  • 11. Data: 2013-09-23 07:50:57
    Temat: Re: przekręt nigeryjski
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Niska cena i pozostałe okoliczności wzbudziły we mnie podejrzenie, że
    > chodzi o tzw. "przekret nigeryjski", tzn próbę wyłudzenia pieniędzy.

    "Nigeryjski" jest nieco inny. To podobna jest tylko forma automatycznego
    tłumacza.
    Niektóre "nigeryjskie" dostaje tak śmiesznie przetłumaczone albo tak
    absurdalnie skonstruowane, że chyba zaczną zbierać i wydam jako zbiorek
    do poczytania dla śmiechu.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 12. Data: 2013-09-23 12:57:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Sep 2013, p47 wrote:

    > A poza tym, co to samego działania, - przestępcy muszą mieć wspólnika
    > w jakiejś lubelskiej placówce Western Union, bo jak poczytałem o wymaganiach WU
    > do odbioru pieniędzy w Polsce to odbiorca musi się wylegitymować dowodem
    > tożsamości (d.o. lub paszp.), a także znać MTCN

    Czekaj.

    Ty chcesz nam powiedzieć, że *NIGDY* nie dostałeś oferty w stylu
    "dobrze płatna praca, prowizja, można zarobić kilkaset euro w tydzień,
    praca wymaga założenia konta bankowego i przeprowadzaniu transakcji
    zbiorczych wg danych od naszych lokalnych przedstawicieli, które
    będą przesyłane elekronicznie" albo jakoś podobnie?

    Toć jakiś czas temu było w prasie o studentach, którzy taką
    "współpracę" prowadzili właśnie.
    Nie wiem gdze widziałem flejma na tę okoliczność, czy biedni studenci
    są godni współczucia czy przeciwnie, obatożenia w miejscu publicznym.

    > czyli numer kontrolny
    > przelewu. To ostatnie być może znajduje się na zleceniu przelewu,
    > które miałbym mu przemailować, ale co do dowodu tożsamości
    > to pracownik WU musiałby skłamać, że odbiorca nim wylegitymował
    > się..

    No to "słup" się wylegitymuje. Żadnych kłamstw.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2013-09-23 15:55:21
    Od: p47 <k...@w...pl>

> [...]
    > są godni współczucia czy przeciwnie, obatożenia w miejscu publicznym.

    > No to "słup" się wylegitymuje. Żadnych kłamstw.

    Czym, skąd miałby miec mój dowód osobisty?? - albo błyskawicznie i
    dobrze go podrobią (co chyba trudniejsze), albo pracownik zezna, że się
    wylegitymował dowodem i znał MTCN (co łatwiejsze, jeśli jest w zmowie).
    Patrz żądania "sprzedającego", cyt. :

    "Good Day,

    The car is in perfect condition inside and outside as well,never been
    implicated in accidents. I never smoke in it and i want to sell it to a
    serious person. The car is located in Lublin/Poland. The price that i'm
    asking for the car is: 16.700 pln. Like I told you now I`m located in
    Ireland and i have nobody in Poland that could show you the car. I need
    to come personal to meet you and present the car.

    Feew weeks ago a buyer told me that he'll buy the car, so we must meet
    in Poland.I came to Lublin because I trusted his word, but when I
    arrived i call him and no answer, so I lost money and precious time on
    his promise.I don't want to ask you to send me any money in advance, I
    just want to see that you are a serious buyer and you have the money for
    my car.I will come only for a serious deal. If you don't want to buy it
    after you will inspect it, no problem, but I need to be sure that you
    will be there.

    To be sure that you are real and serious, here is what I propose:
    1. The service name that we'll use is Western Union transfers. You will
    go there with a family member of yours. Your family member or your
    friend (relative) will be the sender of the money and you will be the
    receiver in Lublin.
    2. Ask your relative or your friend to send 16.700 pln to your name in
    Lublin. Is enough for me too see that I have a interested buyer. (I will
    pay the Western Union fees when we will meet)
    3. Only you can pick up the money from Lublin, so this is no risk on
    your side.
    4. Once the money is sent, you will have to scann the paper from Western
    Union and email my. In this way you proof my that you have the money for
    my car and that you come to Lublin to take your money back and see my car.
    5. In the same day I will buy the flight ticket and I will email you the
    scanned ticket.(We will verify the car with a mechanical service and at
    police to. I also accept any test)
    6. We will meet in Lublin and we will finish the deal.

    If you don't want to buy the car I will pay for your transport but I
    assure you that you will love this car and you will buy it. It is in
    perfect conditions.
    I repeat: You must understand that you will not send the money to me.You
    will be the receiver of the money and only you can pick the money from
    Western Union only in Lublin.
    If you are still interested to make the deal with me please reply me.

    Please don't spend my time with endless disscutions,or pure curiosity.
    Thank you for contacting me and hope you will understand my point of view!!!

    Respectfully
    Andrew"

  • 14. Data: 2013-09-23 16:07:34
    Od: p47 <k...@w...pl>

    Tymczasem dobre i to:

    "Witam,

    Dziękuję za zgłoszenie. Uprzejmie informuję, iż wskazana oferta została
    usunięta, a konto użytkownika zablokowane.
    W przypadku zauważenia na stronie oferty, która wzbudzi Pana
    podejrzenia, prosimy również o informację. Wszystkie tego typu
    zgłoszenia będą weryfikowane.

    Marta Kłosek
    Starszy Specjalista ds. ogłoszeń

    BOK Gratka.pl "

  • 15. Data: 2013-09-23 20:11:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-23 15:55, Użytkownik p47 napisał:

> [...]
    > dobrze go podrobią (co chyba trudniejsze), albo pracownik zezna, że się
    > wylegitymował dowodem i znał MTCN (co łatwiejsze, jeśli jest w zmowie).

    Dlaczego twój ? wysyłasz sobie czy sprzedawcy "okazji" ?

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2013-09-23 22:48:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Sep 2013, p47 wrote:

    > Czym, skąd miałby miec mój dowód osobisty??

    Jak TWÓJ?
    To Ty masz *odebrać* te pieniądze, czy "słup"?
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2013-09-24 01:27:41
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    > Jak TWÓJ?
    > To Ty masz *odebrać* te pieniądze, czy "słup"?
    > ;)

    Heh widzę, że mało komu chciało się czytać zamotany opis po
    angielskawemu :) Pan oszust tam proponuje, aby krewny lub
    przyjaciel OP wysłał przekaz na *nazwisko OP*, zaś pan oszust
    pragnie jedynie otrzymać zeskanowany dowód nadania.

    Te kombinacje alpejskie mają jakoby stanowić dowód dla pana
    oszusta, że ma on do czynienia z poważnym kupcem - oraz
    jednocześnie zagwarantować OP, że wysłane pieniądze będzie
    mógł odebrać tylko on.

    Ostatnie twierdzenie jest oczywiście fałszywe, z powodów
    wymienionych przez Roberta. Pamiętam, że nawet czytałem
    o kimś oszukanym w bardzo podobny sposób (tj. też mu się
    wydawało, że kontrahent - bodaj w Anglii - nie będzie mógł
    zrealizować przekazu WU; ale dla zawodowego oszusta takie
    "zabezpieczenie" nie stanowi poważnej przeszkody).

  • 18. Data: 2013-09-24 09:44:40
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > tylko, ze zlapia jakiegos slupa pobierajcego pieniadze.
    > jak chcesz byc potem swiadkiem w sadzie, gdzie oskarzony dostanie
    > wszystkie twoje dane, to nie krepuj sie, wal smiało.

    Możesz zastrzec dane, nie pamiętam już jak dokładnie, ale wiem że podawałem
    adres do korespondencji inny niż swój domowy i pisałem jakieś podanie o nie
    podawanie moich danych oskarżonym.

    Ale ogólnie się zgadzam, obywatelska postawa w tym kraju nie popłaca, więcej
    z tym problemów niż to warte.

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 19. Data: 2013-09-24 11:18:23
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Jak TWÓJ?
    > To Ty masz *odebrać* te pieniądze, czy "słup"?
    > ;)

    Czytasz w ogóle, na co odpowiadasz?

[...]

    Cały wic polega na tym, że przekaz jest na nazwisko OFIARY, w związku z
    czym można wmówić ofierze, że tylko ona może te pieniądze odebrać. W
    praktyce się okazuje, że w tzw. międzyczasie pieniądze odebrał słup. Jak
    on to robi, skoro przekaz nie jest na niego, to już nie wiem.

    MJ

  • 20. Data: 2013-09-24 11:28:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-24 11:18, Michał Jankowski pisze:

> [...]
    > praktyce się okazuje, że w tzw. międzyczasie pieniądze odebrał słup. Jak
    > on to robi, skoro przekaz nie jest na niego, to już nie wiem.

    ZTCW przekaz jest "na numer", który może odebrać ktokolwiek podający ten
    kod.

    --
    Liwiusz