  • 1. Data: 2013-09-20 22:21:01
    Temat: Wynajem mieszkania - nowa ustawa - jaka umowa ?
    Od: universis <u...@w...pl>

    Witam wszystkich. Chciałbym wynająć swoje mieszkanie, ale podobno ostatnio wyszła
    jakaś ustawa która mówi że muszę zapewnić mieszkanie jeszcze przez rok po upływie
    umowy lub wypowiedzenia - być może nieściśle powtarzam po kimś, więc napiszcie kilka
    słów na ten temat ponieważ boję się umowy w/g której najemca wystarczy że zapłaci mi
    za 1 miesiąc, a mieszkał sobie będzie cały rok - zakładam ze po miesiącu dostałby
    wypowiedzenie z jakiejś tam racji np. że jest niesforny dla sąsiadów - głownie chodzi
    mi jednak żeby się zabezpieczyć przed taką ewentualnością już w umowie najmu.

  • 2. Data: 2013-09-20 22:34:29
    Temat: Re: Wynajem mieszkania - nowa ustawa - jaka umowa ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    universis wrote:
    > Witam wszystkich.

    > Chciałbym wynająć swoje mieszkanie,

    to jest najwiekszy błąd twojego zycia jak trafisz na cwaniaków.

    > ale podobno ostatnio wyszła jakaś ustawa która mówi że muszę zapewnić mieszkanie
    jeszcze przez rok po upływie umowy lub wypowiedzenia

    nie, musisz zapewnic im TO mieszkanie do czasu orzeczenia przed sąd
    eksmisji.
    (zwykle od kilku miesiecy do kilku lat, w zaleznosci od oblozenia sądu i
    sprawnosci prawnika, ktorego sobie wynajmiesz)

    A potem musisz zapewnic im inne mieszkanie zeby komornik miał ich do
    czego eksmitowac.

    to jest ten czarny scenariusz.

[...]

    jak wyzej

    głownie chodzi mi jednak żeby się zabezpieczyć przed taką
    ewentualnością już w umowie najmu.

    niedasie

    googlaj haslo najem okazjonalny.

  • 3. Data: 2013-09-20 22:56:04
    Od: universis <u...@w...pl>

    [..]
    > głownie chodzi mi jednak żeby się zabezpieczyć przed taką
    > ewentualnością już w umowie najmu.
    >
    > niedasie
    >
    > googlaj haslo najem okazjonalny.

    No nieźle - czyli lepiej nie wynajmować.

    OK. A co jeśli umowę by sporządzić na używanie mediów w tym mieszkaniu, cenę
    za użytkowanie mediów taką jak za uzgodnioną kwotę za najem, w umowie zabezpieczyć
    się przed jakimś wandalizmem i dodatkowo pobierając kaucje - i całość zarejestrować w
    urzędzie skarbowym ?.

  • 4. Data: 2013-09-20 23:11:38
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-09-20 22:56, universis pisze:
> [...]

    > za najem, w umowie zabezpieczyć się przed jakimś wandalizmem i
    > dodatkowo pobierając kaucje - i całość zarejestrować w urzędzie

    Zastanawiam, kiedy w tym kraju będzie można normalnie żyć i funkcjonować.
    Już stawianie takich pytań na grupie dyskusyjnej jest ...

    --
    http://niewygodne.info.pl/index.htm
    Prof. Witold Kieżun:"Smutno mi, że umieram jednak nie w tej Polsce,

  • 5. Data: 2013-09-20 23:18:24
    Od: universis <u...@w...pl>

    W dniu piątek, 20 września 2013 22:11:38 UTC+1 użytkownik Krzysztof 45 napisał:
    [..]

    > Zastanawiam, kiedy w tym kraju będzie można normalnie żyć i funkcjonować.
    >
    > Już stawianie takich pytań na grupie dyskusyjnej jest ...
    wynikiem obowiązującego prawa o wynajmie w Polsce...

  • 6. Data: 2013-09-20 23:29:56
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-09-20 23:18, universis pisze:
    > wynikiem obowiązującego prawa o wynajmie w Polsce...

    To jest bandytyzm nie prawo.

  • 7. Data: 2013-09-20 23:39:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    universis wrote:
> [...]
    się przed jakimś wandalizmem i dodatkowo pobierając kaucje - i całość zarejestrować w

    NIE KOMBINUJ JAK SIE NA TYM NIE ZNASZ.

  • 8. Data: 2013-09-20 23:40:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    universis wrote:
    > W dniu piątek, 20 września 2013 22:11:38 UTC+1 użytkownik Krzysztof 45 napisał:
    > [..]

    > wynikiem obowiązującego prawa o wynajmie w Polsce...

    raczej wynikiem braku znajomosci tego prawa przez ciebie.

    gogolales juz najem okazjonalny czy nie?

  • 9. Data: 2013-09-21 03:14:04
    Od: universis <u...@w...pl>

    W dniu piątek, 20 września 2013 22:40:31 UTC+1 użytkownik witek napisał:
    [..]
    > gogolales juz najem okazjonalny czy nie?

    Tak - już googlowałem w temacie. Owszem jest to jakieś rozwiązanie, ale zastanawiam
    się czy ten mój pomysł nie był by lepszy ?. Poczytam jeszcze jutro. Poźno już gdy
    piszę.

  • 10. Data: 2013-09-21 03:26:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    się przed jakimś wandalizmem i dodatkowo pobierając kaucje - i całość zarejestrować w

    I co to da? Lokatora tak samo musisz eksmitować, nawet jak jest w lokalu
    "na lewo".

    --
    Liwiusz