  • 1. Data: 2005-02-19 18:56:14
    Temat: Wyrok nakazowy, znak B-2, odmowa mandatu cd...
    Od: "Wiesiek" <r...@p...onet.pl>

    Dostałem taki wyrok:

    Sygn. akt VII W 1***/04

    WYROK NAKAZOWY W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

    Dnia 11 lutego 2005 r. Sąd Rejonowy w Os****. Wydział VII Grodzki w składzie:
    Przewodnicząca - SSR V. ++++++++ Protokolant - prac. sad. M. D++++++++
    sprawy przeciwko R+++++++++ Wieslawowi .v. W i K ur. 06.02.1++63r. w O+++++++
    obwinionemu o to, /e: w dniu 01 listopada 2004r. o godz. 15'° w Ostródzie na
    ul. Mickiewicza kierując samochodem osobowym marki Mazda 626 nr rej. NO ++++
    nie zastosował się do znaku drogowego B-2 (zakaz wyjazdu) kontynuując jazdę
    pod &#8222;prąd" ulicajednokierunkową.
    tj. o wykroczenie i. art. 92§1 kw
    1. Obwinionego Wiesława R++++++ uznaje za winnego popełnienia zarzucanego mu
    wykroczenia i za to na podstawie art. 92 § l kw wymierza mu karę 100 (sto)
    złotych
    grzywny.
    2. Na podstawie art. 118 § l kpw zasadza od obwinionego na rzecz Skarbu Państwa
    kwotę 50 (pięćdziesiąt) złotych tytułem zryczałtowanych wydatków postępowania,
    zaś
    z mocy art. 119 kpw w zw. z art.624§l kpk zwalnia obwinionego od zapłaty na
    rzecz
    Skarbu Państwa kosztów sadowych w całości.

    Mam pytanie..ponieważ to farsa :)) jakie maksymalne poniose koszty ( tak
    rozsądnie) jeżeli ewentualnie odwołam sie od tego wyroku??

    pozdr

    Wiesiek

    PS. Skan z OCR, naruszyłem podobno zakaz wyjazdu ;))) ?? Ciekawe chyba teraz po
    tym wyroku jest oznaczany ten zakaz wyjazdu znakiem B-2 umieszczanym po lewej
    stronie?? a może on obowiazywał dla przeciwnego kierunku ruchu...co sugeruje
    sąd nazywając go zakazem wyjazdu...FARSA ;)))

  • 2. Data: 2005-02-19 19:16:08
    Temat: Re: Wyrok nakazowy, znak B-2, odmowa mandatu cd...
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Wiesiek napisał(a):
    > Mam pytanie..ponieważ to farsa :)) jakie maksymalne poniose koszty ( tak
    > rozsądnie) jeżeli ewentualnie odwołam sie od tego wyroku??

    10% grzywny (min.30 zł)
    100 zł kosztów postępowania
    więcej jeśli komuś przyjdzie do głowy powoływanie biegłego...

    KG

  • 3. Data: 2005-02-19 19:17:21
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Wiesiek napisał(a):
> [...]
    > rzecz
    > Skarbu Państwa kosztów sadowych w całości.

    To w końcu zasądził te koszty czy zwolnił? :)

    KG

  • 4. Data: 2005-02-19 19:42:23
    Od: "Wiesiek" <r...@p...onet.pl>

    Państwa

    > To w końcu zasądził te koszty czy zwolnił?  :)
    >
    > KG

    Sam nie wiem, a Ty jak rozumiesz, zasądził? ..to jest dokładny skan i OCR
    tekstu z sądu ...Tak napisali, no jak ty nie wiesz, to co dopiero ja?;)))

    A tu mam jeszce dygresje z innego watku:

    Re: wyrok nakazowy jeszcze raz ale inaczej

    Dnia Fri, 10 Dec 2004 22:53:57 +0100,
    osoba podpisana: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>
    napisała:
    [...]
    > To prawda i wcale tego nie kwestionuję.
    > Pozostaje jednak (i o to mi chodzi) "mały" problem etyczny,- czy w związku
    > z tym lepiej skazac niewinnego, czy też lepiej, aby winny pozostał na
    > wolności??

    Zaraz, zaraz jeśli dobrze zrozumiałem to zakłada się że jeśli nakazowo
    wydano "nieprawidłowy" wyrok, to skazany może się odwołać i wtedy
    uruchamimy całą machinę, więc nie można powiedzieć, że to jest "mniej
    sprawiedliwe". Jeśli natomiast faktycznie skazany zgadza się z wyrokiem
    to mamy czystą oszczedność.
    Dobrą analogią są mandaty. Policjant może "administracyjnie" delikwenta
    ukarać. I delikwent może sie zgodzić z karą, albo uznać ją za
    niesprawiedliwą, i wtedy o (ewentualnym) ukaraniu decyduje sąd.

    Jedyne, nad czym można się zastanawiać, to szczegóły techniczne typu
    terminy, procedury doręczeń etc.

    KJ

    Ktos pisze,ze dobra anologia sa mandaty..oj chyba nie :) odmawiasz mandatu bo
    się nie zgadzasz, a potem w sądzie dalej ci usiłuja bez twojej opini, twoich
    swiadków wcisnac karę...nic nie rozumiem ;)

    pozdr

    Wiesiek

    PS. Chyba powalczę, chodź walka wyglada na bezsensowną....

  • 5. Data: 2005-02-19 20:15:34
    Od: "Wiesiek" <r...@p...onet.pl>

    Państwa

    > To w końcu zasądził te koszty czy zwolnił?  :)
    >
    > KG

    Art. 624. § 1. Sąd może zwolnić oskarżonego lub oskarżyciela posiłkowego w
    całości lub w części od zapłaty na rzecz Skarbu Państwa kosztów sądowych,
    jeżeli istnieją podstawy do uznania, że uiszczenie ich byłoby dla nich zbyt
    uciążliwe ze względu na sytuację rodzinną, majątkową i wysokość dochodów, jak
    również wtedy, gdy przemawiają za tym względy słuszności.
    § 2. Przepis § 1 stosuje się odpowiednio do oskarżyciela prywatnego w razie
    rozpoznania sprawy bez zachowania wymagań określonych w Art. 621 § 1

    To tez ciekawe?? Mam wrażenie,że sąd uważa ( prywatnie) że mam racje..ale nie
    wypada nie przyznac racji lokalnej policji...no bo starali sie aby koszty były
    jak najnizsze 100zł i umozone koszty postepowania...mimo tego,ze jak widac mam
    dobry samochód i własna działalnosc gospodarczą, oczym sąd wiedział.....to skąd
    te " uzasadnienie, że te 50 zł jest zbyt uciazliwe dla ..itd..itp.. jak w Art.
    624...hm..ciekawe???

  • 6. Data: 2005-02-19 22:28:14
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    hmm... dziwny nakaz, bo w czesci wstepnej jest zarzut, powinien byc raczej w
    1. punkcie...

    a co do meritum, stary, rob co chcesz, skladaj sprzeciw i bedziesz sie
    sadzil.

  • 7. Data: 2005-02-19 23:52:34
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Konrad vel Legislator napisał(a):
    > hmm... dziwny nakaz, bo w czesci wstepnej jest zarzut, powinien byc raczej w
    > 1. punkcie...

    dlaczego?

    KG

  • 8. Data: 2005-02-21 11:31:59
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    dokladnie.. sad chce isc Ci na reke ale nie zadzierac z policja
    Mialem to samo jak przyszlo mi pismo ze wjechalem na radar ale juz po
    terminie ;)
    Tez dostalem najmniejsze minimum, mniej niz dalaby mi policja i tez
    zwolnienie z kosztow