  • 11. Data: 2015-12-09 17:36:10
    Temat: Re: zawiadczenie z parafii [link bez limitów]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,19315559,sa
    dowa-batalia-o-opieke-nad-dzieckiem-pytanie-o-wyznan
    ie.html

    > "Myślenicki sąd zażądał od adwokata, by jego klientka w sprawie
    > rodzinnej przedstawiła zaświadczenie z parafii, że
    > jest... praktykującą katoliczką. Prawnicy są zdumieni"
    >
    > A co na to konstytucja i ew ustawa o ochronie danych osobowych ?
    >
    > J.

    http://www.tvn24.pl/krakow,50/sad-zada-zaswiadczenia
    -o-byciu-praktykujacym-katolikiem,601459.html

    --
    A. Filip
    Dobre słowo jest lepsze od dobrego pieroga. (Przysłowie rosyjskie)

  • 12. Data: 2015-12-09 18:02:10
    Temat: Re: zawiadczenie z parafii
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Pamietam sprawę rozwodową, w której mąż (ojciec dzieci) zarzucał małżonce (matce
    dzieci), i bardzo trwał przy tym zarzucie, wpajanie dzieciom przez matkę
    "kreacjonizmu".
    A tak swoją drogą to sprawa - zapewne ta krakowska - zwykle wyłączona jest z
    jawności, i wyraźnie widać, że ktoś jak piesek poleciał do wybiórczej gadzinówki
    pochwalić się "zdobyczą" ze słowem "katolicki".
    IMHO można wszcząć postępowanie o naruszenie niejawności postępowania.

    -----

  • 13. Data: 2015-12-09 18:31:13
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    dowa-batalia-o-opieke-nad-dzieckiem-pytanie-o-wyznan
    ie.html

    > A co ma Ustawa o ochronie danych osobowych do sprawy? Albo
    > Konstytucja? To już najprędzej kodeks karny - gdyby na podstawie braku
    > tego zaświadczenia sąd jakiekolwiek decyzje podjął. Normalnie sąd
    > zrobi sobie "rosyjską ruletkę"?

    To jest sprawa o opiekę nad 5 letnim dzieckiem. Ja sobie potrafię wyobrazić
    sytuację w której matka (?) mogłaby się własnymi oświadczeniami lub
    kontr-oświadczeniami wkopać w sytuację w której takie "zaświadczenie z parafii"
    miałoby sens uzasadniony tokiem postępowania/sporu. _Według prawnika mającej_
    _dostarczyć zaświadczenie z parafii_ takie "wyjątkowe powody" nie zaszły.
    Bez tego (lub czegoś także _wyjątkowego_) takie zaświadczenie może być IMHO
    dostarczane na zasadzie "sąd sugeruje ale nie zmusza" ale nawet to
    "z wątpliwościami".

    http://www.tvn24.pl/krakow,50/sad-zada-zaswiadczenia
    -o-byciu-praktykujacym-katolikiem,601459.html

    --
    A. Filip
    Nie mów, co myślisz - myśl, co mówisz. (Przysłowie polskie)

  • 14. Data: 2015-12-09 19:35:16
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-12-09 18:31, A. Filip pisze:
> [...]
    > "z wątpliwościami".
    >
    > http://www.tvn24.pl/krakow,50/sad-zada-zaswiadczenia
    -o-byciu-praktykujacym-katolikiem,601459.html

    Tylko skąd ksiądz może wiedzieć czy ktoś jest praktykującym czy
    niepraktykującym.
    Może wydać tylko wypis z chrztu czy ewentualnie ślubu.

  • 15. Data: 2015-12-09 19:49:22
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Animka <a...@t...wp.pl> pisze:
> [...]
    > niepraktykującym.
    > Może wydać tylko wypis z chrztu czy ewentualnie ślubu.

    Ty widać masz leniwego proboszcza ;-)

    --
    A. Filip
    Trzy rzeczy, o których każdy pracownik powinien zapomnieć: dom, rodzina i

  • 16. Data: 2015-12-09 20:22:21
    Od: Killer2 <f...@g...pl>

    W dniu 2015-12-09 o 13:11, J.F. pisze:
> [...]
    > katoliczką. Prawnicy są zdumieni"
    >
    > A co na to konstytucja i ew ustawa o ochronie danych osobowych ?

    kiełbasa michnika wyborcza

    jak trzeba było to był katolik

  • 17. Data: 2015-12-10 01:16:52
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Dec 2015, Robert Tomasik wrote:

    dowa-batalia-o-opieke-nad-dzieckiem-pytanie-o-wyznan
    ie.html

    > A co ma Ustawa o ochronie danych osobowych do sprawy?

    Nie mam pojęcia. Też jestem ciekaw :>

    > Albo Konstytucja?

    Chyba jednak sporo.
    Tak długo, jak długo sąd jest "organem władzy publicznej".

    http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm
    +++
    Art. 53.
    [...]
    7. Nikt nie może być obowiązany przez organy władzy publicznej
    do ujawnienia swojego światopoglądu, przekonań religijnych
    lub wyznania.
    ---

    Była jakaś "nocna zmiana" (w Konstytucji) o której nie wiem?

    > To już najprędzej kodeks karny

    Dla ww zapisu nie widzę stosownego "prawo to może być
    ograniczone w drodze ustawy" (tak jak np. w art.51.1
    będącym "zasadą ogólną" obowiązku mówienia czegokolwiek,
    ale art.53 jest przecież przepisem szczegółowym)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2015-12-10 06:47:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-10 o 01:16, G.S. pisze:
    > Nikt nie może być obowiązany

    Tutaj sąd nikogo nie zobowiązuje.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2015-12-10 07:15:37
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Tutaj sąd nikogo nie zobowiązuje.

    Na jakim źródle się opierasz?

    http://www.tvn24.pl/krakow,50/sad-zada-zaswiadczenia
    -o-byciu-praktykujacym-katolikiem,601459.html
    http://natemat.pl/164671,matka-walczy-o-dzieci-a-sad
    -chce-wiedziec-czy-jest-praktykujaca-katoliczka

    Według powyższych:
    a) sąd/sędzia zażądał tego zaświadczenia z parafii "pod rygorem pominięcia"
    Jak dla mnie wyklucza to twierdzenie "sąd nie zobowiązał".
    b) _według adwokata strony mającej dostarczyć zaświadczenie_ nie zaszły w
    trakcie rozprawy okoliczności mogące uzasadnić podobne żądanie sądu
    [adwokat sobie okoliczności nieźle+ uzasadniające podobne żądanie sądu mógł
    wyobrazić]
    c) ,,Nie jest jednak wykluczone, że sąd uchyli "rygor pominięcia"" [tvn24]
    [Na czwartek (10 grudnia?) zaplanowana jest kolejna rozprawa.]

    --
    A. Filip
    Apostoł ludzkości rzadko pości. (Przysłowie polskie)

  • 20. Data: 2015-12-10 07:40:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-10 o 07:15, A. Filip pisze:

> [...]
    > a) sąd/sędzia zażądał tego zaświadczenia z parafii "pod rygorem pominięcia"
    > Jak dla mnie wyklucza to twierdzenie "sąd nie zobowiązał".

    Ależ właśnie wyklucza. Strona nie musi przedstawiać. Rygor pominięcia
    (dość niejasny, nie znając sprawy) oznacza, że jak zaświadczenie nie
    zostanie przedstawione, to dowód nie zostanie przeprowadzony. Jak
    rozumiem - o to może chodzić stronie (może nie chcieć przedstawiać
    takiego dowodu).

> [...]
    > trakcie rozprawy okoliczności mogące uzasadnić podobne żądanie sądu
    > [adwokat sobie okoliczności nieźle+ uzasadniające podobne żądanie sądu mógł

    Skoro nie zaszły, to nie przedstawia, i temat zostanie "pominięty",
    skoro jest nieistotny.

    > c) ,,Nie jest jednak wykluczone, że sąd uchyli "rygor pominięcia"" [tvn24]
    > [Na czwartek (10 grudnia?) zaplanowana jest kolejna rozprawa.]

    A tutaj to już nie ma czego komentować.

    --
    Liwiusz