    From: t...@w...pdi.net
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zdenerwowali mnie...
    Date: Tue, 8 Apr 2003 19:09:27 +0000 (UTC)

    mer <b...@i...pl> wrote:

    > Oszuści zawsze będą i nie da się przewidzieć ich wszystkich działań.
    > Jedyny bardzo skuteczny sposób ochrony przed oszustami to używanie mózgu.
    > Trudno jest mi na przykład zrozumieć tryb myślenia ludzi, którzy idą po kredyt a
    zamiast tego to oni
    > wpłacają co miesiąc do "banku".

    Najpierw przedstawiciel firmy oszukuje klienta, ze dostanie kredyt. Klient
    podpisuje umowe ktorej zawilosci oszust przedstawiciel tlumaczy wiadomo w
    jaki sposob. Ufni ludzie daja sie nabierac jak dzieci. Do placenia rat
    (zamiast ich otrzymywania) dochodzi pozniej o ile klient nie machnie reka na
    pieniadze jakie wplacil na poczatku. To mi sie wlasnie nie podoba, ze
    podstepnie wykorzystuje sie niedostateczna wiedze prawnicza, niedostateczna
    uwage (oslabiona na przyklad stresem), niedostateczna roztropnosc. Cokolwiek
    - byle wyludzic kase. Oczywiscie owa niedostatecznosc dotyczy danego wypadku
    - tak jak ofiara rozboju nie byla dostatecznie roztropna zeby nie lazic noca
    po ciemnych ulicach. Ale rozboje prawo sciga :-)

    > mer

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)