  • 1. Data: 2013-09-22 19:38:35
    Temat: przekręt nigeryjski
    Od: p47 <k...@w...pl>

    Na portalu motogratka.pl umieszczone zostało ogłoszenie:
    http://moto.gratka.pl/tresc/citroen-c6-15813066.html
    #dae7df4973e957c5,1
    Niska cena i pozostałe okoliczności wzbudziły we mnie podejrzenie, że
    chodzi o tzw. "przekret nigeryjski", tzn próbę wyłudzenia pieniędzy.
    Wdałem się z ciekawości co do "modus operandi" przestępców w
    korespondencję, która potwierdziła moje obawy,- wystawiający zażądał,
    abym (wprawdzie na swoje nazwisko, co ma go uwiarygodnić) przelał do
    Lublina za pomocą Western Union całą żądaną kwotę i przekazał mu dane
    tego trasferu ( a one wystarczają do podjęcia pieniędzy!).
    Do kogo zgłosić tę próbę wyłudzenia, bo można by złapać złodzieja na
    gorącym uczynku?

  • 2. Data: 2013-09-22 19:45:24
    Temat: Re: przekręt nigeryjski
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p47 wrote:
> [...]
    > tego trasferu ( a one wystarczają do podjęcia pieniędzy!).
    > Do kogo zgłosić tę próbę wyłudzenia, bo można by złapać złodzieja na

    pierwszej z brzegu jednostki policji.
    tylko, ze zlapia jakiegos slupa pobierajcego pieniadze.
    jak chcesz byc potem swiadkiem w sadzie, gdzie oskarzony dostanie
    wszystkie twoje dane, to nie krepuj sie, wal smiało.

  • 3. Data: 2013-09-22 19:58:19
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-09-22 19:45, witek pisze:
> [...]
    > jak chcesz byc potem swiadkiem w sadzie, gdzie oskarzony dostanie
    > wszystkie twoje dane, to nie krepuj sie, wal smiało.

    Nie ma jak taka zachęta dop obywatelskiej postawy i zwalczania
    przestępczości;-))

    A poza tym, co to samego działania, - przestępcy muszą mieć wspólnika w
    jakiejś lubelskiej placówce Western Union, bo jak poczytałem o
    wymaganiach WU do odbioru pieniędzy w Polsce to odbiorca musi się
    wylegitymować dowodem tożsamości (d.o. lub paszp.), a także znać MTCN ,
    czyli numer kontrolny przelewu. To ostatnie być może znajduje się na
    zleceniu przelewu, które miałbym mu przemailować, ale co do dowodu
    tożsamości to pracownik WU musiałby skłamać, że odbiorca nim
    wylegitymował się..

  • 4. Data: 2013-09-22 19:58:25
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-09-22 19:38, p47 wrote:
> [...]
    > tego trasferu ( a one wystarczają do podjęcia pieniędzy!).
    > Do kogo zgłosić tę próbę wyłudzenia, bo można by złapać złodzieja na

    Raczej zapomnij.

    Licząc na to, że WU ma jakieś procedury bezpieczeństwa na wypadek próby
    fraudów próbowałem coś zrobić z żądaniem ewidentnie fraudowej płatności
    (transgranicznej). Nawet udało mi się dotrzeć do ichniego speca od
    bezpieczeństwa. Ale poza wzbudzeniem zdumienia u rzeczonego speca ("Skąd
    Pan ma do mnie numer?") niczego nie osiągnąłem: "niedasie" i koniec.

    Oczywiście zalecono mi nie wykonywanie płatności.

    Piotrek

  • 5. Data: 2013-09-22 20:31:22
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-22 19:58, p47 pisze:

    > Nie ma jak taka zachęta dop obywatelskiej postawy i zwalczania
    > przestępczości;-))

    Do obywatelskiej postawy, to najbardziej u nas zniechęca KPK, KPW,
    postawa aparatu "wymiaru" "sprawiedliwości" i całe tzw. "prawo" w ogólności.

    No - ale próbuj, próbuj... Serio. Społeczeństwo można podzielić na
    odważnych, którzy coś zmieniają i ostrożnych, którzy potulnie dają się
    strzyc. Jakby wszyscy byli ostrożni, to dalej by u nas rządziła
    przewodnia siła i najlepszy ustrój.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 6. Data: 2013-09-22 20:32:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-22 19:58, Użytkownik p47 napisał:

> [...]
    > zleceniu przelewu, które miałbym mu przemailować, ale co do dowodu
    > tożsamości to pracownik WU musiałby skłamać, że odbiorca nim

    Za ryzykowne dla pracownika, po sprawdzeniu okaże się że Jan Kowalski
    któremu przesłałeś to miejscowy bezdomny 70 letni pijaczek który za
    punkt honoru ma nie rozmawiać z policją i innymi organami.
    I ślad się kończy.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2013-09-22 21:00:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nie ma jak taka zachęta dop obywatelskiej postawy i zwalczania
    > przestępczości;-))

    Taki państwowiec zachęty potrzebuje?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 8. Data: 2013-09-22 23:02:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p47 wrote:

> [...]
    > zleceniu przelewu, które miałbym mu przemailować, ale co do dowodu
    > tożsamości to pracownik WU musiałby skłamać, że odbiorca nim

    no to sprawdz czy masz racje.

  • 9. Data: 2013-09-22 23:37:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Do kogo zgłosić tę próbę wyłudzenia, bo można by złapać złodzieja na
    > gorącym uczynku?

    Złapanie wcale nie jest takie proste, bowiem facet to może pobrać w
    dowolnej placówce, a nie tylko w Lublinie. Obstawienei wszystkich
    potencjalnych miejsc jest skrajnie trudne, zwłaszcza, ze nie wiadomo kiedy
    gość przyjdzie. I co do zasady, to nie ma nic wspólnego z oszustwem
    nigeryjskim.

  • 10. Data: 2013-09-23 00:01:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > zleceniu przelewu, które miałbym mu przemailować, ale co do dowodu
    > tożsamości to pracownik WU musiałby skłamać, że odbiorca nim

    Ale to nie muszą być Twoje dane. Mogą mieć podrobiony dokument i pracownik
    skryupulatnie go spisze, tyle, ze to nie bedzie ta osoba.