  • 1. Data: 2013-09-20 21:58:08
    Temat: Kolizja - ubezpieczenie - interpretacja [Crosspost]
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    Auto nr1 jedzie drogą. Jest dzień.
    Auto nr 2 nadjeżdża z przeciwka chcąc skręcić w lewo na posesję i ma
    obowiązek ustąpić pierwszeństwa przejazdu aucie nr 1

    Auto nr 2 przepuszcza jedno auto, drugie i rusza i doprowadza do kolizji
    z autem nr 2
    Pomroczność jasna, zamyślony, patrzył w inna stronę, nie zauważył. itp.
    Stało się.

    Bezwzględna wina auta nr 1 i tak jest napisane w oświadczeniu dla
    ubezpieczyciela.

    Tylko że po za przyznaniem się do winy sprawcy kolizji w oświadczeniu,
    sprawca zaznaczył że auto nr 1 poruszało się bez świateł dziennych lub
    mijania. Jest nagranie z kamery. Oświadczenie podpisane w takiej formie
    przez obie strony.

    Pytanie.
    Jak w tym przypadku wygląda realizacja szkody z polisy sprawcy kolizji
    gdy poszkodowany nie miał włączonych świateł mijania?
    Jak w tym przypadku postąpi ubezpieczyciel?

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2013-09-20 22:04:58
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    Poprawka bo pomieszałem nr aut

  • 3. Data: 2013-09-20 23:32:45
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    Dostałem kilka odpowiedzi, uważam temat za zamknięty.

    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2013-09-21 22:33:14
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-09-20 23:32, Krzysztof 45 pisze:
    > Dostałem kilka odpowiedzi, uważam temat za zamknięty.

    To się - k*a - może nimi podziel?
    Sam chcesz mądry być czyimś kosztem, a my mamy zostać głupi? :P

  • 5. Data: 2013-09-22 08:49:02
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-09-21 22:33, scobowski pisze:

    > To się - k*a - może nimi podziel? Sam chcesz mądry być czyimś
    > kosztem, a my mamy zostać głupi? :P

    Likwidacja szkody z polisy sprawcy.

    Czy dla TU będzie to ważny fakt jazdy poszkodowanego bez włączonych
    świateł mijania, który mógł się przyczynić w jakimś procencie do
    powstania szkody?

    Wszystko zależy od TU, jego polityki i osoby prowadzącej sprawę
    likwidacji szkody.
    Informacje (ogólne zaznaczam) które otrzymałem świadczą o tym że jest to
    loteria, jak zostanie to potraktowane przez TU.
    Dla jednego TU będzie to podstawą do nie wypłacenia części
    odszkodowania i ewentualnie udowadniania w sądzie dla czego, a dla
    drugiego kwestią nieistotną z tego też względu, że na oświadczaniu
    sprawca przyznaje się do winy, a na miejscu nie było policji która
    wystawiła by mandat poszkodowanemu za jadę bez świateł.
    W sytuacji wystawienia mandatu poszkodowanemu za jazdę bez świateł,
    bezspornym faktem było by dla TU że poszkodowany przyczynił się w
    jakiejś części do powstania szkody.

  • 6. Data: 2013-09-23 12:07:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 22 Sep 2013 08:49:02 +0200, w <l1m3su$f6p$1@news.vectranet.pl>, Krzysztof
    45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisał(-a):

> [...]
    > odszkodowania i ewentualnie udowadniania w sądzie dla czego, a dla
    > drugiego kwestią nieistotną z tego też względu, że na oświadczaniu

    No to dobre odpowiedzi dostałeś, ale myślę że powinieneś 100% dostać.
    Mogliby coś "urwać", gdyby sprawca nie mógł ciebie przez brak świateł zobaczyć.

  • 7. Data: 2013-09-23 12:39:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Sep 2013, Krzysztof 45 wrote:

    > W sytuacji wystawienia mandatu poszkodowanemu za jazdę bez świateł,
    > bezspornym faktem było by dla TU że poszkodowany przyczynił się
    > w jakiejś części do powstania szkody.

    IMVHO z zastrzeżeniem które uczyniłeś - "dla TU" :>
    Bo wedle prawa, nie jest istotne czy miał swiatła, tylko czy
    był dostrzegalny.
    Za to że nie miał świateł jest właśnie mandat :)

    pzdr, Gotfryd