  • 31. Data: 2015-12-11 12:28:15
    Temat: Re: zawiadczenie z parafii [link bez limitów]
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Gdzie link?

    -----
    > Po obejrzeniu materiału w TV

  • 32. Data: 2015-12-11 15:29:07
    Temat: Re: zawiadczenie z parafii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:n4crmq$q1b$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2015-12-09 o 19:49, A. Filip pisze:
    >>> http://www.tvn24.pl/krakow,50/sad-zada-zaswiadczenia
    -o-byciu-praktykujacym-katolikiem,601459.html
    > Ty widać masz leniwego proboszcza ;-)
    >Widać mieszkasz na prowincji i/lub w małej parafii.
    >Ksiądz nie ma obowiązku sprawdzać i wiedzieć czy owieczka
    >regularnie uczęszcza na nabożeństwa ale ma w "notatkach"
    >wysokość i regularność datków na kościół zbieranych "po
    >kolędzie". Tylko czy jest to podstawa do wydania zaświadczenia
    >o "praktykowaniu" ?

    Jest, skoro nie przyjmuje ksiedza po koledzie.

    A w malej parafii ... znajomi w weekend nie maja czasu, bo sprzataja
    kosciol.
    Jest lista parafian, grafik sprzatan ...

    J.

  • 33. Data: 2015-12-11 15:34:09
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-12-09 o 14:20, Marek pisze:

    > No i podaje link, który nie zawiera pełnego tekstu a urywa się na:
    > " Jego klientka wystąpiła do sądu o uregulowanie kontaktów..."

    Tak mam na Firefoksie na komórce. Na Operze tekst zwykle jest w całości.
    FF z AdBlockiem - może to ma znaczenie.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2015-12-11 18:53:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-12-11 o 15:29, J.F. pisze:

    -o-byciu-praktykujacym-katolikiem,601459.html

    > Jest, skoro nie przyjmuje ksiedza po koledzie.

    Z tego co uczyli na religii "praktykujący" odnosi się
    do uczęszczania na nabożeństwa a nie tylko do przyjmowania
    księdza w domu. Coś się od tamtych czasów zmieniło ?
    No i całkiem się jak ktoś księdza w domu "przyjmuje"
    ale na nabożeństwa jednak nie przychodzi co zgrabnie pomijasz.

    > A w malej parafii ... znajomi w weekend nie maja czasu, bo sprzataja
    > kosciol.
    > Jest lista parafian, grafik sprzatan ...

    I w niedzielę nie ma nabożeństw bo twoi znajomi akurat kościół
    sprzątają. :-)
    Przez myśl nie przeszło że nie chcą na ciebie czas w weekend tracić ?

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2015-12-12 10:54:06
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > 2. Władze publiczne w Rzeczypospolitej Polskiej zachowują bezstronność w
    > sprawach przekonań religijnych, światopoglądowych i filozoficznych,
    > zapewniając swobodę ich wyrażania w życiu publicznym.
    > Skoro sad ma byc bezstronny, to po co mu zaswiadczenie ?

    patrz nizej

    > 7. Nikt nie może być obowiązany przez organy władzy publicznej do ujawnienia
    > swojego światopoglądu, przekonań religijnych lub wyznania.
    > Na razie ciagle jeszcze obowiazujace.
    > Sedzia do dyscyplinarki ?

    ale wspomniana matka juz swoje przekonania religijne podobno ujawnila
    sama a sad zaproponowal ze jezeli ma z jakiejs przyczyny wziac je pod
    uwage to 'potrzebuje' papier ze one faktycznie istnieja i maja wplyw
    na sprawe

    bo co do zasady mozna wyobrazic sobie sytuacje w ktorej takie a nie
    inne przekonania religijne maja wplyw na jakas sprawe (chociazby np.
    transfuzje) a osoba staje sie wyznawca tego czy innego kosciola tylko
    na czas rozprawy

    --
    http://db.org.pl/

  • 36. Data: 2015-12-15 23:41:59
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Dec 2015, m4rkiz wrote:

> [...]
    > sama a sad zaproponowal ze jezeli ma z jakiejs przyczyny wziac je pod
    > uwage to 'potrzebuje' papier ze one faktycznie istnieja i maja wplyw

    Ale to mają być przekonania danej osoby, sędziego, księdza
    czy jeszcze kogo innego?
    Bo przy literalnym zapisie iż danej *osoby*, to kapłan może
    ewentualnie stwierdzić "ja cię wyklinam i do kościoła nie
    wpuszczę", ale nie skutkuje to uznaniem że przekonanie *tej
    osoby* staje się nieważne.
    IMO, z braku (w Konstytucji) zapisu "potwierdzonych przez
    organy religijne lub widzimisię sędziego", czyjeś przekonanie
    że jest muzułmaninem, katolikiem czy buddystą pozostaje *jego*
    przekonaniem.

    Żeby daleko nie szukać, wg pojawiających się opisów "polscy
    muzułmanie" (np. dawni jeńcy tatarscy od stuleci mieszkający
    w Rzeczpospolitej) są przez sporą część "prawdziwie muzułmańskich
    muzułmanów" uznani za wyklętych, tak jak nie przymierzając
    co poniektórzy arcybiskupi przez papieży.
    IMO, w świetle kryterium "osoby której to dotyczy", Lefebree
    (czy jak się go pisze, bo nie pamiętam) "uznaje się za
    katolika", prawdaż?
    Przecież III/IV RP chyba nie przypisuje sobie roli Trybunału
    Konstytucyjnego tego czy innego kościoła, orzekającego kto
    z biskupów ma rację? Ani czy "szary wyznawca" ma zdanie mniej
    ważne niż arcybiskup? (wszak to chrześcjanie wyznają ni mniej
    ni więcej, a to, że nieuznawany przez kapłanów człowiek
    miał "słuszniejszą rację" niż kapłani - a jak wyżej, zakładam
    że państwo nie przypisuje sobie prawa do rozstrzygania
    owej słuszności, bo musiałoby odmówić "słuszności religijnej"
    albo żydów albo chrześcian).
    "Literalnej racji" dowodzi również uznawanie (w różnych
    miejscach świata, w których istnieje pojęcie "wolności religijnej",
    państwa muzułmańskie są poza zakresem) "kościoła Spaghetti"
    czy jak mu tam.

> [...]
    > inne przekonania religijne maja wplyw na jakas sprawe (chociazby np.
    > transfuzje) a osoba staje sie wyznawca tego czy innego kosciola tylko

    Tak właśnie, jak napisałeś.
    W świetle istniejącej litery prawa IMO jest to prawo dane obywatelowi.
    Taka czy inna deklaracja nie powinna mieć wpływu na *zakres jego
    praw*!

    Z przezorności, nim mnie Liwiusz zaatakuje: tak, sąd może pytać
    *dziecko*, czy uważa że matka jest "właściwą katoliczką" (o ile
    uzna, że opinia dziecka o byciu katolikiem jest wiążąca).
    Jeśli to ma być "zdanie dziecka", to jak wyżej.

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2015-12-16 16:44:38
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nigdy nie pyta.

    -----

  • 38. Data: 2015-12-16 16:46:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-12-15 o 23:41, G.S. pisze:

    > Ale to mają być przekonania danej osoby, sędziego, księdza
    > czy jeszcze kogo innego?

    Co więcej zwracam uwagę, że Sąd próbuje weryfikować przeświadczenie
    Kowalskiej o swojej wierze poprzez przyjecie oświadczenia od osoby
    trzeciej. Z logicznego punktu widzenia jeszcze rozumiałbym, gdyby żądano
    zaświadczenia o uczestnictwie w nabożeństwach, to jeszcze bym rozumiał.

  • 39. Data: 2015-12-16 17:33:29
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Dec 2015, ąćęłńóśźż wrote:

    > Nigdy nie pyta.
    >

    > -----

    Nie wiem, nie byłem i nie znam opinii nikogo kto był na
    *wszystkich* procesach (inaczej trudno stwierdzić że "nigdy"),
    ale jeśli Twoje zdanie jest prawdziwe, to znaczy że teza
    Liwiusza byłaby błędna (i zdanie dziecka nie ma tu znaczenia),
    do ustalenia pozostanie jedynie czy formalnie (i nie powinno
    mieć, na mocy uznania nadrzędności równie konstytucyjnego
    prawa rodzica nad prawem obywatela którym jest dziecko)
    czy faktycznie (a tym samym sądy łamią owo "powinno"), dla
    szarego obywatela bez znaczenia (bo na wojnę musiałby
    iść do trybunałów m-narodowych).

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2015-12-16 17:53:52
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Dec 2015, Robert Tomasik wrote:

    > Co więcej zwracam uwagę, że Sąd próbuje weryfikować przeświadczenie Kowalskiej
    > o swojej wierze poprzez przyjecie oświadczenia od osoby trzeciej.

    Samo sedno tego co mi nie pasuje.

    > Z logicznego punktu widzenia jeszcze rozumiałbym, gdyby żądano
    > zaświadczenia o uczestnictwie w nabożeństwach, to jeszcze bym rozumiał.

    T mio *również* nie pasuje do treści konstytucji - że to
    człowiek/obywatel ma prawo do poglądu (być może błędnego),
    tym razem w powiązaniu z zakazem dyskryminacji (w tym religijnej).

    Wychodzi mi tak:
    - skoro sąd pyta, to znaczy że ta informacja jest do czegoś potrzebna
    - wpływ faktu iż "prawidłowy katolik"[1] (taki, który uważa siebie
    za katolika i jest przez kościół uważany za członka) zostanie
    inaczej potraktowany, niż "nieprawidłowy katolik" (ktoś, kto siebie
    uważa za katolika, choć z faftyliona powodów jest "skreślony"
    przez dany kościół) dowodziłby dyskryminacji religijnej.
    W takim układzie znaczenie mogłyby mieć wyłącznie zdarzenia
    i zachowania zabronione przez prawo, a tego akurat "kwit
    z parafii" nie ujawni.

    [1] oczywiście przywołane wyłącznie z powodu przewinięcia się
    konkretnego wyznania w "wątkowym" przypadku, równie dobrze
    może być muzułmanim przyłapywany na jedzeniu wieprzowiny
    albo żyd (instrukcja dla czepialskich językologów:
    Żyd - narodowość lub państwowość, żyd - wyznanie), którzy
    również mogą mieć kłopot z "kwitami".

    pzdr, Gotfryd