  • 1. Data: 2005-02-19 20:32:46
    Temat: [pytanie] Muzyka w pojazdach Komunikacji Miejskiej - wolno czy nie?
    Od: Staff1703 <s...@w...poprostu.net>

    Witam,

    Moje pytanie dotyczy prawnego aspektu "puszczania" radia przez głośniki
    w kabinie pasażerskiej podczas rozkładowej jazdy na linii. Słyszałem
    coś, o zakazie tego typu praktyk ze względu na jakieś opłaty do ZAIKSu.
    Czy jest to prawdą? Wydaje mi się, że jest to bez sensu, bo stacja
    radiowa już płaciła ZAIKSowi za publiczne odtwarzanie nagrań, więc
    dlaczego przewoźnik miałby płacić drugi raz za to samo?? Czy ktoś jest w
    stanie mi pomóc?
    --
    Słaba strona transportu publicznego w Olsztynie organizowanego przez MPK
    w Olsztynie:

  • 2. Data: 2005-02-20 07:50:04
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cv87qh$8ef$2@atlantis.news.tpi.pl>, Staff1703 wrote:
> [...]
    > coś, o zakazie tego typu praktyk ze względu na jakieś opłaty do ZAIKSu.
    > Czy jest to prawdą? Wydaje mi się, że jest to bez sensu, bo stacja

    Zdaje się, że interpretacja jest taka, że jak muzyka wabi klientów,
    zwiększa sprzedaż, a ZAIKS zakłada, że tak dzieje się np. w sklepach i
    u fryzjera, to trzeba płacić. Ale jakby mi ktoś puszczał radio w
    autobusach, którymi jeżdżę, to starałabym się omijać takie autobusy
    szerokim łukiem, więc nie widzę związku między radiem a większymi
    zyskami.

    Renata

  • 3. Data: 2005-02-20 09:20:35
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Czy to aby nie chodzi o kabine obslugi ??

    Jest to bez sensu ale i jest zgodne z prawda :)
    Publiczne odtwarzanie muzyki jest obciazone oplatami na rzecz ZAIKS bez
    wzgledu gdzie jest to odtwarzana.

    Pozdrawiam Maver

  • 4. Data: 2005-02-20 19:20:14
    Od: Staff1703 <s...@w...poprostu.net>

    Maverick31 napisał(a):

    > Jest to bez sensu ale i jest zgodne z prawda :)
    > Publiczne odtwarzanie muzyki jest obciazone oplatami na rzecz ZAIKS bez
    > wzgledu gdzie jest to odtwarzana.
    >
    > Pozdrawiam Maver

    Ale za publiczne odtwarzanie płaci stacja, bo emitowanie sygnału
    dźwiękowego jest publicznym odtwarzaniem, prawda?

  • 5. Data: 2005-02-20 19:42:25
    Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl>

    Staff1703 wrote:

    > Ale za publiczne odtwarzanie płaci stacja, bo emitowanie sygnału
    > dźwiękowego jest publicznym odtwarzaniem, prawda?

    nie, placi fryzjer ;)

    --
    pawel

  • 6. Data: 2005-02-20 20:00:08
    Od: Staff1703 <s...@w...poprostu.net>

    pawel napisał(a):

    > nie, placi fryzjer ;)

    Ale oprócz fryzjera, stacja też płaci, więc jest to dublowanie opłaty. A
    z tego co wiem, za raz kupiony jogurt nie płaci się 2 razy

  • 7. Data: 2005-02-20 20:47:40
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 20 Feb 2005 21:00:08 +0100, Staff1703
    <s...@w...poprostu.net> wrote:

    >Ale oprócz fryzjera, stacja też płaci, więc jest to dublowanie opłaty. A
    >z tego co wiem, za raz kupiony jogurt nie płaci się 2 razy
    Byc moze stacja placi za odtwarzanie publiczne dla odbiorcy ktory
    uzywa radia w celach niekomercyjnych.

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 8. Data: 2005-02-21 07:37:39
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    No stacja radiowa nie placi za emisje fal radiowych ZAIKSOW tylko URTiP-owi.
    ZAIKS-owi placi za publiczne odtwarzanie utworow. I tutaj mamy sedno. Skoro
    przewoznik odtwarza publicznie nagrania zdaniem ZAIKS-u powinien rowniez
    placic co jest wlasnie odpowiedzia na temat.
    Prywatnie uwazam, ze to zdzierstwo ale w Polsce nie jest to jedyny przypadek
    podwojnego opodatkowania obywateli choc nazwy podatkow sa z reguly inne.

    Pozdrawiam Maver

  • 9. Data: 2005-02-21 21:24:54
    Od: Staff1703 <s...@w...poprostu.net>

    Maverick31 napisał(a):
> [...]
    > przewoznik odtwarza publicznie nagrania zdaniem ZAIKS-u powinien rowniez
    > placic co jest wlasnie odpowiedzia na temat.

    Ale stacja już zapłaciła.... i dlatego czasami zastanawiam się czy nie
    założyć jakiejś anarchistycznej organizacji terrorystycznej, która
    wyrżnęłaby wszystkich "specjalistów"...

  • 10. Data: 2005-02-21 23:34:24
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > Ale stacja już zapłaciła.... i dlatego czasami zastanawiam się czy nie
    > założyć jakiejś anarchistycznej organizacji terrorystycznej, która
    > wyrżnęłaby wszystkich "specjalistów".

    Stacja placi zebys ty sluchal a ty zeby twoi klienci sluchali gdy prowadzisz
    dzialanosc . Glupie ale takie jest zycie ... Jakby tu byl jakis kompozytor
    to by krzyczal, ze mu sie kasa nalezy za to ze sluchasz.

    Pozdrawiam Maver