  • 1. Data: 2015-12-07 23:55:41
    Temat: (cross) Zachowek, mem i czego nie wiem?
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    Przeglądając memy pod adresem poprzednio i aktualnie miłościwie
    nam panujących, napotkałem taki:
    http://demotywatory.pl/4583776/Wyscig-do-Trybunalu

    "płać podatki i opłaty, których nie cofnął Trybunał,
    jak ZACHOWEK od spadków przedłużony przez B.Komorowskiego
    na całe lata"

    Przeoczyłem jakąś akcję cywilnoprawną lub podatkową w sprawie
    zachowków? AFAIR Sejm coś tam mieszał w okolicy, ale nie kojarzyłem
    że było "i czasopisma".

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2015-12-08 08:35:15
    Temat: Re: (cross) Zachowek, mem i czego nie wiem?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Zachowkobierca miał jakiś ograniczony czas na ubieganie się o zachowek, i zrobili mu
    dłuższego?

    -----

  • 3. Data: 2015-12-08 10:20:38
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 07.12.2015 23:55, G.S. pisze:
    > Przeglądając memy pod adresem poprzednio i aktualnie miłościwie
    > nam panujących, napotkałem taki:
    > http://demotywatory.pl/4583776/Wyscig-do-Trybunalu

    Wiesz Kuba, ja ciebie nie rozumiem. Taki duży człowiek a taki głupi.

    Przecież w takich memach chodzi wyłącznie i jedynie po to, żeby:
    1. Dopierdolić 'złodziejom z peło';
    2. Do reszty skompromitować ideę Trybunału Konstytucyjnego jako takiego.

    Nie ma absolutnie żadnego sensu próbować doszukiwać się merytorycznej
    podstawy tych bredni.

    MJ

  • 4. Data: 2015-12-09 15:21:40
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 07.12.2015 o 23:55, G.S. pisze:

    > Przeoczyłem jakąś akcję cywilnoprawną lub podatkową w sprawie
    > zachowków? AFAIR Sejm coś tam mieszał w okolicy, ale nie kojarzyłem
    > że było "i czasopisma".
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    To zachowek według kogoś jest podatkiem lub opłatą?
    Czy chodzi raczej o podatek po otrzymaniu zachowka?
    Bo od spadku teraz nie ma. Czy jest od zachowka?

  • 5. Data: 2015-12-09 15:33:12
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dobre pytanie, bo to się zmieniało (także w wyniku orzecznictwa).

    -----

  • 6. Data: 2015-12-09 23:47:35
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Dec 2015, t-1 wrote:

    > Czy chodzi raczej o podatek po otrzymaniu zachowka?
    > Bo od spadku teraz nie ma. Czy jest od zachowka?

    Z grubsza o to pytałem.
    Pułapki w stylu "od pieniędzy podatku nie ma, od
    pieniędzy na koncie podatku nie ma, od pieniędzy na
    lokacie podatek jest" są niestety ulubioną metodą
    działania naszych prawodawców, więc i podatek od
    zachowku jakoś szczególnie by się nie wyróżniał.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2015-12-10 08:48:59
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    OIDP mogło byc jakieś orzeczenie... TK ;-)

    -----

  • 8. Data: 2015-12-11 18:49:57
    Od: <7...@6...184957.invalid> (Tom N)

    G.S. w

    > od pieniędzy na lokacie podatek jest

    Niezwiązanym z DG?

    CROSS: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    FUT: pl.soc.prawo.podatki
    --
    'Tom N'