  • 1. Data: 2005-02-19 19:21:30
    Temat: Grozby nieuczciwego sprzedawcy z allegro
    Od: "xcr" <i...@o...pl>

    W pazdzierniku zakupilem na allegro discmana. Wplacilem ustalona kwote na
    konte sprzedajacago. Po miesiacu i moich interwencjach telefonicznych raczyl
    przyslac mi sprzet, ktory okazal sie niesprawny.
    Ustalilismy wiec, ze sprzet odesle, a on zwroci mi sprzet sprawny i koszty,
    ktore ponioslem na wysylke.
    Po nastepnym miesiacu i telefonach odeslali mi sprzet w jeszce gorszym
    stanie. O braku zwrotu kosztow nawet nie wspomne.
    Odeslalem im wiec znowu zadajac wymiany po raz 3.

    Do stycznia pomimo moich licznych maili sprzedawca milczal jak grob. Minelo
    juz prawie pol roku i diskmana kupilem w normalnym sklepie. Nie
    potrzebowalem go juz wiec wyraznie zarzadalem zwrotu pieniedzy (do czego
    chyba mialem prawo?).
    Poprosilem administracje Allegro o interwencje u tego sprzedawcy.

    Sprzedawca ignorujac moje maile odpisal mi, ze wyslal mi discmana.
    Dotarl do mnie tym razem sprawny, ale zupelnie inny model. Brzydszy i o
    wiele uboszszych funkcjach, niz ten ktory licytowalem.
    Po dalszym ignorowaniu mnie przez tego sprzedawce wystawilem mu negatywny
    komentarz, w ktorym nazwalem go oszustem i zlodziejem - o czym swiadczy wg
    mnie powyzsza historia.

    Nagle sprzedawca obudzil sie i mi odpisal:

    "Informujemy że jeśli w ciągu 72h nie zostaniemy publicznie przeproszeni i
    nie zostanie wymazany ten komentarz złożymy do prokuratury zawiadomienie o
    popełnieniu przestępstwa przez pana z art.212k.k."

    Na co ja odpowiedzialem:

    "Natomiast wszystko co napisalem o was jest calkowita prawda. Mam na to
    dowody w postaci odcinkow pocztowych oraz cale archiwum mojej z wami
    korespondencji jak i korespondencji z administracja allegro, ktora was
    dyscyplinowala.
    Zobaczymy komu wyjdzie na dobre spotkanie w sadzie."

    Otrzymalem taka odpowiedz:

    "A więc prokuratura i sąd wyjaśni panu jak karne i kosztowne jest nazwanie
    kogoś publicznie (zwłaszcza firmę i zwłaszcza przed wyrokiem jako by nasza
    firma okradła pana) złodziejem."

    Pytanie brzmi czy faktycznie maja podstawy do podania mnie do sadu?
    Czy moga taka sprawe wygrac?
    Przeciez to mnie oszukano i nazwalem sprawe po imieniu.
    Czy i jakie groza mi konsekwencje?

  • 2. Data: 2005-02-19 20:43:24
    Temat: Re: Grozby nieuczciwego sprzedawcy z allegro
    Od: Staff1703 <s...@w...poprostu.net>

    xcr napisał(a):
> [...]
    > kogoś publicznie (zwłaszcza firmę i zwłaszcza przed wyrokiem jako by nasza

    Allegro takie komentarze traktuje w następujący sposób:
    "Słowa typu "oszust", "kłamca", "złodziej" i pokrewne, choć mają >
    jednoznacznie negatywny wydźwięk, nie kwalifikują komentarza do
    usunięcia ani edycji treści."

    Raczej nic nie zdziałają w sądzie, szczególnie jeśli masz dowody na
    takie potraktowanie przez sprzedawcę...

    Ale ja się nie znam... :)

    --
    Słaba strona transportu publicznego w Olsztynie organizowanego przez MPK
    w Olsztynie:

  • 3. Data: 2005-02-19 20:55:33
    Od: Rafał \"Cwikus\" Ćwik <j...@k...do.mnie.to.gg.451258.ru>

    Dnia Sat, 19 Feb 2005 20:21:30 +0100, xcr <i...@o...pl> napisał:

    > Pytanie brzmi czy faktycznie maja podstawy do podania mnie do sadu?
    > Czy moga taka sprawe wygrac?
    > Przeciez to mnie oszukano i nazwalem sprawe po imieniu.
    > Czy i jakie groza mi konsekwencje?

    Zglos wlasna sprawe (oszustwo, czy jak to nazwiesz) na policji, tzn zloz
    zawiadomienie. Zeby bylo wiadomo, ze to Ty jego gryziesz o discmana, a nie
    on Ciebie o byle pierdoly.

    To taka asekuracja.

    --
    Pozdrawiam - Rafal "Cwikus" Cwik
    Klubowicz WD-40 http://www.mtb.amtra.pl

  • 4. Data: 2005-02-20 08:55:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cv83jn$nms$1@news.onet.pl>, xcr wrote:
    > Po dalszym ignorowaniu mnie przez tego sprzedawce wystawilem mu negatywny
    > komentarz, w ktorym nazwalem go oszustem i zlodziejem - o czym swiadczy wg
    > mnie powyzsza historia.
    [..]
> [...]
    > firma okradła pana) złodziejem."
    > Pytanie brzmi czy faktycznie maja podstawy do podania mnie do sadu?

    MZ tak i mają podstawy. Nie jestem pewny czy by ich nawet nie mieli gdybyś
    posiadał prawomocny wyrok sądu w tej sprawie, a bez niego to już wygląda
    mocno nieciekawie. Art 212 nic nie mówi o prawdziwości zarzutu. Art. 213
    podaje wyjątki gdy pomówienie nie jest karalne. U.1 mówi tutaj o zarzucie
    prawdziwym i jednocześnie niepublicznym. U.2 o ochronie ważnego interesu
    społecznego, którego MZ tutaj nie ma.

    --
    Marcin, nie prawnik.

  • 5. Data: 2005-02-20 09:24:45
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Marcin Debowski napisał/a:
> [...]
    >prawdziwym i jednocześnie niepublicznym. U.2 o ochronie ważnego interesu
    Interperetacja §2 jest uznaniowa i IMHO jest tu ochrona ważnego interesu
    społecznego, czyli eliminacja nieuczciwego wystawcy na aukcjach, gdyż
    taka osoba może naciągnąć wielu.

  • 6. Data: 2005-02-20 10:23:15
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > prawdziwym i jednocześnie niepublicznym. U.2 o ochronie ważnego interesu

    dajmy na to jest sytuacja:

    dochodzi do treansakcji, wszystko dobrze przebiegalo. Jeden z uzytkownikow
    ma zawiweszone konto
    (z innego powodu) wobec czego nie moze wystawic komentarza. po okolo roku
    otrzymuje od tego kontrahenta
    negatywny komentarz o tresci "nie polecam", czy to mozna podciagnac pod
    art212? jak by nie patrezc z jednym sie wtedy kojarzy taki
    "kontrahent", z oszustem.

    P.

  • 7. Data: 2005-02-20 16:36:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem "nie polecam" w komentarzu wcale nie można równoważyć z
    pomówieniem o oszustwo. Nie polecam, to nie polecam i już. W mojej ocenie
    błędem Allegro jest wyciąganie takich lub innych wniosków z samego typu
    komentarza. Wielu użytkowników nie czyta tych komentarzy, tylko patrzy, że
    gość ma 100 pozytywów. Dopiero, jak się cos nie powiedzie, to zauważają, że
    te pozytywy dostał za sprzedaż po złotówce tapet. Prowadzi to tam zresztą do
    swoistych "wendett komentarzowych".

    Kiedyś kupiłem na allegro niszczarkę do papieru. Od mojej strony wszystko
    było w porządku. Nawet gościowi wcześniej wysłałem przelewem zapłatę, choć
    chciał z zaliczeniem pocztowym to wysłać, bo doszedłem do wniosku, ze szkoda
    pieniędzy na to zaliczenie, które wcale bezpieczeństwa transakcji rażąco nie
    podnosi.

    Przysłane mi urządzenie miało żywotność wynoszącą około 0,9 kartki papieru,
    co oznacza, że rozsypało się po przemieleniu około 25 centymetrów kartki
    formatu A4. Gość się w sumie zachował w miarę uczciwie, bo połowę pieniędzy
    mi zwrócił bez kosztów wysyłki. Nie mogłem dowieść, czy urządzenie miało
    pękniętą zębatkę w chwili wysyłki, czy faktycznie się rozsypało na tej
    jednej kartce. Zewnętrznie wyglądało na w miarę nie używane. A, że kwota
    była nie za wielka, to po zastanowieniu ograniczyłem się do wystawienia
    gościowi komentarza neutralnego opisując, że co prawda towar dostarczył, ale
    był on wadliwy. W odpowiedzi gość wystawił mi również neutralny komentarz,
    ale że już nie miał jakiego zarzutu tam wpisać, to wpisał, że "za
    całokształt".

    Ja na Allegro tylko kupuję, więc generalnie zwisa mi, jego komentarz. Ale są
    goście, którzy żyją tym. Przejrzyj grupę alt.pl.allegro. Tam co chwilę mają
    takie problemy, bo sprzedającym te rodzaje komentarzy liczą się do rankingu.

    Ale ściganie za komentarze na drodze karnej wydaje mi się niecelowe. To
    prędzej można by było na drodze cywilnej ścigać. Jakaś nieuczciwa
    konkurencja w wypadku firm. Może naruszenie dóbr osobistych.

    Gdyby chcieć do tego literalnie podchodzić, to tam o wiele więcej "wyników"
    można by było zrobić na osobach działających przeciwko przetargowi
    publicznemu. Bo taka licytacja, to nic innego. Jak gość licytuje, a później
    nie kupuje, to teoretycznie popełnia przestępstwo. Sądząc po dyskusjach na
    alt.pl.allegro, to spora ilość rzeczy jest niezgodna z opisem, a to przecież
    oszustwo nie zależnie od kwoty. Generalnie, to tam jest wolna amerykanka w
    tej materii. Allegro, a i organa ścigania próbują z tym walczyć, co widać w
    mediach, gdzie coraz częściej pojawiają się informacje o tym. Ale jak dotąd
    z tego co widzę głównie w obszarze oszustw.

    Tak więc allegro rządzi jak na razie swoimi prawami i moim zdaniem nie ma
    większego sensu próbować walczyć z opisanym przez Ciebie problemem przy
    pomocy prawa karnego.

  • 8. Data: 2005-02-20 18:39:07
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Tak więc allegro rządzi jak na razie swoimi prawami i moim zdaniem nie ma
    > większego sensu próbować walczyć z opisanym przez Ciebie problemem przy

    no tak, ale tutaj wszystko przebieglo dobrze, a po roku (okolo tyle mam
    zawieszone konto)
    otrzymuje ten komentarz i to o dziwo po fakcie o ktorym pisalem w watku
    "cham podajacy sie za prawnika" i smiem twierdzic ze chca podwazyc tym moja
    wiarygodnosc
    zebym w momencie zlozenia zawidomienia o przestepstwie (oszustwo w sprawie
    mailingu) wyszedl na oszusta.
    To piwresze co mi do glowy przyszlo. Nie moge odpowiedziec na komentarz bo
    mam blokade,
    najchetniej bym znalzal te osobe i dal po prostru w pysk, ale pomyslalem o
    art 212, ktory by pasowal,
    bo allegro jakby nie patrzec jest miejscem publicznie dostepnym, a negatyw
    kojarzy sie zawsze z najgorszym.

    P.

  • 9. Data: 2005-02-20 18:45:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > najchetniej bym znalzal te osobe i dal po prostru w pysk, ale pomyslalem o
    > art 212, ktory by pasowal,

    W każdym razie na pewno jest to lepszy wybór.

    > bo allegro jakby nie patrzec jest miejscem publicznie dostepnym, a negatyw
    > kojarzy sie zawsze z najgorszym.

    Boję się jednak, że nie przejdzie. Ale daj znać o wynika, jakby Ci się udało
    to przepchnąć.

  • 10. Data: 2005-02-20 19:15:25
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > W każdym razie na pewno jest to lepszy wybór.

    > Boję się jednak, że nie przejdzie. Ale daj znać o wynika, jakby Ci się
    > udało
    > to przepchnąć.

    na pewno,
    wszystkie pozwy planuje na okolice wakacji, troche czasu w sadach spedze
    :-)

    P.