  • 1. Data: 2003-09-22 18:50:27
    Temat: przedawnienie o ustalenie ojcostwa i alimenty
    Od: "jacobs" <p...@w...pl>

    dostałem pozew o ustalenie ojcostwa i alimenty na dziecko które jak twierdzi
    pewna pani jest moje. Dziecko urodziło się 5 lat temu. Słyszałem coś o
    przedawnieniu takich wniosków, czy jakoś tak. Czy na podstawie przedawnienia
    można taki wniosek odrzucić? Jak mam postąpić ? Czy do rozprawy powinno
    wogóle dojść i czy sąd powinien taki wniosek przyjąć od tej kobiety ?

    pozdrawiam i czekam na opinie

    Andrzej

  • 2. Data: 2003-09-22 19:05:54
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "jacobs" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > można taki wniosek odrzucić? Jak mam postąpić ? Czy do rozprawy powinno
    > wogóle dojść i czy sąd powinien taki wniosek przyjąć od tej kobiety ?

    slyszalem ze ojciec na ustalenie ojcostwa, czyli na udowodnienie ze dane
    dziecko nie jest jego ma pol roku od urodzenie
    ale dokladnie jak to jest nie wiem

  • 3. Data: 2003-09-22 20:58:08
    Od: "kinka" <k...@t...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    > slyszalem ze ojciec na ustalenie ojcostwa, czyli na udowodnienie ze dane
    > dziecko nie jest jego ma pol roku od urodzenie
    > ale dokladnie jak to jest nie wiem

    o ustalenie, że nie jest się ojcem czyli zaprzeczenie ojcostwa (w przypadku
    istnienia domniemania ojcostwa) jest termin półroczny od urodzenia się
    dziecka lub powzięcia wiadomości o jego urodzeniu się
    co do ustalenia ojcostwa - zdaje się, że nie ma terminu na wniesienie pozwu

  • 4. Data: 2003-09-22 22:47:59
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik jacobs <p...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bknga7$kd4$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > pewna pani jest moje. Dziecko urodziło się 5 lat temu. Słyszałem coś o
    > przedawnieniu takich wniosków, czy jakoś tak.

    to zle slyszales

    Czy na podstawie przedawnienia
    > można taki wniosek odrzucić?

    j.w art. 84.1 k.r.o

    Jak mam postąpić ? Czy do rozprawy powinno
    > wogóle dojść i czy sąd powinien taki wniosek przyjąć od tej kobiety ?

    oczywiście

    Sandra

  • 5. Data: 2003-09-23 04:28:21
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kinka" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
    > co do ustalenia ojcostwa - zdaje się, że nie ma terminu na wniesienie
    pozwu

    a kobiety moia ze sa dyskryminowane ;)

  • 6. Data: 2003-09-23 16:26:57
    Od: "jacobs" <p...@w...pl>

    Zadałem sobie trudu poczytania Kodeksu rodzinnego i Opiekuńczego.

    Podałaś art.84.1

    Ale wobec tego co z ART. 137 I JESZCZE 141.2 TEGO SAMEGO KODEKSU
    RODZINNEGO. ?

    CZY TO NIE JEST PODSTAWA DLA SĄDU DO ODRZUCENIA WNIOSKU ? LUB PRZYNAJMNIEJ
    UZNANIA GO JAKO BEZSADADNY ?

    Czekam na opinie

    Andrzej
    jacobs

  • 7. Data: 2003-09-23 18:40:20
    Od: "kinka" <k...@t...pl>

    Ale wobec tego co z ART. 137 I JESZCZE 141.2 TEGO SAMEGO KODEKSU
    > RODZINNEGO. ?
    >
    > CZY TO NIE JEST PODSTAWA DLA SĄDU DO ODRZUCENIA WNIOSKU ? LUB PRZYNAJMNIEJ
    > UZNANIA GO JAKO BEZSADADNY ?

    o ile pamiętam art. 141 dotyczy zdaje się roszczeń alimentacyjnych na rzecz
    matki a nie na rzecz dziecka, którego matka reprezentuje?

  • 8. Data: 2003-09-23 19:38:15
    Od: "jacobs" <p...@w...pl>

    art 141 mówi o odszkodowaniu na rzecz matki za koszty związane z porodem
    itp. par.1 mówi że przedawniają sie po 3 latach od chwili narodzin.

    Ale par.137 mówi że roszczenia alimentacyjne przedawniaja sie po 3 latach i
    nie pisze nic o matce czy potomstwu. Tam jest tylko jedno krótkie zdanie
    ktore odnosi sie do wszelkich roszczeń alimentacyjnych.

  • 9. Data: 2003-09-23 21:00:21
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik jacobs <p...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bkpsar$br7$...@n...news.tpi.pl...
    > Zadałem sobie trudu poczytania Kodeksu rodzinnego i Opiekuńczego.
    >
    > Podałaś art.84.1
    >
    > Ale wobec tego co z ART. 137

    :) nie moze przedawnic sie roszczenie ,ktore nie istnialo wiec nalezy
    zgodnie art.143 k.r.o a 84 bylo odpowiedzia dot. przedawnienia wiec
    wskazalam ,ze matka moze wystepowac o takie ustalenie do pelnoletnosci
    dziecka natomiast art.137 bedzie mial zastosowanie gdy juz taki obowiazek
    powstanie

    I JESZCZE 141.2 TEGO SAMEGO KODEKSU
    > RODZINNEGO. ?

    art.141.2 odn. sie do roszczen zwiazanych z art.141.1 matka w tym przypadku
    nie wystapila z takim roszczeniem wiec sie przedawnilo sie roszczenie po
    uplywie 3 lat od urodzenia dziecka a tzn. ,ze nie moze domagac sie zwrotu
    np. wydatkow z tyt.utrzymania w okresie porodu

    > CZY TO NIE JEST PODSTAWA DLA SĄDU DO ODRZUCENIA WNIOSKU ? LUB PRZYNAJMNIEJ
    > UZNANIA GO JAKO BEZSADADNY ?

    nie

    Sandra

  • 10. Data: 2003-09-25 12:40:55
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "jacobs" <p...@w...pl> wrote in message
> [...]
    Sprawy o ustalenie ojcostwa się nie przedawniają. Co za absurdalnie śmieszny
    pomysł? Co innego zaprzeczenie. Nie będę się powtarzać, bo Sandra już
    wszystko wyjaśniła.
    Pamiętaj tylko, że dla sądu rodzinnego najważniejsze jest dobro dziecka i
    jak matka uprawdopodobni, że możesz być ojcem, to to Ty będziesz musiał
    dowodzić, że nim nie jesteś.
    > Zadałem sobie trudu poczytania Kodeksu rodzinnego i Opiekuńczego.
    Niepotrzebnie. Sandra jest tu największym specem od prawa rodzinnego. Miałeś
    szczęście, że na nią trafiłeś, więc korzystaj. Tym bardziej, że jak widać
    czytanie niedokładne wprowadza czasem spory zamęt.
    Pozdrawiam,
    MArta