<Tresc przesylki >>>
    <<str.1>>
    W jaki sposob wystapic o wysylke Potwierdzonego Czeku Bankowego na
    34.250,00zł na Twój adres:
    1. Dokładnie wypełnij Tutuł Wystąpienia widniejący na odwocie.
    2. Możesz skorzystać z obsługi priorytetowej Twoich dokumentów.
    3. Nie pozostaje Ci nic innego jak tylko odesłać wszystko pod wskazany adres
    i w danym wypadku, czek jest Twój.
    --------
    Dla zachowania wszelkich środków bezpieczeństwa, zawsze radzimy naszym
    zwycięzcom zrealizowanie czeku NATYCHMIAST PO JEGO OTRZYMANIU. Jest to
    najlepszy sposób, aby jak najszybciej z niego skorzystać: nie zapomnij o
    tym!
    --------
    Co zrobić jeśli czek dotarł już do Ciebie
    W takim przypadku poinformuj nas o tym. Oczywiście możesz także natychmiast
    zainkasować otrzymany czek. Bardzo ważne przypomnienie: Jeżeli do tej pory
    zatwierdzony czek bankowy do Ciebie nie dotarł, to postępuj zgodnie ze
    wskazówkami i natychmiast odeślij Twój Tytuł Wystąpienia. Jeszcze nie jest
    za późno!
    --------
    W firmie Alladyn Notariusz czuwa nd należytym przyznaniem wygranych. W
    naszej firmie robimy wszystko, aby zasłużyć na zaufanie naszych klientów.
    Oto dlaczego każde przekazanie wysokiej wygranej kontrolowane jest przez
    Notariusza. To on osobiście sprawdza czy wygrana została wysłana należytemu
    zwyciezcy. Dla Ciebie jest to najlepszy dowód, że wszystkie wygrane są
    przekazywane bez najmniejszego wyjątku.
    <<<str. 2>>>
    TYTUŁ WYSTĄPIENIA
    W tym celu postępuję zgodnie z poniższymi wskazówkami:
    1. TAK, odsyłam mój TYTUŁ WYSTĄPIENIA wraz z 10 znaczkami po 1,20zł w
    załączonej kopercie zwrotnej w ciągu 10 dni*.
    2. TAK, aby przyspieszyć wysyłkę mojej wygranej chcę skorzystać z
    priorytetowej obsługi moich dokumentów, w tym celu dołączam dodatkowo 5
    znaczków pocztowych po 1,20zł.
    3. TAK, przy odbiorze mojej wygranej, która zostanie dostarczona
    bezpośrednio na mój adres, przez pracownika Poczty Polskiej, zabezpieczoną
    przesyłką poleconą, ureguluję zryczałtowaną opłatę w wysokości 74,90zł
    tytułem kosztów manipulacyjnych i zarządzania finansowego.
    Data urodzenia*:....... Data wysyłki mojej odpowiedzi: ..... Podpis:

    BARDZO DROBNYM DRUKIEM:
    Ja nizej podpisany wyrazam zgode na przetwarzanie moich danych przez firmęA\
    Alladyn sp.z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Mińskiej 25 lok. 606
    (wpisaną pod numerem KRS 110376 w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy-XX
    Wydział Gospodarczy) w celach marketingowych oraz na udostępnianie ich
    osobom trzecim, na czas nieograniczony, zgodnie z ustawą o ochronie danych
    osobowych z dnia .... . Dane przekazuję dobrowolnie oraz potwierdzam, że
    zostałem poinformowany o prawie do ich wglądu, poprawiania i kontroli.
    Państwa dane zostały udostępnione przez firmę LIFO LTD, 25 Aphrodite Street
    Consulco House, 2nd Floor, Office 204 Nicosia. Sugerujemy zapoznanie się z
    regulaminem 15022 dostępnym pod numerem telefonu 0701974405 (Legion opłata
    za całe połączenie 8,12zł + VAT) lub listownie po skierowaniu zwykłej prośby
    na adres Alladyn sp. z o.o,.skr. pocz.171, 00-950 Warszawa 1.

    [brak wytłumaczenia do gwiazdek]

    <<<str.3 >>>

    Drogi Kliencie,
    Oprocz przypadku bledu naszego glownego ksiegowego, czek na 34.250,00zł
    jeszcze nie został przez Ciebie zainkasowany.
    Jeśli do tej pory nie otrzymałeś od nas kwoty w wysokości 34.250,00zł,
    proszę, żebyś bezzwłocznie wystąpił o czek, o którym mowa... jest to Twoja
    ostatnia szansa na jego otrzymanie!
    Z ogromną przyjemnością jak najszybciej wyślemy Ci ten czek, jak tylko
    otrzymamy Twoj zwycieski Tytuł Wystąpienia. Wyobrazam sobie, ze z
    niecierpliwoscia oczekujesz na te kwote.
    Zapewniam Cie ze nie ma tu zadnego haczyka. Wysylka czeku do jego odbiorcy
    jest gwarantowana w 100%.
    W rzeczywistosci, w takich przypadkach, przekazanie czeku nastepuje pod
    oficjalna kontrola. Nie ma więc żadnych możliwych wątpliwości przy
    identyfikowaniu zwycięzcy.

    nieistotne bla bla bla...

    <<< str. 4 >>>

    OFICJALNA GWARANCJA WYSYLKI dla ........ DO ZACHOWANIA

    Firma Alladyn oficjalnie zobowiązuje sie przekazac czek na 34.250,00zł pod
    kontrolą notariusza. To notariusz osobiscie bedzie czuwal nad wlasciwym
    przekazaniem czeku zwyciezcy na jego adres. A to wszystko na koszt firmy
    Alladyn.

    Niniejsza gwarancja jest zobowaiązaniem formalnym i ostatecznym dla
    wszystkich. Przypominamy, ze od kwoty 34.250,00zł podatek uiści firma
    Alladyn Nie ma wiec żadnego powodu odmówienia jej przyjęcia.

    BEZ ZADNYCH POZNIEJSZYCH ZOBOWIAZAN DLA ZWYCIEZCY.

  • 2. Data: 2003-04-07 18:24:10
    Temat: Re: zdenerwowali mnie...
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    nawet
    > poda mi jakis paragraf.... Byc moze uda sie im choc troche uprzykrzyc
    Jeżeli coś znajdziesz to daj znać. mnie też bardzo wk... takie listy.
    Też to dostałem
    PawełJ

  • 3. Data: 2003-04-07 18:28:12
    Od: "Filip Kafar" <U...@w...pl>

    | Jeżeli coś znajdziesz to daj znać. mnie też bardzo wk... takie listy.
    | Też to dostałem

    Ja tez to dostaje ;)

    pzdr
    Kaf

  • 4. Data: 2003-04-07 18:33:08
    Temat: Re: zdenerwowali mnie...ALLADYN
    Od: "e-RaGl" <e...@O...pl>

    Witam,
    Użytkownik "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > <<<Tresc przesylki >>>
    > W firmie Alladyn Notariusz czuwa nd należytym przyznaniem wygranych. (...)

    ALLADYN !!! Mój tato to dostaje ostatnio z częstotliwością raz na tydzień.
    Jak na razie wysłałem do nich list polecony z potwierdzeniem odbioru z
    prośbą
    o zaprzestanie przetwarzania danych taty (chociaż nie wiadomo skąd je mają,
    im tato zgody nie wyrażał, ale być może ktoś im przekazał).
    Mam nadzieję, że to odbiorą i będę miał na piśmie, że dostali ode mnie taką
    prośbę.
    Jeżeli się do niej nie zastosują to opiszę sprawę GIODO (można mailem
    http://www.giodo.gov.pl/ ). Tylko już dostrzegam problem, bo przesyłki od
    nich
    nie mają żadnej daty, opłata pocztowa jest realizowana na podstawie umowy,
    więc nie ma pieczątki z datą na znaczku. Myślę, że poproszę listonosza, żeby
    wpisał datę
    doręczenia i podpisał się obok.
    Moja koncepcja ogranicza się więc do sądzenia z nimi tylko w przypadku nie
    zaprzestania
    przetwarzania moich danych.
    Ale czy można ich zasądzić za samo nadsyłanie niechcianej korespondencji?
    Oczywiście
    nie mam zamiaru sprawdzać ich nierzetelności i wysylać im tych naście
    znaczków,
    żeby przekonać się że nie dostanę 34 tys 250 zł.
    A Wy co doradzicie?
    Pozdrawiam,
    Rafał.

  • 5. Data: 2003-04-07 18:35:21
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > osobowych w zamian za jakas obietnice).
    > - proba oszustwa (sugerowanie ze pieniazki dostaje kazdy, a czasem

    Co to tego, ze takie przesylki sa denerwujace i zastanawia bardzo, skad oni
    biora adresy ludzi, do ktorych je kieruja, to sie z Toba zgodze.
    Ale niektore Twoje zarzuty sa w ogole nieuzasadnione:
    1) "czek bankowy" to nie jakas zastrzezona nazwa, ktorej nie wolno byloby
    tutaj uzywac. To po prostu nazwa jednego z mozliwych srodkow platnosci.
    Zastrzezone dla bankow jest tylko wystawianie takich czakow i dopoki ktos
    inny tego nie robi i nie nazywa swoich "papierow wartosciowych" czakami
    bankowymi, to nie jest to zadne uchybienie.
    2) slowo "notariusz" samo w sobie rowniez nie jest chronione w taki sposob,
    ze nie wolno go nigdzie wymieniac. Zastrzezone dla osob posiadajacych
    odpowiednie uprawnienia jest tylko uzywanie tej nazwy odnosnie dokonywania
    okreslonych czynnosci zastrzezonych wlasnie dla notariuszy. Samo wymienienie
    tu w tresci tego slowa w kontekscie, ze notariusz bedzie czuwal nad czyms
    tam nie jest zabronione (bo niewykluczone, ze naprawde czuwa notariusz).
    Pisanie tutaj tego slowa z duzej litery to nic innego jak blad
    ortograficzny - w kontekscie prawnym jest to bez znaczenia.

    Odnosnie danych osobowych, to faktycznie prawdopodobne jest, ze firma weszla
    w ich posiadanie bezprawnie. Ale tak byc rowniez nie musi, bo przed wejsciem
    w zycie ustawy o ochronie danych osobowych firmy oficjalnie sprzedawaly
    sobie bazy danych i w ten sposob trafialy dane z jednej firmy do nastepnej i
    bylo to dozwolone. Zreszta podali nawet od kogo kupili dane. Na ile legelne
    jest wykorzystywanie tak zdobytych danych dzisiaj - nie wiem. Mozliwe, ze
    teraz musza uzyskac Twoja zgode dla dalszego przetwarzania tych danych i
    dlatego wysylaja takie bzdurne lisciki, aby tylko zachecic do podpisania
    zgody.
    Wyludzenie i oszustwo - bardzo prawdopodobne, ze tak. Tak wiekszosc takich
    przypadkow w rzeczywistosci sie konczy przynajmniej. Niby jakis adres podali
    i nawet numer KRS. Ale to na pewno lipa i wiekszosci takich oszustow nikt z
    ich dzialalnosci nie rozliczy.

    --
    pozdr
    Przemek

  • 6. Data: 2003-04-08 01:54:59
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b6sg5c$nsc$1@news.onet.pl>, e-RaGl wrote:
> [...]
    > prośbę.
    > Jeżeli się do niej nie zastosują to opiszę sprawę GIODO (można mailem

    A ja mam inne wątpliwości w trochę szerszym kontekscie - tak jak czytam tą
    listę, to większość osób radzi aby posłać najpierw żądanie usuniecia
    danych etc, a dopiero potem jak się nie zastosują to do GIODO. Czy to jest
    konieczne i czy to właściwa praktyka? Takie firmy chyba dokładnie na to
    liczą i dzięki takiemu podejściu prowadzą nadal bezkarnie swoją
    działalność - odpada im odsetek osób zorientowanych, większość ich
    ignoruje, część daje się złapać. Inaczej mówiąc: Jakie są przeciwskazania
    aby od razu powiadamiać GIODO (o ile rzecz jasna mamy pewność że zgody nie
    wyrażaliśmy)?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2003-04-08 06:54:31
    Od: "Jendrek" <a...@h...krakow.pl>

    Zadzwonila do mnie pani z ambasady X /Afryka/ i powiedziala ze mam spadek
    360 tys $, tylko na kancelarie adwokacka musze wplacic 500, zeby to
    przeprowadzili.
    A ona ze potrzebne upowaznienie notarialne.To ja zeby przyslali 100 na
    notariusza, a potem z tej kwoty potraca 500. Aha i zebym nie zapomnial: za
    to ze pani byla tak uprzejma i zadzwonila, prosze sobie potracic 2 ty.$,
    reszte przeslac na moje konto, ktore niniejszym podaje. To ona odlozyla
    sluchawke. Pewnie za duzo dalem i zaniemowila. Pzdr. Andrzej

  • 8. Data: 2003-04-08 08:35:31
    Od: t...@w...pdi.net

    "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl> wrote:
> [...]

    > Poswiece sie i przepisze - moze ktos sie poswieci i przeczyta, a moze nawet
    > poda mi jakis paragraf.... Byc moze uda sie im choc troche uprzykrzyc

    Alez jestem pewien, ze od strony prawnej ci oszusci zabezpieczyli sie
    wystarczajaco. Mozna im zrobic dokladnie to co oszustom od dialerkow, od
    argentynskich kredytow oferowanych jako zwykle, od falszywych posrednikow
    pracy czy od falszywych agencji mieszkaniowych. Na razie na pasozytow
    zerujacych na ludzkiej naiwnosci, niewiedzy etc. nie ma chyba sposobu :-(

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 9. Data: 2003-04-08 10:09:01
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > pracy czy od falszywych agencji mieszkaniowych. Na razie na pasozytow
    > zerujacych na ludzkiej naiwnosci, niewiedzy etc. nie ma chyba sposobu :-(

    Oszuści zawsze będą i nie da się przewidzieć ich wszystkich działań.
    Jedyny bardzo skuteczny sposób ochrony przed oszustami to używanie mózgu.
    Trudno jest mi na przykład zrozumieć tryb myślenia ludzi, którzy idą po kredyt a
    zamiast tego to oni
    wpłacają co miesiąc do "banku".

    mer

  • 10. Data: 2003-04-08 19:09:27
    Od: t...@w...pdi.net

    mer <b...@i...pl> wrote:

> [...]
    > Trudno jest mi na przykład zrozumieć tryb myślenia ludzi, którzy idą po kredyt a

    Najpierw przedstawiciel firmy oszukuje klienta, ze dostanie kredyt. Klient
    podpisuje umowe ktorej zawilosci oszust przedstawiciel tlumaczy wiadomo w
    jaki sposob. Ufni ludzie daja sie nabierac jak dzieci. Do placenia rat
    (zamiast ich otrzymywania) dochodzi pozniej o ile klient nie machnie reka na
    pieniadze jakie wplacil na poczatku. To mi sie wlasnie nie podoba, ze
    podstepnie wykorzystuje sie niedostateczna wiedze prawnicza, niedostateczna
    uwage (oslabiona na przyklad stresem), niedostateczna roztropnosc. Cokolwiek
    - byle wyludzic kase. Oczywiscie owa niedostatecznosc dotyczy danego wypadku
    - tak jak ofiara rozboju nie byla dostatecznie roztropna zeby nie lazic noca
    po ciemnych ulicach. Ale rozboje prawo sciga :-)

    > mer

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)