  • 1. Data: 2003-09-22 16:53:35
    Temat: otwarcie firmy - student
    Od: "Leszek 'LECHU' Foss" <l...@k...TOchip.pl>

    Przymierzam się do otwarcia firmy handlowo-usługowej. Jako, że jestem
    studentem chciałbym się dowiedzieć jak wyglada sprawa z podatkami i z
    ZUS-em? Czy ZUS płacę normalnie? Czy to, że jestem studentem ma jakieś
    znaczenie w otwieraniu firmy?
    I jeszcze jedno. Czy posiadając samochód prywatny można go w jakiś
    sposób "wciągnąć" w firmę, żeby paliwo i koszty eksploatacji szły w
    koszty?

    --
    [ Leszek 'LECHU' Foss ]
    [---lechu[at]klub.chip.pl---]

  • 2. Data: 2003-09-22 17:23:05
    Temat: Re: otwarcie firmy - student
    Od: "Now24" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Leszek 'LECHU' Foss" <l...@k...TOchip.pl> napisał w
    wiadomości news:3f6f292f$1@news.vogel.pl...
> [...]
    > studentem chciałbym się dowiedzieć jak wyglada sprawa z podatkami i z
    > ZUS-em? Czy ZUS płacę normalnie? Czy to, że jestem studentem ma jakieś

    Żadnego - kompletnie żadnego... Niestety Państwo traktuje Cię jednakowo -
    osobiście wolałbym, aby ZUS przy pewnym minimalnym dochodzie był dodatkowym
    np. 5% podatkiem, zamiast stałych 7 goli... Wtedy na pewno ożywiłoby to
    gospodarkę, bo jednakowa stawka za obywatela jest niestety gwoździem do
    trumny wielu ciekawych pomysłów na biznes :( Sam podatek jest do pewnego
    progu stały 19% - też nie ma ulg. Jeżeli nie przekroczysz pewnego rocznego
    obrotu nie musisz wchodzić na VAT - chyba, że Ci się to opłaci, bo np. dużo
    handlujesz, lub Twoje usługi wymagają zakupu materiałów - ale to już sam
    musisz wykalkulować.

    > I jeszcze jedno. Czy posiadając samochód prywatny można go w jakiś
    > sposób "wciągnąć" w firmę, żeby paliwo i koszty eksploatacji szły w
    > koszty?

    Oczywiście - nawet nie trzeba wtedy samochodu amortyzować - wystarczy kilka
    formalności - książka przebiegu pojazdu itp. Mówię z doświadczenia, bo mój
    ojciec tak robił, a teraz kupił nowy samochód na firmę i dodatkowo go co
    miesiąc amortyzuje.

    Życzę powodzenia! Mam nadzieję, że dzięki Tobie kiedyś spadnie bezrobocie o
    kilku conajmniej bezrobotnych, czego Ci życzę :)

  • 3. Data: 2003-09-22 19:25:27
    Temat: Odp: otwarcie firmy - student
    Od: "Paweł" <bezspamesrswa!_szept1@poczta.onet.pl>

    Użytkownik Now24 <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bknb5o$ad6$...@d...ceti.pl...
    > Użytkownik "Leszek 'LECHU' Foss" <l...@k...TOchip.pl> napisał w
    > wiadomości news:3f6f292f$1@news.vogel.pl...
    >
    > Żadnego - kompletnie żadnego...

    A jeśli ktoś nie jest studentem i nigdzie nie pracuje?
    Wtedy płaci pełny zus, te 7...?
    Jest jakis sposób żeby go nie płacić?
    Paweł

  • 4. Data: 2003-09-22 19:33:37
    Od: "Now24" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł" <bezspamesrswa!_szept1@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bknie5$a37$1@news.onet.pl...
    > A jeśli ktoś nie jest studentem i nigdzie nie pracuje?
    > Wtedy płaci pełny zus, te 7...?

    Tak - dokładnie - aktualnie to 642,88 PLN
    Przykre, ale prawdziwe. Ciezko jest zarobic te 642,88 legalnie - a Twoj zysk
    itp. ? Z tego co wiem DG opłaca się, jeśli już gdzieś pracujemy i ktoś
    (pracodawca) odprowadza za nas ZUS.

    > Jest jakis sposób żeby go nie płacić?

    Tak - nie rejestrować DG - ale to jest karalne.
    Można płacić mniej, ale to sporo roboty. Można kombinując z umową-zlecenie
    na usługi nie związane z DG. Ale to inna bajka.

  • 5. Data: 2003-09-23 09:30:51
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    > Jest jakis sposób żeby go nie płacić?
    > Paweł

    Tylko status absolwenta upoważnia podczas zakładania działalności
    gospodarczej do zniżek przez rok czasu w ZUS.

  • 6. Data: 2003-09-23 09:39:38
    Od: "Paweł" <bezspamesrswa!_szept1@poczta.onet.pl>

    Użytkownik Arek <a...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bkp3rt$kta$...@n...onet.pl...

    > Tylko status absolwenta upoważnia podczas zakładania działalności
    > gospodarczej do zniżek przez rok czasu w ZUS.

    To znaczy zaraz po studiach, do jakiego czasu jest się uważanym za
    absolwenta?
    Paweł

  • 7. Data: 2003-09-23 12:20:48
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł" <bezspamesrswa!_szept1@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bkp4fm$mug$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik Arek <a...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:bkp3rt$kta$...@n...onet.pl...

    Status absolwenta masz na rok czasu po ukonczeniu studiow(szkoły średniej).
    Jezeli chcesz znizki w ZUSie to tez masz je przez rok czasu ale od momentu
    zarejestrowania w ZUSie czyli w terminie do 7 dni od daty rozpoczęcia
    działalności a nie od daty założenia działalaności.

  • 8. Data: 2003-09-26 08:17:34
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    wiadomości news:bknie5$a37$1@news.onet.pl...

    > A jeśli ktoś nie jest studentem i nigdzie nie pracuje?

    " O tym w następnym odcinku" ;))

    Pozdr
    Leszek