  • 21. Data: 2015-12-10 09:13:15
    Temat: Re: zawiadczenie z parafii
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:
> [...]
    -o-byciu-praktykujacym-katolikiem,601459.html
    -chce-wiedziec-czy-jest-praktykujaca-katoliczka

    > Ależ właśnie wyklucza. Strona nie musi przedstawiać. Rygor pominięcia
    > (dość niejasny, nie znając sprawy) oznacza, że jak zaświadczenie nie
    > zostanie przedstawione, to dowód nie zostanie przeprowadzony. Jak
    > rozumiem - o to może chodzić stronie (może nie chcieć przedstawiać
    > takiego dowodu).
    > [...]

    To opieprzysz TVN24? Jestem przyzwyczajony że dziennikarze jak to nie prawnicy
    "trochę" przekręcają. Ty sugerujesz "możliwość" przekręcenia znacznie więcej
    niż o "trochę", możliwość przekręcenia które IMHO całkiem łatwo można by uznać
    za znieważenie/szkalowanie wysokiego sądu.

    --
    A. Filip
    Wiele jest prac, których nie możesz wykonać, dopóki się nie odważysz, lecz

  • 22. Data: 2015-12-10 10:12:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Big Jack" napisał w wiadomości grup
    > On Wed, 9 Dec 2015 13:36:37 +0100, Liwiusz

    >Dziwne, ja widze cały (chyba) tekst. W nim baner "Artykuł otwarty w
    >ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej"

    Tak dziala wyborcza - mozna wykupic prenumerate, mozna nie czytac -
    wtedy z rzadka pozwoli na przeczytanie kilku w calosci, mozna skasowac
    cookies i zmienic adres IP, mozna wpisac tytul do googla i otworzyc
    przez znaleziony link.

    Mozna tez poszukac w innym zrodle.

    J.

  • 23. Data: 2015-12-10 10:26:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-09 o 13:11, J.F. pisze:
> [...]
    dowa-batalia-o-opieke-nad-dzieckiem-pytanie-o-wyznan
    ie.html

    >Czytając twoje posty dochodzę do wniosku, że masz manię zadawania
    >różnego rodzaju "pytań" od czapy.

    Pytajace o podstawy ustroju :-)

    >No bo właśnie - co na to konstytucja i ustawa o ochronie danych?
    >Pewnie
    >nic. Przynajmniej do czasu, kiedy nie dowiemy się *po co* takie
    >zaświadczenie jest potrzebne, bo mogę sobie wyobrazić sytuację, kiedy
    >byłoby potrzebne.

    Zwolnienie koscielnego przez proboszcza, czy wykladowcy na KUL ?
    Nawet na udostepnionym fragmencie widac ze chodzi o opieke nad
    dzieckiem.

    Konstytucja gwarantuje jednak swobode wyznawania religii. Nie dajac
    wyjatku koscielnym ani KUL :-)

    A co powiesz na taki zapis
    2. Władze publiczne w Rzeczypospolitej Polskiej zachowują bezstronność
    w sprawach przekonań religijnych, światopoglądowych i filozoficznych,
    zapewniając swobodę ich wyrażania w życiu publicznym.

    Skoro sad ma byc bezstronny, to po co mu zaswiadczenie ?

    Albo taki

    7. Nikt nie może być obowiązany przez organy władzy publicznej do
    ujawnienia swojego światopoglądu, przekonań religijnych lub wyznania.

    Na razie ciagle jeszcze obowiazujace.

    Sedzia do dyscyplinarki ?

    J.

  • 24. Data: 2015-12-10 10:45:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-10 o 10:26, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > 7. Nikt nie może być obowiązany przez organy władzy publicznej do
    > ujawnienia swojego światopoglądu, przekonań religijnych lub wyznania.

    Tak jak wspomniałem - głupio jest wypowiadać się o sprawie, nie znając
    jej, albo znając ją tylko z "tvn".

    Jeśli nie wiadomo jaki był cel żądania zaświadczenia, to nie ma co robić
    naiwnych domysłów. Może ta strona chciała argumentować, że jest
    bogobojną katoliczką, i sąd po prostu dał jej taką możliwość wykazania
    tego czymś więcej niż tylko swoimi twierdzeniami?

    Może spór się toczy o to, czy dziecko-katolik ma być wychowywane w
    rodzinie katolickiej, czy żydowskiej?

    Bezstronność nie oznacza przemilczania.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2015-12-10 10:57:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >wykazania
    >tego czymś więcej niż tylko swoimi twierdzeniami?

    A w swietle powyzszego ?

    >Może spór się toczy o to, czy dziecko-katolik ma być wychowywane w
    >rodzinie katolickiej, czy żydowskiej?

    A konstytucje ty czytal ?
    Sa i na to zapisy.

    J.

  • 26. Data: 2015-12-10 11:02:18
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Wed, 9 Dec 2015 13:11:46 +0100, w <56681a87$0$645$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > A co na to konstytucja i ew ustawa o ochronie danych osobowych ?

    Taki mamy teraz klimat :)

  • 27. Data: 2015-12-10 11:08:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-10 o 10:57, J.F. pisze:

    > A w swietle powyzszego ?

    W świetle czego? Czy ktoś tu zobowiązał kogoś do czegoś?

    > A konstytucje ty czytal ?
    > Sa i na to zapisy.

    Być może inaczej rozumiemy konstytucję. Wychowanie dziecka zgodnie z
    jego aktualnym światopoglądem jak najbardziej powinno mieć wpływ na
    postanowienie/wyrok.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2015-12-10 17:15:31
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2015-12-09 o 18:02, ąćęłńóśźż pisze:
    > Pamietam sprawę rozwodową, w której mąż (ojciec dzieci) zarzucał małżonce (matce
    dzieci), i bardzo trwał przy tym zarzucie, wpajanie dzieciom przez matkę
    "kreacjonizmu".

    I co w tym dziwnego? Wpajanie kreacjonizmu to kwestia dla psychiatry, a
    nie zaświadczenia od proboszcza. I zależnie od sposobu tego wpajania -
    być może również dla prokuratora.

    > A tak swoją drogą to sprawa - zapewne ta krakowska - zwykle wyłączona jest z
    jawności, i wyraźnie widać, że ktoś jak piesek poleciał do wybiórczej gadzinówki
    pochwalić się "zdobyczą" ze słowem "katolicki".

    I słusznie. Głupotę trzeba piętnować. Szczególnie wtedy, gdy dotyczy
    osób, które decydują o czyimś życiu.

    > IMHO można wszcząć postępowanie o naruszenie niejawności postępowania.

    A było takie naruszenie?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 29. Data: 2015-12-10 22:43:46
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-12-09 o 19:49, A. Filip pisze:

    -o-byciu-praktykujacym-katolikiem,601459.html

    > Ty widać masz leniwego proboszcza ;-)

    Widać mieszkasz na prowincji i/lub w małej parafii.
    Ksiądz nie ma obowiązku sprawdzać i wiedzieć czy owieczka
    regularnie uczęszcza na nabożeństwa ale ma w "notatkach"
    wysokość i regularność datków na kościół zbieranych "po
    kolędzie". Tylko czy jest to podstawa do wydania zaświadczenia
    o "praktykowaniu" ?

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2015-12-11 10:42:58
    Temat: Re: zawiadczenie z parafii [link bez limitów]
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Wed, 09 Dec 2015 17:36:10 +0100, w <a...@w...eu>, "A. Filip"
    <a...@b...pl> napisał(-a):

    > Ani jego klientka, ani ojciec 5-latki, z którym kobieta walczy o prawo

    Po obejrzeniu materiału w TV stwierdzam co następuje:
    1) adwokat po otrzymaniu pisma poleciał od razu do TV coby odpowiednio
    nagłośnić sprawę, strzelam że w celu zmiany sędziego/referendarza -- w sumie mu
    się to chwali, za to ma płacone, jeżeli widział że sędzia nie jest przychylnie
    nastawiona, to lepiej zmienić.
    2) coś tam było na sprawie o sprawach religijnych, chyba sędzie wybrała
    "oryginalny" sposób na sprawdzenie prawdomówności matki
    3) sędzia i tak jest dosyć "oryginalna", co potwierdza powoływanie się na prawa
    Murphy'ego :)