  • 1. Data: 2013-09-22 15:19:46
    Temat: Kolejny amber gold?
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    http://crezeus.pl/ - znalazłem ulotkę z tym adresem w skrzynce
    pocztowej. Co o tym myślicie? Mi to wygląda na kolejny amber gold...
    Spotkał się ktoś z tymi jegomościami?

    --
    < TOMASZEK >
    granice Polski = granice absurdu

  • 2. Data: 2013-09-22 16:10:27
    Temat: Re: Kolejny amber gold?
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-22 15:19, TOMASZEK pisze:
    > http://crezeus.pl/ - znalazłem ulotkę z tym adresem w skrzynce
    > pocztowej. Co o tym myślicie? Mi to wygląda na kolejny amber gold...
    > Spotkał się ktoś z tymi jegomościami?

    Nie. To po prostu od początku jawna, zwykła piramida bez jakiegokolwiek
    owijania w bawełnę. Nawet się nie silą na jakiekolwiek złudzenie
    "gwarancji".

    Pierwszy raz czegoś takiego doświadczyłem w 1961r, a list (tekst na
    widokówce) zaczynał się "wyślij na pierwszy adres widokówkę, po czym
    przepisz listę...". Wtedy, to pewno Poczta wymyśliła i napędzała...

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 3. Data: 2013-09-22 16:19:41
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2013-09-22 16:10, sqlwiel pisze:
    > Pierwszy raz czegoś takiego doświadczyłem w 1961r, a list (tekst na
    > widokówce) zaczynał się "wyślij na pierwszy adres widokówkę, po czym
    > przepisz listę...". Wtedy, to pewno Poczta wymyśliła i napędzała...

    Jak rozumiem nie ma nawet mowy, żeby zobaczyć tu jakąś złotówkę wpłaconą ;)

  • 4. Data: 2013-09-22 16:22:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-09-22, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:

    [...]

    > Nie. To po prostu od początku jawna, zwykła piramida bez jakiegokolwiek
    > owijania w bawełnę. Nawet się nie silą na jakiekolwiek złudzenie
    > "gwarancji".

    Tak swoją drogą, to jestem ciekaw jak tego rodzaju zysk należałoby opodatkować.
    Zakładając oczywiście, że byłby na tym jakikolwiek zysk. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2013-09-22 16:28:43
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    > Tak swoją drogą, to jestem ciekaw jak tego rodzaju zysk należałoby opodatkować.
    > Zakładając oczywiście, że byłby na tym jakikolwiek zysk. :)

    Jak rozumiem w tym kraju tak można.
    Firma ma NIP, REGON, wpis w KRS więc chyba istnieje ( chociaż na stronie
    jest adres Al. Jana Pawła II 27 - Warszawa, a na ulotce jest inny ( ul.
    Biały kamień 5, też Warszawa ) Pewnie podpisuje się jakąś umowę i potem
    co? Znikają z kasą i nic im nie można zrobić? ;)

  • 6. Data: 2013-09-22 16:41:24
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-09-22, TOMASZEK <t...@f...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Jak rozumiem w tym kraju tak można.

    Ale co konkretnie "tak można"? Ja jestem zwolennikiem zasady "chcącemu nie dzieje
    się krzywda", o ile oczywiście druga strona gra fair i uprzedza o ryzyku.

> [...]
    > Biały kamień 5, też Warszawa ) Pewnie podpisuje się jakąś umowę i potem
    > co? Znikają z kasą i nic im nie można zrobić? ;)

    Z tego co wyczytałem z regulaminu, domyślam się że pierwsza wpłata
    (12%) idzie na konto firmy, a kolejne już między "użytkownikami"
    portalu. W samym regulaminie nazywają to "darowizny", co jest dość
    sprytne. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2013-09-22 17:48:44
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    > Ale co konkretnie "tak można"? Ja jestem zwolennikiem zasady "chcącemu nie dzieje
    > się krzywda", o ile oczywiście druga strona gra fair i uprzedza o ryzyku.

    Ja też jestem zwolennikiem tej zasady, ale tu tego nie ma. O ryzyku nie
    ma nic wspomniane.

> [...]
    > (12%) idzie na konto firmy, a kolejne już między "użytkownikami"
    > portalu. W samym regulaminie nazywają to "darowizny", co jest dość

    Sprytne = nieuczciwe. Jak ktoś mówi coś wprost, to znaczy, że nie ma nic
    do ukrycia. Jak ktoś kręci to nie jest uczciwy.

  • 8. Data: 2013-09-22 19:37:26
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 22 Sep 2013 17:48:44 +0200, TOMASZEK napisał(a):

    > Ja też jestem zwolennikiem tej zasady, ale tu tego nie ma. O ryzyku nie
    > ma nic wspomniane.

    Jak to nie?

    "Jest tylko jedno pytanie, na które nikt nie zna odpowiedzi -kiedy się one
    skończą? Ponieważ, gdy to się stanie, ktokolwiek nie zdążył wypłacić
    swojego udziału, zostanie z niczym."

    Bezczelna piramida, ale niczego nie ukrywają. Kto chce, ten gra.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2013-09-22 23:58:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "TOMASZEK" <t...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > http://crezeus.pl/ - znalazłem ulotkę z tym adresem w skrzynce pocztowej.
    > Co o tym myślicie? Mi to wygląda na kolejny amber gold... Spotkał się
    > ktoś z tymi jegomościami?

    Na zdrowy rozsądek, to musi być oszustwo. Skoro z podlinkowanej przez
    Ciebie strony wynika, że przy wpłacie 1.000 zł po 3 miesiącach uzyskuje się
    niemal 8.000 zł, to na zdrowy rozsądek to zadziałą tylko o ile osiem innych
    osób wpisze się do systemu. A jeśli tak, to po kolejnych 3 miesiącach musi
    takich osób być 64+8+1=73 osoby. Po 9 miesiącach 512+73=585, zaś po roku w
    systemie będzie już 4.681 pokrzydzonych. By te osoby po kolejnych 3
    miesiącach mogły odzyskać założony zysk, to trzeba blisko 33.000
    pokrzywdzonych. To wszystko zresztą przy założeniu, ze sam system nic nie
    zarabia, a wątpię.

    Spółka zarejestrowałą się w kwietniu 2013 roku, a zatem obecnie tych
    "pokrzywdzonych" będzie pewnie na poziomie kilkuset. System sie rozwija i
    nie wykluczone, że dostaną oni swój zysk. Pytanie, ile osób w skali kraju
    jest skłonne zaryzykować. Podejrzewam, że ludzie zainwestują minimalne
    kwoty, by zobaczyć, jak to działa i dostaną zwrot. Wóczas wpłacą większe
    kwoty i wówczas system musi się wyłożyc w związku z brakiem chętnych do
    darowizn.

  • 10. Data: 2013-09-22 23:58:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-09-22, TOMASZEK <t...@f...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ja też jestem zwolennikiem tej zasady, ale tu tego nie ma. O ryzyku nie
    > ma nic wspomniane.

    To chyba czytałem inny regulamin, bo jest wyraźne info że nic nie gwarantują.
    Chcesz czerwonym, mrugającym czcionka 30 "możemy nie wypłacić siana?"
    I tak mnóstwo osób powie, że nie doczytało/nie zauważyło. :)

    > Sprytne = nieuczciwe. Jak ktoś mówi coś wprost, to znaczy, że nie ma nic
    > do ukrycia. Jak ktoś kręci to nie jest uczciwy.

    Przecież prosto napisali. A te "darowizny" to sposób na obejście podatku
    jak sądzę. I to akurat oceniam na sprytne rozwiązanie, tylko poziomów trzeba
    pilnować. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl