  • 251. Data: 2023-08-16 01:39:39
    Temat: Re: zajebali mi motór
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A jak walniesz literówkę lub przekrecisz nazwę ulicy?
    To ocenia sąd. Może literówkę odpuści. Zwłąszcza, jeśli nie będzie strat
    i wywiążesz się z umowy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 252. Data: 2023-08-16 02:28:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-15, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > To ocenia sąd. Może literówkę odpuści. Zwłąszcza, jeśli nie będzie strat
    > i wywiążesz się z umowy.

    Czyli nadal ocena jest subiektywna na podstawie okoliczności.

    --
    Marcin

  • 253. Data: 2023-08-16 06:42:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mógł być podgląd czyjegoś telewizora. Nigdy nie wiadomo czy abonament
    > opłacony.

    ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 254. Data: 2023-08-16 13:46:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Czyli nadal ocena jest subiektywna na podstawie okoliczności.

    Ale obecnie nie możesz negatywnie ocenić sfałszowania danych, dokąd nie
    udowodnisz, ze on chciał się nie wywiązać z umowy. A to bywa bardzo
    trudne. Są "zawodowi oszuści", którzy właśnie na tej cienkiej czerwonej
    linii balansują.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 255. Data: 2023-08-16 14:09:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Aug 2023 01:31:29 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Policja. Ale nie procesie, tylko czynnościach operacyjnych.

    > Nawet teraz tak nie znajdziesz. Bo jeden wpise PHU, Inny Firma, a inny
    > Przedsiębiorstwo.

    Ale Bio-Medex bedzie w kazdej.

    Mozna tez NIP wpisac, KRS czy Regon ..

    > Trzeba przede wszystkim "zobaczyć" przestępstwo, a nei trzymać sie
    > jednego pokrzywdzonego.

    No to przeciez zakladam, ze uzbiera sie powiadomien od 10 osób ..

    > Nie myślałeś, ze inni kupujący to samo zeznają?

    Nawet jesli, to liczą sie ci z tego pokazu, nieprawdaż?
    Bo na innym mogli co innego mówic.

    > A, to co innego.

    > Ogarnij, ze to nie "zmuszanie do określonego zachowania" i dobrowolność
    > niem ma nic do rzeczy.

    No ale skoro podpisała, to wiedziała, ze zawiera umowe o kredyt.
    Litery na stronie tytulowej byly naprawde duze (ale mozna otworzyc na
    następnej), umowę dostała...

    > Popatrz, a potem wydali decyzję.

    Odwrotna sytuacja, są od wydawania decyzji, wydali, teraz to niech
    ich producent pozywa do sądu.

    Mama musiałaby przedstawic opinie, ze urządzenie nic nie daje.
    Kto mialby wystawic i na jakies podstawie? Przeglądu literaturowego?

    I to samo policji/prokuratury dotyczy - musielibyscie miec jakąs
    opinie, zeby twierdzic, ze to oszustwo ...

    Po to ten urzad powołali.

    > Bo nic nie zrobiła.

    I dlatego kosztowało ją to tylko 4 tys.
    A jakby poszła za twoją radą, to na ilu by się skończyło?

    > To już problem banku.

    Czy jednak klienta, a bank teraz bedzie karne odsetki naliczal,
    pozwy do sądu składał, komornika nasyłał itp?

    Umowa pożyczki była miedzy nabywcą, a bankiem, z dyspozycją przelania
    kwoty kredytu na konto sprzedawcy.
    Wiec w razie wypowiedzenia ... klient ma zwrócic kwotę, czy bank ma
    cofnąc przelew?

    Ja już wolałem nie sprawdzac.

    -sprawie-wycofania-z-obrotu-i-u%C5%BCywania-wyrobu-m
    edycznego-bioharmonizer

    > Nie, my wszystko na grupach szukamy - czasem od kulsonów się dowiadujemy.

    Tak tak, wszystkie Dzienniki Ustaw znacie na wyrywki, nawet jesli
    dotyczą np obowiązkowego wyposazenia statków morskich, albo noszenia
    imiennika na mundurze..

    > Nie chce mi sie doktoratu pisać. Pojmij, ze wyroby medyczne muszą mieć
    > nie tylko certyfikaty, że nie wybuchają. Te przepisy się zmieniały.
    > Nawet nie wiem, na jaką datę Ci szukać.

    Nie pamietam ... przyjmijmy powiedzmy 2007.
    Na kilka lat przed tą decyzja z 2015 ..

    > A rejestr produktów medycznych?

    Wyrobów medycznych, albo produktów leczniczych.

    to chyba bedzie to
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20040930896
    niby juz jakis rejestr był.

    Ale ale - skoro tak, co czemu koledzy z wroclawskiego komisariatu nie
    skorzystali z tej drogi? Nie wiedzieli? No popatrz, to nie można się
    było komendanta poradzic? Komendant na pewno wie wszystko.

    A tu google znajduje cos ciekawego
    https://docplayer.pl/4950028-Raport-z-oceny-kliniczn
    ej-wyrobu-medycznego-bioharmonizer-fotonowy-v-v.html
    wersja 6 z 2013.
    Tak wygląda ocena kliniczna?

    I jeszcze
    https://youtu.be/ss5Df7WzOBY?t=170

    Przy czym zauwaz - w opinii jest "rany, bóle, zapalenia stawów",
    aplikacja na miejsce bólu, a mamie kazali to do czoła przykładać.

    I jeszcze II K 330/15
    https://orzeczenia.ms.gov.pl/content/$N/150505150001
    006_II_K_000330_2015_Uz_2016-07-11_002

    Wyrok wydany juz w 2016, czyli po decyzji o wycofaniu z obrotu,
    ale sprzedaż miała miejsce w 2013.

    "Ze zgromadzonych w sprawie dowodów wynika, że pokrzywdzona sama
    wywnioskowała, iż wysokość rat, które będzie musiała płacić, to 13
    zł."

    No i sprzedawce uniewinniono.
    A własciciela firmy, za dostarczenie drogiego, bezwartosciowego
    urządzenia - nawet nie oskarzono :-)

    Przy czym tu jeszcze miala 14 dni na odstąpienie od sprzedazy,
    moją Mamę zaprosili na prezentacje do lokalu, który spółka wynajmowała
    na stałe, wiec można chyba przyjąć, ze to była siedziba firmy, mimo,
    ze Wroclaw a nie Poznan czy okolice.

    I zobacz - prokurator sie zainteresował, a nie mówił, ze moze sie
    sądzić prywatnie ... ale i tak g* wskórał.

    J.

  • 256. Data: 2023-08-16 14:25:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.08.2023 o 14:09, J.F pisze:
    > Ale Bio-Medex bedzie w kazdej.

    Ale może być BIO-MEDEX, Bio Medex, BioMedex, BIOedex, i masę innych.
    Część złoży zawiadomienie nie na przedstawiciela Bio-Medex, tylko
    jakiegoś pośrednika, co i wepchnął ten badziew. Jeszcze całość w ogóle
    pominie fakt zakupu urządzenia i uderzy w kierunku posłużenia się ich
    danymi do zawarcia umowy i sfałszowania podpisu. Część nie będzie w
    ogóle tych rat kojarzyć z zakupem za gotówkę urządzenia.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 257. Data: 2023-08-16 14:32:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Aug 2023 01:21:49 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Próbowałeś już przeczytać to, co dostałeś? Bo ja bym od tego zaczął :-)

    I zwrocic uwage na które słówko?
    Bo umorzenie, jak umorzenie, przynajmniej tak mi sie wydaje.

    > Zarejestrowali, ze kradzione i wpisali do rejestru. Co mieli zrobić w
    > Twojej ocenie?

    Nic, przeciez nie mam do nich pretensji.
    Tylko do Ciebie, ze piszesz:
    "Policjant, który dostał sprawę
    wysyła informacje o wszczęciu postępowania do pokrzywdzonych i
    zawiadamiającego (co do zasady to może być wiele różnych osób). W tej
    informacji są l.dz., jego personalia oraz dane kontaktowe. "

    I po co ma wysyłać, skoro nie zamierza nic robić? :-)

    No ale może motor to powazniej traktują :-)

    P.S. Kradziez tablic to wykroczenie? Bo wartosc nieduża.

    Do tego dochodzi oszustwo, bo oczywiscie pojechali zatankować na lewo,
    no ale to juz nie moja sprawa.
    Zaraz ... czy to oszustwo, czy kradzież zuchwała czy tylko
    przekoczenie terminu płatnosci? :-)

    > Na siłę szukasz dziury, wiec nie chce mi się Ci tłumaczyć.

    No niestety, Shrek sie pospieszyl i znalazł motor sam,
    i sie juz nie dowiemy, czy Policja znalazlaby go na drugi dzien,
    za tydzien, czy umorzyła po miesiącu.
    Tzn o umorzeniu moze jeszcze sie dowiemy :-)
    Bedzie z powodu niewykrycia sprawców, jak zaczną zeznawać jak piszesz?

    Pozostaje dopytac, o alternatywny los busiarza ... jakby nie udało sie
    go namierzyc.
    To namierzylibyście (gdyby to bylo w NS) swoimi tajemniczymi
    sposobami, wpisali na listę osób poszukiwanych, i by się zdziwił za
    parę lat, czy po miesiacu skreslili, skoro sprawa umorzona?

    Musimy poczekac na inny przypadek :-)

    J.

  • 258. Data: 2023-08-16 15:31:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Aug 2023 14:25:54 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale może być BIO-MEDEX, Bio Medex, BioMedex, BIOedex, i masę innych.

    Skoro jest Bio-Medex na papierze, to inteligenty kulson wpisze z
    myslnikiem.
    A duze i małe litery ogarnie wyszukiwanie.

    > Część złoży zawiadomienie nie na przedstawiciela Bio-Medex, tylko
    > jakiegoś pośrednika, co i wepchnął ten badziew.

    Chyba nie było pośredników.
    Jakis taki "rodzinny biznes".

    Choc jak widac spółka zmieniła nazwe, albo jedną zamknęli, a drugą
    otwarli.

    > Jeszcze całość w ogóle
    > pominie fakt zakupu urządzenia i uderzy w kierunku posłużenia się ich
    > danymi do zawarcia umowy i sfałszowania podpisu.

    Byc moze, ale raczej rzadkie.

    Moze tak trzeba było zrobic ... ale podobno kłamstwo ma krótkie nogi
    :-)

    > Część nie będzie w
    > ogóle tych rat kojarzyć z zakupem za gotówkę urządzenia.

    Wiekszosc chyba kojarzyłą.
    Ten biznes jest immanentnie związany z ratami, bo emeryci czesto
    groszem nie smierdzeli, i za 4000 urządzenia nie kupią.
    Raz, ze nie mają, chocby przy sobie, dwa - wyda im sie drogo.

    J.

  • 259. Data: 2023-08-16 16:08:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.08.2023 o 14:32, J.F pisze:
    > I zwrocic uwage na które słówko?
    > Bo umorzenie, jak umorzenie, przynajmniej tak mi sie wydaje.

    No więc Ci się źle wydaje. Są różne podstawy prawne, a w samej treści
    jest dodatkowo "... i wpisać do rejestru ...", albo jakoś podobnie, bo z
    głowy pisze. Mądry wie, o co chodzi. Głupiemu - nie odbieraj tego
    osobiście - i tak ta wiedza jest mało przydatna.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 260. Data: 2023-08-16 16:09:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.08.2023 o 15:31, J.F pisze:
    > Skoro jest Bio-Medex na papierze, to inteligenty kulson wpisze z
    > myslnikiem.
    > A duze i małe litery ogarnie wyszukiwanie.

    Kulsony tego jednak nie wpisują. I jeszcze, by Cie zaskoczyć -
    policjanci też. Skoro nie umiesz uszanować, to sam sobie wymyśl kto.

    --
    (~) Robert Tomasik