  • 1. Data: 2023-07-30 18:43:28
    Temat: Na Litwie można pozbawiać obywatelstwa
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://sport.interia.pl/aktualnosci-sportowe/news-d
    otkliwa-kara-za-wspolprace-z-zona-pieskowa-chca-jej-
    odebrac,nId,6930398
> [...]
    > obywatelstwa łyżwiarki figurowej Margarity Drobiazko. Wszystko z
    > powodu jej udziału w zawodach, które zorganizowała Rosjanka Tatjana
    > Nawka. To słynna rosyjska łyżwiarka i mistrzyni olimpijska, a
    > prywatnie żona Dmitrija Pieskowa - rzecznika Kremla i bliskiego
    > współpracownika Władimira Putina
    >
    > Litewska minister złożyła ten wniosek zgodnie z ustawą o obywatelstwie
    > i biorąc pod uwagę informacje przekazane przez właściwe organy -
    > poinformowało ministerstwo spraw wewnętrznych Litwy w
    > komunikacie. Sejm Litwy w czerwcu poparł inicjatywę pozbawienia

    Czy w RP3 bez zmiany konstytucji (KRP-34.2) wystarczy orzeczenie TK czym
    obywatel sam się zrzekł obywatelstwa?

    Niby nie powinno wystarczyć ale IMHO TK wkroczył na ścieżkę szerokich
    interpretacji zapisów konstytucji.

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2023-07-30 20:18:21
    Temat: Re: Na Litwie można pozbawiać obywatelstwa
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.07.2023 o 18:43, A. Filip pisze:

    > Czy w RP3 bez zmiany konstytucji (KRP-34.2) wystarczy orzeczenie TK czym
    > obywatel sam się zrzekł obywatelstwa?
    > Niby nie powinno wystarczyć ale IMHO TK wkroczył na ścieżkę szerokich
    > interpretacji zapisów konstytucji.

    Tematu nie analizowałem, ale oświadczenie osoby może zastąpić prawomocny
    wyrok sadowy, więc ...
    --
    (~) Robert Tomasik