  • 1. Data: 2005-02-19 21:33:06
    Temat: parking hipermarketu i mandat
    Od: "PiotrS" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Mam taki dylemat:
    Jest zima, chce doskonalic swoje umiejetnosci kierowania samochodem, wiec jade
    sobie na parking hipermarketu i cwicze np. hamowanie awaryjne, wprowadzanie i
    wyprowadzanie samochodu z poslizgu itd...

    Od razu zastrzegam ze jestem przecietnym uzytkownikiem samochodu, a nie
    kierowca rajdowym itp, i robie to tylko dla swojego bezpieczenstwa, wiec
    prosze nie piszcie ze mam isc na specjalistyczny kurs doskonalenia jazdy
    samochodem (wiem ze za granica sa dosyc popularne, w PL tez juz kilka jest -
    pewnie w wiekszych miastach).

    Czy za cos takiego policja moze mi wreczyc mandat za np. nieprzestrzeganie
    znakow drogowych pionowych i poziomych? Na parkingu jest kilka znakow
    pionowych (tzn. slupkow) no i troche ciaglych linii, itp.

    Jesli jest tu ktos, kto moglby rozwiazac moje watpliwosci, prosze o pomoc.

    Pozdrawiam

    PiotrS

    PS. W archiwum grupy nic nie znalazlem na ten temat

  • 2. Data: 2005-02-20 06:08:51
    Temat: Re: parking hipermarketu i mandat
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PiotrS" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pionowych (tzn. slupkow) no i troche ciaglych linii, itp.
    > Jesli jest tu ktos, kto moglby rozwiazac moje watpliwosci, prosze o pomoc.

    Teoretycznie mógł byś zostać ukarany, bo znak, to znak i jego umiejscowienie
    na parkingu faktu tego nie zmienia. W praktyce, o ile nie będziesz powodował
    zagrożenia, czyli swoje eksperymenty będziesz prowadził albo na tej części
    parkingu, która jest pusta, albo w takiej porze, że tam nikogo nie ma, to
    raczej nikt się tym nie zainteresuje. Jeśli nawet, to co najwyżej zostaniesz
    pouczony.

  • 3. Data: 2005-02-20 07:50:54
    Od: Nathan <s...@f...jestem>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > raczej nikt się tym nie zainteresuje. Jeśli nawet, to co najwyżej zostaniesz

    A nie jest tak, ze taki parking jest wylaczony, podobnie jak np. drogi
    osiedlowe z kregu zainteresowan policji/SM

    --
    Pozdrawiam Nathan

    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew,
    na które nie wchodzili" Charles Lindbergh

  • 4. Data: 2005-02-20 09:28:35
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Nathan napisał(a):

    > A nie jest tak, ze taki parking jest wylaczony, podobnie jak np. drogi
    > osiedlowe z kregu zainteresowan policji/SM

    1. Nie wiem jak jest prawnie, ale moja żona została na hipermarketowym
    parkingu złapana, postraszona mandatem (wykroczenie było - brak pasów),
    następnie skłoniona do "niekorzystnego rozporządzenia mieniem" - "na
    flaszkę" no i pojechała do domu. (w pasach) ;-)
    Czyli - nie wiem czy mogą łapać na parkingu - ale łapią.
    Jak zarezgują na ślizgawkę? - nigdy nie wiadomo. Ja zwykle w takich
    sytuacjach miałem szczęście trafiać na normalnych facetów.
    MAc

  • 5. Data: 2005-02-20 09:29:59
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Nathan" <s...@f...jestem> napisał(a)
    w news'ie: news:cv9f9v$n71$1@localhost.localdomain

    > A nie jest tak, ze taki parking jest wylaczony, podobnie jak np. drogi
    > osiedlowe z kregu zainteresowan policji/SM

    Mi też wydaje się, że taki parking *nie jest drogą publiczną*
    i interwencje na nim nie leża w gestii policji - chyba, że na
    wezwanie_prośbę właściciela parkingu?.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    Wystarczy dać komuś nieco więcej swobody,

  • 6. Data: 2005-02-20 09:41:29
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej_K napisał(a):

    [...]

    > Mi też wydaje się, że taki parking *nie jest drogą publiczną*
    > i interwencje na nim nie leża w gestii policji - chyba, że na
    > wezwanie_prośbę właściciela parkingu?.

    Znaczy co? Eksterytorialny jest? Znasz jakis zakaz prawny dla
    podejmowania interwencji Policyjnej na parkingu sklepowym?

    j.

  • 7. Data: 2005-02-20 09:46:19
    Od: "tenny*mac" <w...@g...pl>

    Mnie Policja próbowała ukarac za jazdę na swiatłach przeciw mgielnych
    (omyłkowo załączonych zamiast podgrzewania szyby ) na placu stacji paliw
    ORLEN.
    Po mocnej wymianie słów nie przyjełem mandatu a sąd grodzki stanął w mojej
    obronie uznajac ze CPN nie jest droga publiczna i nie zastosowanie się do
    kodeksu drogowego nie niosło zadnego zagrozenia..
    Oczywiscie krawęznik otwożył paszczę ze za chwileczkę znalazł bym sie na
    drodze publicznej, a Pani sedzina ale się nie znalazł .
    THE END

  • 8. Data: 2005-02-20 09:47:06
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:42185b49$1@news.home.net.pl

    > Znaczy co? Eksterytorialny jest? Znasz jakis zakaz prawny dla
    > podejmowania interwencji Policyjnej na parkingu sklepowym?

    Znaczy to, że na drodze osiedlowej (własność np. ZBM'u)
    lub na Twoim prywatnym podwórku (jeśli go masz, np.)
    policja interweniuje na życzenie_prośbę właściciela posesji.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Tego dnia pełniłem służbę patrolową razem z sierżantem, w pewnym

  • 9. Data: 2005-02-20 10:30:17
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej_K napisał(a):

    > Znaczy to, że na drodze osiedlowej (własność np. ZBM'u)
    > lub na Twoim prywatnym podwórku (jeśli go masz, np.)
    > policja interweniuje na życzenie_prośbę właściciela posesji.

    http://tinyurl.com/3zmcc

    j.

  • 10. Data: 2005-02-20 10:39:26
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Andrzej_K napisał(a):

    > Znaczy to, że na drodze osiedlowej (własność np. ZBM'u)
    > lub na Twoim prywatnym podwórku (jeśli go masz, np.)
    > policja interweniuje na życzenie_prośbę właściciela posesji.

    Niekoniecznie. Ale tylko w określonych przypadkach

    Art. 1. PoRD
    1. Ustawa reguluje zasady ruchu na drogach publicznych oraz w strefach
    zamieszkania, warunki dopuszczenia pojazdów do tego ruchu, wymagania w
    stosunku do osób kierujących pojazdami i innych uczestników ruchu oraz
    zasady kontroli ruchu drogowego.
    2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
    drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia
    bezpieczeństwa uczestników tego ruchu.

    M.