    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zawiadczenie z parafii
    Date: Thu, 10 Dec 2015 10:45:28 +0100

    W dniu 2015-12-10 o 10:26, J.F. pisze:
    > dyskusyjnych:n4978l$990$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2015-12-09 o 13:11, J.F. pisze:
    >>> http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,19315559,sa
    dowa-batalia-o-opieke-nad-dzieckiem-pytanie-o-wyznan
    ie.html

    > Pytajace o podstawy ustroju :-)

    > Zwolnienie koscielnego przez proboszcza, czy wykladowcy na KUL ?
    > Nawet na udostepnionym fragmencie widac ze chodzi o opieke nad dzieckiem.
    >
    > Konstytucja gwarantuje jednak swobode wyznawania religii. Nie dajac
    > wyjatku koscielnym ani KUL :-)
    >
    > A co powiesz na taki zapis
    > 2. Władze publiczne w Rzeczypospolitej Polskiej zachowują bezstronność w
    > sprawach przekonań religijnych, światopoglądowych i filozoficznych,
    > zapewniając swobodę ich wyrażania w życiu publicznym.
    >
    > Skoro sad ma byc bezstronny, to po co mu zaswiadczenie ?

> [...]

    Tak jak wspomniałem - głupio jest wypowiadać się o sprawie, nie znając
    jej, albo znając ją tylko z "tvn".

    Jeśli nie wiadomo jaki był cel żądania zaświadczenia, to nie ma co robić
    naiwnych domysłów. Może ta strona chciała argumentować, że jest
    bogobojną katoliczką, i sąd po prostu dał jej taką możliwość wykazania
    tego czymś więcej niż tylko swoimi twierdzeniami?

    Może spór się toczy o to, czy dziecko-katolik ma być wychowywane w
    rodzinie katolickiej, czy żydowskiej?

    Bezstronność nie oznacza przemilczania.

    --
    Liwiusz