  • 1. Data: 2015-12-08 20:10:31
    Temat: Spadek od "dziadka"
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Mąż babci z drugiego małżeństwa nie zaadoptował syna, którego miała z
    pierwszego małżeństwa. Czy w przypadku darowizny nieruchomości od tego
    "dziadka" dla wnuka będącego potomkiem syna z pierwszego małżeństwa taka
    darowizna jest traktowana jako od osoby niespokrewnionej, dalszej
    rodziny czy rodziny najbliższej? I czy od takiej darowizny jest podatek?

    JaceK

  • 2. Data: 2015-12-08 23:41:44
    Temat: Re: Spadek od "dziadka"
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    JaceK wrote:
> [...]
    > darowizna jest traktowana jako od osoby niespokrewnionej, dalszej
    > rodziny czy rodziny najbliższej? I czy od takiej darowizny jest podatek?

    to spadek po dziadku czy darowizna od dziadka?

    bo czegos takiego jak spadek od dziadka to nie ma.

  • 3. Data: 2015-12-09 07:54:35
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 08.12.2015 23:41, witek wrote:

    > to spadek po dziadku czy darowizna od dziadka?
    > bo czegos takiego jak spadek od dziadka to nie ma.

    Anulowałem tę wiadomość ze względu na błąd w temacie i wysłałem drugą.
    Chodzi o darowiznę.

    JaceK

  • 4. Data: 2015-12-09 09:03:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 08 Dec 2015 16:41:44 -0600, witek napisał(a):

    > bo czegos takiego jak spadek od dziadka to nie ma.

    Dlaczego nie ma?

  • 5. Data: 2015-12-09 16:05:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jureq wrote:

    > Dlaczego nie ma?

    moze byc po dziadku.
    od dziadka sugeruje, ze dziadek zyje, raczej spadku być (jeszcze) nie moze.